Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.06.2022 10:31 - Едно отделно място над нещата / виното
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 787 Коментари: 2 Гласове:
6

Последна промяна: 24.06.2022 22:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Докато излезе публикацията, се намери някой да ме замери с обвинение в реклама - не е реклама в смисъла, който е вложен  в репликата - никой не може да ме накара да пиша за нещо, което не харесам и обратно - да ме спре, когато нещо така ми е допаднало, че искам да го споделя с всички хора, с които контактувам, а случаят е точно такъв. Пари не съм взимала за нито една от публикациите си, които съм писала последните 16 години в блога. А не са малко местата, които са ми харесали и, които съм споделила. 

Бяхме на мястото, за да пробваме вино - основно - и да се наслаждаваме на спокойствието и отдалечеността. В този смисъл използвам логото на Зара естейт като заглавие - не ми хрумна по-подходящо в буквален и преносен смисъл. 

Виното също не ни разочарова. Напротив! Всички вина, които опитахме имаха специфически характеристики, доловими аромати и вкусови качества. Какво ми хареса още повече и защо бях така доволна като отворих винената листа в ресторанта? Оказа се, че съм отворила стихосбирка. Стиховете са на Елица Мавродинова. В този миг реших, че ще пиша за мястото. За мен поезията и виното си вървят ръка за ръка и много се зарадвах, че намерих съмишленици в това си убеждение!

image




image


За виното с кауза, което опитахме, има повече информация тук - https://winetours.bg/cauza-by-zaara-estate/

image

Имахме включена в пакета дегустация. Технологът на винарната ни разведе из помещенията - детските и  спалните на виното - разказа ни за лозята и сортовете грозде, които се отглеждат в района. Опитахме няколко вина - от тамянка, през розе до мерло и каберна и вино, което не бях опитвала и чувала - съчетание от три сорта грозде с пушени нотки, привкус на чер пипер и лека сянка на мандрагора ;) ( това вече си го измислих, но беше много интересно вино!) А бутилката на снимката горе е от серията вина, отлежавали на дъното на Черно море! Това е самата истина! Няма майтап!


image



Нещото, което исках да отмъкна от това място, беше именно тази винена листа. Направих си устата, питах сервитьорите няма ли легален начин да я изнеса - не ми се получи. Черпя две великолепни стихотворения, а вино си налейте, когато можете. В този живот не всичко е пари и интереси, има и поезия, има и вино, намират се и хора над нещата, които понякога си попадат на мястото.


По-натам ще пиша за долмените, които открихме в околноста и прекрасните билки и цветя. В деня на лятното слънцестоене, в пазвата на Сакар планина. 



Гласувай:
6



1. donchevav - На никого в блога не вярвам толкова, ...
23.06.2022 20:13
На никого в блога не вярвам толкова, колкото на тебе, стане ли дума за лозя и за вина и щом си казала, значи наистина мястото и виното си заслужават. А за поезията- еха, много специално! Дано сте имали възможност да поостанете и се насладите на омайната Сакар планина!
Прегръдка, Доре!
Честито лято!
цитирай
2. martiniki - donchevav - благодаря сърдечно за доверието, Вени,
24.06.2022 07:58
надявам се да го заслужавам! Ние сме ценители и обичаме да пробваме нови и различни вина, от години изследваме този необятен свят от вкусове и аромати и сме много доволни от престоя си там - макар и за броени часове. Има една серия вина "Кауза" - специално направени с кауза. Всяка отворена бутилка внася процент във фонда за обучение на кучета за слепи хора. Това е похвално. За пример. Стараят се хората и си личи - наистина ми беше криво, че мина много бързо и трябваше да се прибираме. Беше нещо, което да поместим в личните си дневници-преживелници и да си го припомняме с добро чувство ;) Честит Еньовден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5817029
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55739
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930