Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2012 00:14 - Бране на глухарчета
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 21660 Коментари: 45 Гласове:
47

Последна промяна: 07.12.2012 15:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Житие. Жито. Живот...Жужеше ми днес в главата...Битието ли определя съзнанието, обратното ли? Във всеки случай битият си е бит по главата от битието, затова предпочитам думичката с "ж" - живот. Ако битието е жилото, то животът е меда. А от житото се мели брашно с което месим хляба, на който да намажем този мед. С желание да го омесим, с желание да го намажем и по-често козунак да ни се струва - хляба, живота сиреч.

Тази седмица на страдание ми се стори подходяща да опитам да я намажа с мед от глухарчета. В сряда си набрах доста от тях. Нацъфтели са където намерят, осеяли са всичко. Светът се е оглухарчил. Потърсих рецепта с търсачката. Знам от майка, че оригиналната е в книгата на Мария Требен - "Билки от аптеката на Господ", мисля, че използвах същата.
  • 200 цветчета от глухарче
  • 1 бр. лимон
  • 1 кг захар
  • 1 с.л. оцет
  •  
  • Някак прецаках момента (няколкото часа) с варенето и ми се карамелизира цялата работа. Много як карамел стана и от него си направих нещо като ликьор. Другия път се надявам да се получи мед. Мотивирана съм да повторя опита като следя изкъсо процеса на варенето.
За сметка на несполуката с меда, козунаците станаха, тях не ги изтървавах от око. Струва ми се доста далеч, а всъщност в четвъртък, сиреч вчера, рисувах няколко яйца, правих курабии и козунаци. Лястовичките на курабиите също станаха по-елегантни от тези с които репетирах за великите курабии,  и с добър курабиен тен.


image

Във вторник бях на премиерата на една чудна книжка - "Вторникът е зелен", на Живка Иванова - препоръчвам я на всеки, който обича потапянето в дълбокото до цвят на думите.

image

Беше ми приятно пак да се позанимавам, в това ми е празника - майсторенето на вкусотии.

image

тези двете просто се бяха залепили при печенето ей тъй любовно и с това си своеволие заслужиха отделно гнезденце

image

правенето на козунаци е работа дъхава и занимателна - ако пък ти се получат - и вкусна! струва си дори само заради аромата на масло и ванилия, който се носи навсякъде


(За месенето на козунак като правене на стихотворение още не съм писала, но омесих три такива - със сладко, локум и стафиди вместо  тиренца, запетайки и точки, с удивителните на бадемите, забодени накрая ;о)


image

по дворовете и край пътя черешите са взривени в цъфтеж, люляците в града са напъпили, рожковите и те са готови да се раз- пук-пук-нат

image

щъркелите се събраха по двойки, докато единият мъти и почти не се вижда, другият му пази сянка - забелязах пътем щърк в едно друго гнездо грижовно да обръща с клюна яйцата да не прегреят :)


Брането на глухарчета вече си има своята възхвала... 


Бране на глухарчета

Навеждане
изправяне
и пак

и пак

поклони
доземи
 расте тревата

глухарчета изгряват -

слънчев знак
 животът подпечатва -

чисто
 злато!



image


Медени и слънчеви празници! 

image








Гласувай:
47



1. kasnaprolet9999 - Браво на теб, голяма си майсторица, ...
14.04.2012 00:23
Браво на теб, голяма си майсторица, пък и стихчета редиш. Светъл празник.
цитирай
2. анонимен - Козунаците изглеждат грозно. Може ...
14.04.2012 00:56
Козунаците изглеждат грозно.Може и да са вкусни, ама не хващат окото.И курабиите и те едни никакви.Естетика липсва на всичко.
цитирай
3. martiniki - kasnaprolet9999 - благодаря за похвалата, Неве!
14.04.2012 05:33
Важното е, че ми е приятно. Сега сложих да варя яйцата за основното багрене. Успешни приготовления и светъл празник на теб!
цитирай
4. tota - Марти,
14.04.2012 08:11
Бране на глухарчета. Хареса ми.
"..глухарчета изгряват -

слънчев знак
животът подпечатва -

чисто

златен!"

