Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05.2012 20:02 - "Засей ми море" - една дочакана книга
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 8200 Коментари: 28 Гласове:
51

Последна промяна: 10.08.2012 19:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
"Засей ми море"
 Съвсем скоро научих за това дълго чакано книжно рождение. Само преди седмица. А точно преди три години, на днешния ден, присъствах на представяне на съвместната книга на авторката и проф. Ангел Ангелов в град Пловдив. Общата книжка се зове "Оттатък" от страна на Станка Бонева и anGel - от страна на професор Ангелов. Хубава книга и приятно преживяване. Гореща събота, напечен калдъръм и жива поезия в една аудитория на музикалната академия. Усмихвам се при спомена. 
 Чакам лична книга на Станка Бонева откак я познавам като автор - повече от осем години. Едно от първите ми виртуални литературни приятелства, прелялo непринудено в реалнo. Един от най-гъвкавите автори, които съм чела в мрежата. Може всякак да жонглира със словото и страшно я бива в импровизацията. Едни от най-приятните моментални поетични диалози, които съм водила, са с нея. Писали сме общи стихотворения за забавление и упражнение.  Респектирала ме е с ум - бръснач. Сече. Прави поезия в реално време и владее в тънкости играта с думите, която ми е такава слабост. Тя е от хората, които предпочитат да зарадват другите. Да поощрят, да помогнат, да подбутнат - лично мен колко пъти ме е сръчквала далеч преди да се появи това като опция във facebooк. Сръчквала, окуражавала, подкрепяла - както и да го нарека, главно нейното настойчиво настойничество е довело до няколкото литературни успеха в моя живот. Появата на общата ни книга "Червилото на Пегас", преди близо пет години, дължим главно на нейната инициатива. Появата на моята книга " Друга луна" през 2008 година също е благодарение на съучастническото рамо на Таня и още неколцина добри люде.  Когато прочетох за първи път "Засей ми море"  ми се искаше аз да съм го написала и и казах точно това - припознавам си го това стихотворение, иска ми се да е мое. А сега излезе нейна книга с това заглавие и ми е повод за празник и гордост. Честито засяване на поезийното ти море, Таня! 
Питах се тази вечер - който сее море, какво жъне. И си отговарям - жъне любов и приятели. Приятели на поезията и морето.




Засей ми море, любими,
засей ми море.
Там, при хълма с маслините
нашият свят ще спре.
Аз ще изляза от пяната
както в първия ден.
Ти ще накъсаш ябълки –
за мен, само за мен.
Ще се завием с облаци
от светлина.
Ще ми целунеш клепките,
аз ще се изчервя.
Ще сипнеш нежност в ръцете ми -
да стигне за всички лета.
Ще ти отдъхват устните
по зимната ми коса.
Щом вкореним стихията,
пръстта ще ни прибере.
Засей ми море, любими,
засей ми море!


"Засей ми море"  изд. Фабер 2012

Станка Бонева (Ufff)



image


Ето, че от два часа книжката е у мен и току си я гладя - много е гладичка, и отварям на случайни страници. Припомням си познати стихотворения, радвам се на новите и установих, че и двете имаме грамофон в дебютните си книжки-стишки, и то с малка буква (засях си и японската градина, много подходящо име за камъка, да ми е под ръка - благодаря за книгата и камъка, за думите, които правят японски градини в гърлото!;))



Едно съвсем ново за мен стихотворение от дебютната книга на Станка Бонева.



Към залеза

Аз съм най-тъжното
от всичките ти момичета.
Късам маргарити от поляните
на заревото;
все забравям да преброя листата им.
Обичаш ме.
Не те обичам.
Аз съм стръкче от ветрилото ти.
Аз съм ръката, която завива твоите бебенца.
Така е - изгрев съм.




