Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2012 07:40 - Зелен понеделник, с цвете на рамо
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 12921 Коментари: 30 Гласове:
52

Последна промяна: 16.05.2012 20:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Така се е разбързал пролетният свят, че не мога да сваря да му се нарадвам. Напук на прогнозите на метеоролозите с тяхното вещаене за дъждове, вчера си имахме ден досущ като смарагд! Толкова бляскаво-зелен и чист. (Днес комай вече ще познаят - засинило се е на изток ама...и никакъв изгрев - стена от облаци!)

Понеделник беше наистина светъл. Велик ден.

image

този двор съвсем се вдивява в едната си част - първото, което видях като слязохме беше лалето сред зеления лонгоз;)

image

любимите ми мъхнати бръмчилки обикаляха навсякъде


image

не знам точно какъв е този бурен, наумих си, че е репей ( вече не съм убедена, пролет късна да каже е ли)  и реших, че като свърша с работата ще направя кошница от едно голямо листо да събирам глухарчета в нея:)

image

тази круша, която лозите са докопали и се опитват да превземат на абордаж, в края на юли черпи чудни медени плодове

image

на няколко пъти прелитаха ято гълъби в небето, не дойдоха по-близо да ги хвана по-добре...

image



...по небето се заглеждам, нещо да не изтърва... то високо вдига вежда в шарена дъга (един ден може да го допиша ;)

image

по някое време едно изумрудено бръмбазъче реши да се поразходи по ръкава ми и не слезе докато не го свалих:)

image

орехите се разлистват...

image

лозите също 

image

набрахме с детето 300 глухарчета в импровизираната кошница, медът им се вари от два часа и дава надежда този път да стане

image

В селото имаше сбор - съответно трябваше да пообиколим набързо сергиите и сдобили се с две захаросани ябълки - едната от два лева, така и не разбрах кога щерката сколаса да я купи, другата от 1, 50 с пазарлък - (ама нямам да ти върна, ето пет бонбона за ресто;) и захарен памук за който се договорих, че имаме само 1 и 30, а памукчията щедро ни го нави двоен, решихме да повървим до колата, на около два километра от селото...

image

  Беше кратко, свежо и зелено крайпътно приключение. Няколко кучета ни полаяха, едното особено се зъбеше и ръмжеше - добре, че беше вързано!

image

горния бял люляк снимах над една ограда, тези в нашите дворовете още не са готови, не са се разтворили

image

черешите скоро ще прецъфтят, затова се радвам много на тази снимка


image

по едно време детето явно толкова се умори, че реши да метне лалето, което си беше откъснало, на рамо - не бе ми минало през ум, че може гърбом да се закичи;))


Зелен понеделникът, с цвете на рамо...
Делници тръгват отново на път.
Прелитащи, светли, пролетни само
да бъдат ми стига под жив слънцеврът :)


п.п.


image

станаха три бурканчета мед от глухарче с 300 цвята, още веднъж и ще му хвана цаката:)





Гласувай:
52



Следващ постинг
Предишен постинг

1. diso - Толкова бързо се сменят картините на пролетта!
17.04.2012 07:50
Само като си помисля колко неща ще изпусна до следващия почивен ден!
цитирай
2. syrmaepon - Чуден ден беше вчера !
17.04.2012 07:54
А липите пак толкоз бързо се раззелиниха,че както винаги,не успях да им се насладя.От тези първи млади и пресни, лозови листа моята майка правеше пролетни сърми само с ориз и лук и ги навиваше като рулца.Прекрасни бяха!Но кой сега да бере пресни млади листа и то от определени сортове....
цитирай
3. martiniki - diso - :)
17.04.2012 08:02
колкото мога гледам да не изтърва, сега кестените започват, рожковите цъфнаха, люляците, но така или иначе пролетта е по-бързасръчна;)
цитирай
4. martiniki - syrmaepon - беше ми по-пълен с велики работи:)
17.04.2012 08:05
на Великден трапези и ядене...а вчера - зелено, залято от слънце, зелено, бяло и синьо:) Аз опитах листенце - има много приятен вкус, съвсем леко накиселява, помислих си да набера за ястие, вече свикнах да правя сарми с големи лозови листа, но с толкова малки и крехки не знам как точно се приготвят:)
цитирай
5. gwendoline - Добре сте се заредили, браво на вас!
17.04.2012 08:40
И аз мога да се похваля със същото, зелено, зелено, зелено...
цитирай
6. martiniki - gwendoline - мда, наслънчихме се здраво
17.04.2012 09:14
редовното излизане от града ми прави поносим живота в него:)
цитирай
7. tota - Марти, толкова хубаво е всичко до което ни докосваш!!
17.04.2012 09:23
"Зелен понеделникът, с цвете на рамо...
Делници тръгват отново на път.
Прелитащи, светли, пролетни само
да бъдат ми стига под жив слънцеврът:)"