Благодаря за снимката с щъркела! Все още не съм видяла в действителност. Светъл ден, Марти!
цитирай
5. martiniki - tota - да, просто не можех да се спра да им се кланям, като някой мандарин ;))
14.04.2012 08:27
Записах си стихчето в тефтера и продължих, после вече нямах избор с толкова набрани глухарчета- трябваше да ги оползотворя:)

Спряхме специално за щъркелите. Синът ми ги снима, черешата също. Преди малко ги добавих. Имам още снимки, но не искам да претрупвам.
Пак ще трябва да купувам яйца. При всичкото ми старание да не се пукнат - варих ги час и половина на едно, почти половината отидоха:( А боята не хваща...Пръстите ми станаха по-добре от яйцата;))
Очертава се една събота с оцветени пръсти и дъждовни коси. Хубава да е!
цитирай
6. syrmaepon - Ако получа вдъхновение ,като твоето
14.04.2012 10:31
може да пробвам рецептата за мед от глухарчета...
Магьосница си ти и трижди вълшебни ти са произведенията,щом със стихове ги наричаш и няма как да не е светло около тебе )))
цитирай
7. ufff - Бижу!
14.04.2012 10:54
Празници и глухарчета (те винаги пък са празнични) със щъркел за капак. Няма `лабаво!
Много ме е яд, че не успях да се "класирам" за нито един от зелените вторници на Живка. Ама всичко предстои).

Светъл Великден!
цитирай
8. martiniki - syrmaepon - пробвай:)
14.04.2012 11:24
те така или иначе са нацъфтели сред лозята, мен друго вдъхновение не ми трябва;))

Правя си светлото, че понякога като се смрачи, като се смръчка...може палеца на духа си да удариш в нещо в тъмното зловещо;)
цитирай
9. martiniki - ufff - светъл, топъл, дъхав и усмихнат да е празникът ви!
14.04.2012 11:29
щъркел за калпак;)) - така ми изглежда покрива с щъркела отгоре

Още като я зачетох в сайта усетих, че е от цветните хора. Близко ми звучеше. Заведох децата на представянето. Ваньо се изказа положително, наистина слуша и чу.
цитирай
10. tili - Ох, що не съм дете
14.04.2012 11:55
край теб? Да си расна весело и вкусно.
Сега - сериозно за творчеството и готвенето. Тайната на кефа е в процеса на правенето. Лесно-трудно - няма значение. То си е едно лично твое таинство. Затова не ти се е получил глухарковият мед - защото си работила по чужда рецепта.
Измисли си своя и ще стане :))) Напр. сложи и стрък коприва или някой друг бурен, мустаче от лоза, пънче от гъбка...

Подслади ми и ми освети с жълтурчета-слънчица Великдена, Дорче!
May the Light be with You! ;-)))))))))))))))
цитирай
11. pevetsa - Приказно е Доре, благодаря :)))...
14.04.2012 11:57
Приказно е Доре, благодаря :)))))
Господ Бог да благослови дните ти, и на твоите близки също!
И НЕКА ВЪЗКРЪСНАТ ДУШИТЕ НИ!
цитирай
12. martiniki - tili - ами,
14.04.2012 12:05
моите не ме зачитат кой знае колко, нормално. Все пак ме намират за забавна, което вероятно е гранде комплименто от позицията им на 12-15 годишни:), не мога да не отбележа обаче, че не срещнах никаква съпротива като ги поканих на четенето във вторник. Изненадаха ме приятно и вечерта ми наистина беше хубава, усмихната и млада.

За рецептата - никак не ме бива да спазвам:( затова я огелпих работата, от самото начало си измислих разни нововъведения - ще те послушам и съвсем малко ще импровизирам следващия път, само с една тайна съставка:))

И с теб!
цитирай
13. stela50 - Много хубаво предпразнично настроение , Марти ...
14.04.2012 12:08
Наистина си майсторка , а свежестта и топлотата ,с която редиш думите,
създават приятно и вълнуващо усещане .
Чудесни снимки ... особено щъркелът и глухарчетата ,
страхотно свързано , носещо вяра и надежда ... Поздравления !
Светъл Великден !
цитирай
14. martiniki - pevetsa - aз ти благодаря! И за теб и близките ти хубави празници!
14.04.2012 12:26
Дано онези, които не виждат, прогледнат поне малко. За тях се моля.
цитирай
15. martiniki - stela50 - радвам се, ако поне малко додам към усещането за празник - да ти е светло!
14.04.2012 12:34
а инак не съм баш майсторка, но не спирам да опитвам. Ето сега пак боядисвам яйца, че сутрешните се изпопукаха при варенето...видях при лулу страхотен материал за багрене с естествени оцветители, но тази година не можах да се организирам да пробвам

http://luluto.blogspot.com/2012/04/blog-post_09.html

Първите боядисани от мен изглеждат по подобен начин, сега ще ги снимам - боята едва ги оцвети.
цитирай
16. mitkaloto - Хубави снимки! Хапнах от всичко ...
14.04.2012 12:45
Хубави снимки! Хапнах от всичко по-малко.Благодаря!Светли празници!
цитирай
17. mirandolina - Признат МАЙСТОР, браво !:)))
14.04.2012 15:51
Светли празници, Доре, за цялото семейство !:)))
цитирай
18. yotovava - Непременно ще го опитам
14.04.2012 16:14
при мен е още студено, но сигурно след една седмица ще съм зарината с глухарчета :))))))))