Гласувай:
51



1. yotovava - Успех на книгата.
09.05.2012 20:37
Валя
цитирай
2. bven - Радвам се на приятното представяне:)
09.05.2012 20:58
Успех и много читатели желая!:))))
цитирай
3. mariniki - ех, как ме изненадахте само...
09.05.2012 21:16
успех на книгата... и моите сърдечни поздрави
и за двете ви...
цитирай
4. megg - " Засей ми море "
09.05.2012 22:03
Хубаво звучи, много хубаво - като стихотворението, като раждането на книга, като завивка " с облаци / от светлина "...
Успех на книгата! И нека е богата жътвата! :)
Поздравления за представянето, Марти!
Лека и звездна вечер! Светличка! :))
цитирай
5. tili - Браво, Дора!
09.05.2012 23:06
Талантливите хора не завиждат, а се радват и гордеят с постиженията на себеподобните си :))) Ама каква думичка извъртях ;-)
Поздрави на Уфф и на отбора!
цитирай
6. tsanynka - Поздравления!
10.05.2012 02:23
Успех на книгата и неизчерпаемо вдъхновение на авторката!
цитирай
7. osi4kata - Таня е една от любимите ми съвременни поетеси.
10.05.2012 06:36
Поздрави за нея и за теб, Дорче!

Руми
цитирай
8. elineli - Охо!
10.05.2012 08:06
Чудно Уфче с книжка! РадостРадостна новинка!
Звезден прашец поръсвам на фанфарите ти, Небесност! Вятър да и е, и добри очи само! :)
цитирай
9. kolchakova - Колко е хубаво да се случват хубави неща!
10.05.2012 09:47
Отдавна не съм чела толкова чиста и нежна любовна лирика.
цитирай
10. naidobriq - Много се радвам на такива вести:)
10.05.2012 10:51
Желая успех и на двете ви:)
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Доре!:)
10.05.2012 10:58
Много се радвам! Успех на книгата!:)
цитирай
12. monaliza121 - Засей ми море, любими,
10.05.2012 12:37
Това е копнеж на човек, чиито очи са пълни с море.:))
цитирай
13. анонимен - Санде: Позцдрави на поетесата, поздрави и на Мартиники за прекрасното представяне на събитието!
10.05.2012 12:51
И на двете желая нови приключения в морето на поезията, нови откривателства на красиви поетични брегове!
цитирай
14. alexs - Уф че хубаво стихче!. . . . . може ли ...
10.05.2012 16:39
Уф че хубаво стихче! .....може ли афтограф моля!
цитирай
15. martiniki - На своя глава оповестих новината за книжното рождение, плеснах се снощи по челото - ама какво така си трая вече няколко дни?
10.05.2012 16:55
Съвсем ми се беше изчакало чакалото и някак със закъснение осъзнах събитието ;))
Още нямам снимка на корицата, но съм в очакване. Като науча кога ще е представянето ще прибавя датата и мястото.

Благодаря ви, че се присъединихте към празника и съпричастничите на рождението.

Искам да добавя още едно стихче, спрях се на това, защото ми е сред най-любимите Танини.

ЛЮБОВНА ЛИРИКА


В един сборник
те са на съседни страници;

когато затвориш книгата,
стихотворенията им се целуват.



(alexs - със сигурност ще може направо уфффтограф ;) - обърни се към авторката)
цитирай
16. erato7 - Дорис, моите поздравления! С по...
10.05.2012 20:53
Дорис, моите поздравления! С пожелание за много успехи!
цитирай
17. meiia - Раждане..!!!
10.05.2012 22:48
Когато се случва, Животът понякога крещи, понякога едва изплаква, вероятно ошашавен от многообразието на новия свят. Не стене гласно, когато се опитва в първия миг сам да се вдиша навътре, за да си спести лбопитството, чуждото към себе си, а и своето към новата среда. Най-вероятно не му е комфортно – хладно, самотно, гравитационно, объркано. Вече не е безтегловно вселеснко, вече не е плуване в познатото море на безвъпросието. Само миг колебание и той, Животът, осъзнава, че няма друг път, освен да бъде Вселената и тук така, както е бил и там, в невероятния свят на Въображението. И събира в себе си силите, които изправят всички стръкове, изправя се и Той, и казва „Аз съм тук!”- на себе си го казва, за да има мотив да продължи нататък. Разколебан е, но нали вярва в Създателя си…
Така и книгата на Таня вярва в своя създател, в Морето, което я е озаглавило, в любимите неща, които са й дали осезание. Пожелавам ви да вземете в длани новия живот, въплътен в „Засей ми море” и да се насладите на вечната игра на Твореца – да изпраща посланията си тук, на земята, в стихове, в цветове, в какви ли не изяви творчески, които, всъщност, правят съществуването ни осмислено и красиво. Творчеството е Неговият знак! Шепа живот, шепа море си подарете с тази книга.
А на Таня пожелавам да си вярва повече, защото книгата не е само нейно дело, а на Небето и на Морето, които са я сътворили и продължават да я досътворяват. Вселенските закони имат и добри страни. Собствените ни деца не ни принадлежат изцяло и имат свой път. Чудото на раждането е само началото.
Затова, успех на книгата в самостоятелния й вълнуващ път!