Поздрави!! Хубав, жив слънцеврът!!
цитирай
8. mariniki - истинско, чисто... свежо, като сред природата...
17.04.2012 09:26
радвам се, че бях с вас...и сърдечен поздрав
за чудесните снимки..
цитирай
9. syrmaepon - Всъщност още са малки,трябва още малко да се изчака,един среден размер,но не много големи
17.04.2012 10:24
martiniki написа:
на Великден трапези и ядене...а вчера - зелено, залято от слънце, зелено, бяло и синьо:) Аз опитах листенце - има много приятен вкус, съвсем леко накиселява, помислих си да набера за ястие, вече свикнах да правя сарми с големи лозови листа, но с толкова малки и крехки не знам как точно се приготвят:)


Много са приятни на вкус и свежи ))))
цитирай
10. stela50 - Чудесни снимки , Марти ...
17.04.2012 10:53
Свежо , зелено ... съживяващо се --- дървета , тревички ,
люляците нацъфтяха ... великденчета , бръмбарчето ...
Радвам се за споделения зелен понеделник ...
Поздрави и хубав вторник !
цитирай
11. tsanynka - Боже,много е хубаво!
17.04.2012 11:20
Толкова ми липсва тук това излизане сред природата...
Душата ми направо е задушена от лудницата в големия град...
Благодаря ти за споделената красота!
Лек ден:)
цитирай
12. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Доре!:)
17.04.2012 11:34
Прекрасно усещане! Светли Великденски Дни и радостна Пролет със Слънчогледови делници!:) И захарният памук се вписва в синьото на небето!:) Толкова ухания! Благодаря ти и до скоро! Поздрави на детето с лалето!:)))
цитирай
13. tili - Ох, че е хубаво!
17.04.2012 13:38
И аз се поразходих вчера из гората до Семинарията. Ходих до църквата и после погледах малко тенис там отзад. Тъкмо за кафе, кеф и отмора.И символичен припек.
Откъснах си няколко клончета форзиция и смених увехналите нарциси. Все е жълтичко и слънчево:)))

СЛЪНЦЕВРЪТ!!! ЦЦЦЦ... тези поетиии;-)))***
цитирай
14. monaliza121 - Зелен понеделникът, с цвете на рамо...
17.04.2012 14:59
Ето как поетът може да събере в един стих 15 снимки!:))
Поздравявам те с този скитащ дъжд:

Случайна пролет

Промъква се със утринта
в градината неясен (уж кротък) дъжд.
Нехаен дъжд.
Случаен скитник.
Небесен минувач.
Броилка за овошките измисля.
Мърмори нещо под носа си.
Набързо
смутолeвя капките.
Прикрива се зад ниския комин.
Измъква се след мартенската котка,
оградата минава тичешком.
Играе си на криеница със пръстта,
която тихо чака.
Не го изпуска.
Улавя го до капка
и попива.
Размеква се, набъбва и ухае.

Нехайно преминал дъжд.
Съвсем случаен скитник
донесе пролетта.

А аз го гледам със цветчето на череша.
цитирай
15. kasnaprolet9999 - Буренът прилича на репей, а около ...
17.04.2012 15:42
Буренът прилича на репей, а около него има от нелечебните великденчета. Хубави снимки на разцъфтялата се пролет.
цитирай
16. sestra - Гърбом закичено :)))
17.04.2012 16:11
Че кой верно ще се сети като нея, лицегръб привет на вас!
цитирай
17. megg - Слънцеврът! :)) Ех, че дума гиздосийка!
17.04.2012 17:59
Така се е врътнал Слънчо днес, че само сянката му се показва чат - пат през облачните порти...
Привет, Марти! Чудни пролетни светлинки си уловила, благодаря за настроението!
Последната снимка с двете цветенца най ми хареса! :))
цитирай
18. martiniki - :)))
17.04.2012 19:31
tota - благодаря, Ати! Така и за себе си пазя дните, които заслужават:)


__________


mariniki - благодаря и за теб поздрави!



___________


stela50 - мислех да ги прибавя към предния постинг, но се оказа,че не мога да избера по-малко:) Поздрави, Таня!


____________


tsanynka - хубаво е! Пожелавам ти да можеш да бягаш в зеленото, на свобода и въздух:)


___________


malchaniaotnadejda7 - здравей, Наде! Светъл понеделник си беше, а днес - мрачен вторник - пак се продъни небето. Поздрави и за теб!