Весели празници
Валя
цитирай
19. mmmmmmmmm - Който може - го меже!!!
14.04.2012 17:03
Козунак да ти направи!
Курабийки да завърже!
Пролетен мед да да забърка!
Стих да напише!
Работливка!
Никога да не ти
секва вдъхновението и майсторлъка!
Честити,светли и красиви Великденски дни!:)
цитирай
20. indi - :)
14.04.2012 17:51
Чудесен цветен,дъхав,слънчев,песенен,златен...приказен постинг!:)Добре си ошетала и натъкмила.Аз само яйцата боядисах,над козунаците...сега се свещенодейства на вилата,дано ги направят вкусни моите хора!:)Светли празници,Приказна! Щастлив Великден!:)
цитирай
21. monaliza121 - Здравей, Мартиники!
14.04.2012 17:54
За втори път гледам тези нагушени пилета и ми е смешно, и ми е мило.:))
Хапнете, пийнете и светли празници!:))
цитирай
22. magicktarot - Явно е трябвало да се получи ликьор, Дора-Марта! :)))
14.04.2012 18:04
Или на някой му се е пиело? ;) Или Глухарче така е преценило? ;) Приказни са Великденските ти творения, а Двойката Лястовици-Своеволници са велики! Аз никога не съм правила мед от глухарчета, но много ми харесват, когато са цъфнали. Глухарчето е много силна билка, голям природен дар. Но е бич за градинаря - много трудно се унищожава - корените му са твърде дълбоко под Земята. Може би заради това, че е сървайвър, има и толкова силни качества и придава толкова сила на тези, които го уважават и му се покланят! Присъединявам се и аз към поклоните! Светъл Великден!
цитирай
23. martiniki - mitkaloto - опитахме от трапезата, сега да се стягаме за Великата Неделя;)
14.04.2012 18:16
Аз вчера си взех с оче малко торта при теб. Благодаря!)
цитирай
24. martiniki - mirandolina - сега ще прибавя снимка на яйцата
14.04.2012 18:18
не ми хванаха добре боите, но пък станаха нежносиньо и розово, каквито не съм имала досега, и лимоненожълто:)

Благодаря ти, Лиде! Пълен празник да ви е!
цитирай
25. martiniki - yotovava - светли и усмихнати!
14.04.2012 18:47
Ще опитам отново, Валя. Само да ги хвана, още в понеделник:)
цитирай
26. martiniki - mmmmmmmmm - ако не може - маже (с мед, със сладко, с думи ;))
14.04.2012 18:51
Гледам да не прахосвам белите и зелените часове, слънцето:)
Благодаря ти за възторжения поздрав! Да ти се връща. Хубаво да ти е и в делник и празник:)
цитирай
27. martiniki - indi - привет, Стеф! Шарени празници, светли, щастливи и ароматни!
14.04.2012 18:55
Да ви бухнат като черешите козунаците;) Моите не станаха на конци, другия път;)
Много ти благодаря!
цитирай
28. martiniki - monaliza121 - И у вас да се гуши светъл ден - Великден!:)
14.04.2012 19:19
първите бяха за репетиция, да не правя хептен импровизации за Великдена, тези станаха по- сполучливи)
цитирай
29. martiniki - magicktarot - зян да не става;))
14.04.2012 19:32
А инак винаги съм искала да направя вино от глухарчета, дори тези започнах да ги залагам със захар и после смених посоката...Малко бяха за вино, мед не се получи. Ликьорът има цвят на такъв от зелени орехчета, не знам дали си опитвала.
Глухарчето има и особени поетични качества ли, способности ли, често се случва да го курдисат в стихотворение - и аз не съм му простила;))

Лястовички, щъркели - люляци, лалета -
жив да е Великденът, празник чист и светъл!

цитирай
30. tsanynka - Анонимен,
14.04.2012 19:42
анонимен написа:
Козунаците изглеждат грозно.Може и да са вкусни, ама не хващат окото.И курабиите и те едни никакви.Естетика липсва на всичко.

