Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.04.2023 17:25 - Чорба с джанки, вместо с петел
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 2466 Коментари: 3 Гласове:
4

Последна промяна: 02.05.2023 12:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Хванахме се за зеленото от началото на април. Бера си лападец, бера коприва...бера си киселец, бера си джанки! Стоп. Вчера си набрах една кесийка джанки и сега провеждам кастинг за най-добра рецепта! Прегледах състезаващите се пет-шест варианта на супа - чорба с джанки и сега обмислям точно коя да сготвя! 

Междувременно сготвих един голям петел! Най-големият, който съм правила, откак се занимавам с хартиените светове. Мисля си, че е много по-добре в тенджерата да къкрят разни зелении и дребни кисели сливи, отколкото петел! Въпреки че преди време бях издирила рецептите за петел на Чудомир и Маркес - струва ми се. Не съм ги пробвала! Ще ги публикувам, ако пак ми попаднат!

image

Петелът - шарен, волен и оперен


image





Чорба с джанки 

  • зелен лук - 3 стръка
  • лапад - 1 шепа
  • лобода - 1 шепа
  • джанки - 5 - 6 бр. зелени
  • домати - 1/2 к.ч. смлени
  • червен пипер - 1 к.л.
  • фиде - 1 шепа
  • сол
  • черен пипер
  • олио
  • яйца - 1 бр.
  • кисело мляко - 3 с.л.
  • магданоз



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - Доре!!!!! Сакън!!!!
30.04.2023 20:31
Не пипай петела!
МолиМ!
Виж го какъв красавец напет и наперен е!

КЪк тЪй ш' гу готвиш?!
Хама ха!
Ш' ти пратя Чудомир дъ съ кунсултиръш. Тамам гу знам къдя съм гу турила.
Пъ ти шъ пратиш щавелче, а:)?
цитирай
2. martiniki - katan - "сготвих го" в см на приготвих, направих, довърших, свърших, препаре един вид :)
01.05.2023 06:50
Любимо ястие на Чудомир е петел, зачулен със зеле, и тъй опечен във фурната :) Какво е "щавелче"?
цитирай
3. katan - И рецептата вече е налице:).
01.05.2023 09:28
Прочетох, видях и разбрах, че петелът герест, златоперест не е сготвен буквално, а е готов за изложбата, прекрасна Доре.

Сега си прочетох вчерашния коментар и останах разочарована от себе си.
Така се получава, когато си живял на много и различни места, всяко със свой диалект.
Виждам как съм събрала няколко диалекта:((.
Нека да стоят!
Не само региони, но всяка къща си има свой собствен диалект.

"Щавлече" - умалително на щавел, щавлек.
Лапад:).
Днес е ден на труда и ти пожелавам да го оползотвориш достойно:)!

цитирай
4. martiniki - katan - публикувах една, но поне три си заплюх :)
02.05.2023 11:30
Някой път да ги опитам! Нищо ти не е на коментара, баят си е харен! И букета диалекти си е баш!

МНоого бях уморена вчера, пет часа по слънцето!

Щавелче - не бях чувала!Виж ти...Да не би да са го ползвали за щавене на кожи нещо?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5829865
Постинги: 1128
Коментари: 15483
Гласове: 55741
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930