цитирай
18. indi - Ех че хубава новина!!!:))
11.05.2012 01:38
Честита да й е рожбичката книжна на Уфффито! Успех непременно ще има,защото авторката е повече от прелестно добра!:)Аз моят екземпляр държа да си го получа лично,когато и както и да се реализира това,защото приказката не й мърда и трябва съответно и тя да си я получи..Засяла съм й я и й се подава вече стъбълцето..:)
Радост и обич сте ми и двете!
цитирай
19. tota - Марти,
11.05.2012 07:51
Поздрави и от мен за представянето на книгата „Засей ми море”на твоята виртуална приятелка - Станка Бонева. Да и пожелаем успех и ново вдъхновение!! На страницата, на която си отгърнала откривам това прекрасно стихотворение, което пробужда нежни чувства.
"Засей ми море, любими,
засей ми море!"

Поздрави!
цитирай
20. iliada - Гладичка и спретната корица и вътре ...
12.05.2012 10:53
Гладичка и спретната корица и вътре не една пчелица!Честито !
Чудесна си!
цитирай
21. ufff - Наистина ми докара буца в гърлото. ...
13.05.2012 12:10
Наистина ми докара буца в гърлото. Така ме изненада с този постинг. Благодаря ти!
Щастлива съм, че "японската градина" си смени притежателя. Мисля, че камъкът си падна на мястото. Така заснет, изглежда като част от корицата. Даже аз в първия момент се обърках;).
Сполай ти!
цитирай
22. martiniki - ufff - :)
13.05.2012 13:26
Ти затова ми го прати - камъка;)) А японската градина свързвам с едно ханами от едни ахмашки времена - полага ми се точно този камък значи! На място е!

Всъщност твоята корица е виновна за заглавието на днешния постинг. Думата "рустика" ми се завъртя покрай ръбовете с цветна зидария;)
цитирай
23. magicktarot - Честито на Уфф, тя наистина е невероятна!
13.05.2012 19:57
Успехи на книгата и много реколти за вас Двете от Морето - духовни и всякакви! :)
цитирай
24. alhimik1 - Честито та Уфинка, пак...
22.05.2012 21:02
Доре, благодаря ти и аз...тя ми е Муза...а не знае хех
Док:-)))
цитирай
25. анонимен - Поздрави!
23.05.2012 11:30
Честито, Таня! Искрено се радвам и се надявм да я прочета!!!
Бъди!
цитирай
26. nellnokia - Иа з имам вече книжката!:):) Пол...
13.06.2012 15:58
Иа з имам вече книжката!:):) Получих я днес и ще си я чета!:)
цитирай
27. eola - разкошна книжка
09.07.2012 13:51
намерих си много свои нещица вътре, стопли ме, усмихна ме, разплака ме - станах по-богата :)
цитирай
28. анонимен - Сърдечен поздрав от Рейни...
09.09.2012 17:07
‎"картина с облак и чаша". Станка Бонева. Обожавам този стих от години. Думата е - ЛУДА съм за него. Пред очите ми е в момента, на хартия. Авторката ми изпрати книгата си "Засей ми море" чак тук. Това е поезията - плащаш си да я напишеш с мастилото от аортата си; плащаш си да я издадеш с мършавите си доходи; плащаш да я изпратиш на приятелите си на майна си Райна... И затова няма цена. Няма.

картина с облак и чаша

зазидаха очите ми в картина
вътре
заковаха и ръцете ми -
да подпират света

плитката ми придържа
портрета за гвоздея
рамка е кожата ми

нямам нос, кръст, колена

устните ми са в ниското
сърцето
нависоко виси
на стара каишка

за да не бъде портрет
добавиха чаша -
заприлича малко на натюрморт

за да не бъде натюрморт
добавиха облак -
но и на пейзаж не прилича

сложиха надпис "не се продава" -
така се прави
с непродаваемите картини
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5815821
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55737
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930