В ОКОТО ТИ е причината!Понятията "красиво" и "грозно" са твърде субективни...На мене ми харесаха,защото обичам домашната кулинария!И точно, защото са домашни,изглеждат вкусни и привлекателни...Руснаците имат чудесна поговорка за случая:НА ВКУС И ЦВЕТ ТОВАРИЩ НЕТ!"
ЛЕСНО СЕ КРИТИКУВА ПОД ПРИКРИТИЕТО НА АНОНИМНОСТТА!

Дора,на теб и любимите ти същества-светъл утрешен празник!:)
цитирай
31. martiniki - tsanynka - благодаря за подкрепата:)
14.04.2012 20:03
Не обръщам внимание на анонимни вметки, няма как да има диалог. Вярно, че доста се развеселих на разсъмване от това мнение. Всеки има право да не хареса, пък било и анонимно - тъй нали е?;)


Благодаря ти за поздравите, tsanynka! Светъл да е и за вас празникът!
цитирай
32. diso - Черешата се е превърнала в "...
15.04.2012 04:06
Черешата се е превърнала в "пуканково дърво";))
цитирай
33. mariniki - топло, уютно и уханно е при теб...
15.04.2012 20:51
Честито Възкресение!
бъди благословена с любов и благоденствие...
цитирай
34. martiniki - diso - такова едно пуканково дърво
15.04.2012 21:51
кестените ми приличат на големи зелени машини за пуканки, през май ръсят навсякъде:)
цитирай
35. martiniki - mariniki - благодаря, Мариники!
15.04.2012 21:54
Честито да е! Мир, любов и радост!
цитирай
36. kundalini - Христос Воскресе!
15.04.2012 22:06
Мир в душите и любов в семейството, ако остане в повече - нека и помежду ни да ги има:)

Навреме идвам - само се учудвам как всичко още стои:)

цитирай
37. martiniki - kundalini - честито възкресение, Ели!
15.04.2012 22:18
И за вас - мир, любов и разбиране!

Ами - стои, нищо не остана...Сега има други яйца, курабии, козунаци, цял ден менкаме:)
цитирай
38. aqualia - Мммммммммммм! Облизах си пръстите!
15.04.2012 23:06
Ти си направила карамелени глухарчета, интересно!
А иначе, за да ти стане медът - водата и захарта трябва да са 750 мл вода към 1 кг захар, вариш до състяване и прибавяш лимона, за да се втечни.
Поклоните към цветенцата са страхотна находка!
Пролетта наистина е пукнала при теб!
Чудесен постинг!
цитирай
39. martiniki - aqualia - снимам се тази седмица с цъфнали дървета като със забележителности:)
16.04.2012 06:52
Вчера попаднах на една дюля! Хем и е рано още. Люляци имам вече във вазата:)
Днес отново ще набера глухарчета. Ще гледам да спазя указанията! Благодаря ти:)
цитирай
40. kostadinovd - ЧЕСТИТО ВЪЗКРЕСЕНИЕ !
16.04.2012 17:29
Мир, любов и светлина в живота ти !
цитирай
41. megg - Честито Възкресение, Марти!
16.04.2012 20:59
" Светът се е оглухарчил." Ама е много хубав такъв - оглухарчен! И в Балкана видях едни грейнали в жълти слънца ливади ... хубост, живот!
Поздравления, Марти, за стихотворението и за гушнатите лястовичета с дъх на курабийки! Емблема на любовта са. И на майсторлъка на стопанката! :))
цитирай
42. martiniki - kostadinovd - Честито Възкресение!
17.04.2012 05:55
За теб също- здраве, мир, любов и вдъхновение!
цитирай
43. martiniki - megg - Честито да е!
17.04.2012 05:57
Прецъфтяват вече! Вчера си набрах за още един опит, но не съм сигурна другия път като отида дали ще има. Сигурно в Балкана ще се задържат повече:)

Благодаря, Меги!
цитирай
44. vladun - Ама че си естет, Марта:)
18.04.2012 19:50
Кое по-напред да похваля - айде стихотворението, понеже него го прочетох, т.е изконсумирах лично..А за карамела, курабийките и козунаците дълго ше се облизвам в тоя оглухарчен свят;) После - благодаря за щъркела, първият, който виждам, макар и на картинка...А за книгата на Живка съм напълно съгласен с мнението ти - още нямам книжката, но повечето текстове съм чел...какво друго - беше ми приятно тук!:)))
цитирай
45. martiniki - vladun - почти като пастет;))
19.04.2012 07:55
щъркелите проследих как пристигнаха, сингъл в началото, пооправиха гнездата, това беше преди Благовещение и после женските дойдоха - и ето ти другия път ще са измътили поколение:)
Книжката е бижу!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5816831
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55739
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930