___________

tili - ти пък така хубаво разказваш и показваш, при теб съм чела едни от най-увлекателните пътеписи с литература и изкуство вътре (като пълнеж от боровинки с рикота;))
и аз изхвърлих великденския си букет, люляците клюмнаха за ден, нарцисите и лалетата за два, само здравецът остана свеж:)


_________

monaliza121 -15 били, и аз ги преброих сега, толкова плюс една от преди малко - 16;))
Брейй, виж ти! Къде го намери? Познавам си го, мислех, че съм го прибрала - този случайния дъжд ме намери (и аз него) в съседния двор на този горе преди години...благодаря ти, че ми го доведе ;)

______________

kasnaprolet9999 - доста дебели са листата, затова не съм сигурна, и то е само един (обикновено репеите на групички никнат)

_______________


sestra - точно това си помислих още докато вървях - виж я ти, с цвете на рамо - пожелавам и все така да е, да не и тежи животa - на рамото с птица, с цвете, с облак;)


__________


megg - трябваше ми рима за "път", признавам, затова я врътнах тази дума - отношението ми понякога е безцеремонно, но пък езикът е жив, той си се развива (самоуспокоявам се;)
Днес си нямаме слънце, дъждът е доста упоритичък, равномерен - сив и мокър вторник
цитирай
19. shining - Христос воскресе ! Днес нали е третият ден. И благодаря! :)
17.04.2012 22:55
Все едно, че бяхме заедно. Приятно ми беше. И пролетно. Отвсякъде. :)
цитирай
20. slavimirgenchev1953 - Ех, колко е топло
18.04.2012 09:16
по твоите местенца. При нас още не са цъфнали докрай дърветата - само дрянът.
цитирай
21. sestra - Този мед съм го правила само веднъж,
18.04.2012 09:20
по това време нямам много възможност да си намирам цветовете на чисти места, стана ми малко рядък, но беше изяден до капка, много е полезен!
цитирай
22. martiniki - shining - честито Възкресение! ...
18.04.2012 10:21
shining - честито Възкресение! Радвам се, че си повървял с нас:)

_______________


slavimirgenchev1953 - аз се разходих с твоя материал до Боянската църква и видях на какъв ранен етап е пролетта при вас, тепърва ще и се наслаждавате - за блазе сте:)

______________

sestra - бера ги в лозята и двата двора, имаше чудесна коприва и много ми се щеше и от нея да си набера, но нямаше как да я нося , вече се бях натоварила като магаре, а ми се щеше да не чакаме да ни приберат, а да повървим

глухарчетата по нашите места прецъфтяват и ще трябва другаде да подиря за следващата доза ;)

_________
цитирай
23. magicktarot - Честит ви мед от глухарчета, Дора-Марта! :)
18.04.2012 11:59
Ах, на мен точно това ми е най-любимото време от годината - най-енергично е, всичко напира ли напира! Жалко, че е толкова кратко, дори на Хаваите, където е вечна пролет, не е точно пролет тип "края на март-април), а е по-скоро май-юни. Не че не обожавам и май-юни, но там я няма тази необуздана енергия, вибрираща навсякъде и усещането за този "слънцеврът" - невероятна дума!
цитирай
24. cornflower - Христос воскресе, Дора!
18.04.2012 12:23
Христос воскресе, Дора!
цитирай
25. martiniki - magicktarot - невъобразима сила:)
18.04.2012 21:02
Благодаря, Соня! Вече и смокините се разлистват, а те с орехите са най-предпазливите дървета, ослушват се хуубаво преди да развият листенца. Бърза април, стои ми се повече в този цъфнал свят, но няма как.
цитирай
26. martiniki - cornflower - здравей, Люба!
18.04.2012 21:03
Честито Възкресение!
цитирай
27. bven - Наздраве!
20.04.2012 10:14
Медът е прелест и аз мисля да допълня празните бурканчета с нов!
Хубав ден!
цитирай
28. martiniki - bven - здраве и за теб!
20.04.2012 17:28
сгъсти ми се повечко, лимонът добавих накрая,но явно не беше достатъчно, или беше късно
днес вече нямаше глухарчета, прецъфтели са

добри събота и неделя!
цитирай
29. razkazvachka - Лалето е гвоздеят на програмата...
02.05.2012 18:21
а захарен памук не съм виждала с години...

Но моята слабост е пътят с цъфналите череши, но не заради черешите, а заради това че води направо в небето.
цитирай
30. martiniki - razkazvachka - такова сигнално червено в шубраците зелени
04.05.2012 06:37

Сега сме в очакване на черешки.:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5810587
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55729
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930