Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2011 18:00 - За вятъра
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 5191 Коментари: 28 Гласове:
29

Последна промяна: 13.03.2012 19:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 който вчера бесня, а днес в миша дупка се свря


 Тази сутрин светът ми се стори оглушал...по-скоро - онемял. Оглушал и онемял. Да. След вчерашния разбеснял се вятър - тук на върха на блока се усещаше като 40-ина метра в секунда, да си кажем - направо си беше ураганен и такъв шум вдигаше, че и в къщи трябваше да се надвикваме, за да се чуем. Всеки момент очаквах да изкърти с рамо някоя дограма, или поне да счупи стъклото с главата си - през щорите. Всички щори пуснах до долу и въпреки това така страшно виеше, че тръпки да те побият - ако не си свикнал. Не че се свиква с такъв вой.  А как само люлее...Вече шестнайсет години откак съм  на пътя на изневиделичните му нападения, трябваше да не ми правят впечатление тези ветрени набези - като стадо разбеснели се небесни носорози, а понякога носорози и бизони. Такова чудо! Последно вчера ми припомни какво е като да си на 50-ина метров кораб при вълнение  - всичко се люля - полюлеи, пердета, накачените ми гердани, водата в каната, фотьойла на който съм се свила, защото, ако стана почвам да се притеснявам за вестибуларния си апарат. Залитане ми докарва този изтърваният. Вятърът. Той явно се забавлява. Когато реши си прави едни слаломи, отсреща има удобен проход, по който се засилва и право в блока се размазва. Събира се и пак, и пак...Снощи бесня докъм полунощ, после пак го чух в просъница да вие и на сутринта се събудих в едно толкова тихо, все едно в яйце. Това усещане, че си в яйце или в кутия се подсилва и от спуснатите щори...и вятърът го нямаше. Ама никакъв го няма цял ден, затова си мисля, че ужасно се е засрамил след безчинствата си вчера. Колкото повече се заслушвам в света без вятър, толкова по се убеждавам, че като се е освестил и поогледал, и като е видял какви ги е свършил, колко прекършени клони се валят, колко жици висят, колко измъчен изглежда пейзажът с тези изкривени,  повалени дървета и тревата, полегнала цялата на една страна, все едно валяк я е смазал, вятърът се е изчервил до уши, станал е по-нисък от нея - от тревата - приискало му се е да потъне вдън земя и е потънал, вятър нали е...

image

image
Запитване

Да сте срещали един
до ушите изчервен,
до петите си смутен, 
тихичък и твърде кротък,
тигър, преобърнат в коте,
вятър вчерашен разюздан,
без причина и без нужда
вил и блъскал, и вилнял,
сякаш в тъмно котки драл,
драл се, викал и боботил,
смял се, гръмко се кикотил,
ровил, тръшкал се, летял,
из дърветата се врял,
чупил, кършил, мятал клони,
днес засрамено обронил
вятърната си глава,
скрил се сякаш вдън земя,
 ако пък сте го видели,
бихте ли с вас го взели?


image









Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. monaliza121 - Привет!
18.10.2011 18:40
Тук видях един
обут във скъсан клин.
Нe беше зачервен от срам,
но със загубен плам.
Тръгвам си ми рече
не ще се върна вече.
Излъга ме коварно,
но... може да е ... вярно, а?
цитирай
2. martiniki - monaliza121 - а, не го знам този, ама и той ще се е валял-търкалял, щом коляно е ударил
18.10.2011 20:30
тръгна както и дойде -
ненадейно,
днес и слънцето се върна
- светлолейно;)

(още е студено, но лм обеща - златна есен)
цитирай
3. megg - ВетарО
18.10.2011 21:04
Така му казват в моя край. Та ветаро така се беше разбеснял вчера и днес, че натъркаля всички кофи и контейнери, за да се повози; люля се на клоните, докато ги натроши, сутринта ми доказа, че е господар и на чадърите и както си иска, така ги връзва на панделка ... А сега е "тигър, преобърнат в коте"...
Поздравления, Марти, и да ти пратя поздрав по морския вятър, а? :))
цитирай
4. 4aiotgluhar4e - Според мен не беше един, много ве...
18.10.2011 22:28
Според мен не беше един, много ветрища вилняха.
Стихотворението много ми хареса. Поздрави :)
цитирай
5. magnoliya - Хей,
18.10.2011 22:54
как можа да измислиш толкова хубаво стихотворение за вятъра! Той не го заслужава, защото вилня дълго време и направи много бели!
Благодаря ти, много ми хареса тук!
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Марти!:)
18.10.2011 23:15
Не е хубав светът без вятър... Няма кой да люлее герданите на Марти...:) Предполагам са цветни и има сини морски мъниста... Ти със сигурност живееш на някой небесен етаж...:) Звучи като покрива на света. Поздрави, много е хубаво при теб с този спомен за вятър. Уж е тихичко, а диша наоколо.:)
цитирай
7. magicktarot - Вятърът е непостоянен - привидно,
19.10.2011 00:17
като въздуха...:) Кеф му в небесата, кеф му в миша дупка...:)
Интересно, аз понякога (рядко) много осезаемо усещам ветровете - в смисъл - едни ми действат много добре и тонизиращо, други - сриващо... Някои мои познати са споделяли, че определен вятър им предизвиква мигрени и пр. и пр.
цитирай
8. kolchakova - :) :)
19.10.2011 09:47
Каква оптимистка!
Не се е засрамил,
а просто е хукнал след друга прищявка.
Забравил те е отдавна.
И блока ти е забравил.
Какво да го правиш -
вятър!
цитирай
9. kosara2008 - ;)
19.10.2011 11:25
той е просто мързелив
злоблив
мята вихри
перушини от листа и стари клони
тъй е щото няма...с кого да си говори
гальовен шепот!? това си е за него - непонятие,
различна плоскост от възприятие, дай му само шум да вдига
после
вре се из шумаци, дето са без цвят без аромат, затова
толкоз мноооого тъжен е бродягата :))))
цитирай
10. mt46 - Да, видях го -
19.10.2011 11:55
вчера, а и онзи ден...
Той дори бушува в мен... :)
цитирай
11. ronya - хе
19.10.2011 12:27
Ти съседи на по-долни етажи нямаш ли, че си тормозиш вестибуларния апарат... ;)))
Ама не съм го виждала на следващия ден, де. Крие се от срам ли, кво ли... Ама ако дойде, не го прибирай, де. Какъвто е вятърничав, ще му текне нещо друго след малко и... готови сме с морската болест ;))
цитирай
12. elidea - Днес наистина е неузнаваемо!
19.10.2011 12:40
И дано продължи дълго тази слънчева приказка...Не може без циганско лято! И в него вятърът да се поклаща едва-едва - като мързелива циганка :)
цитирай
13. aqualia - Далече съм от този вятър сега...
19.10.2011 12:54
Далече съм от този вятър сега и ми липсваше...

А стихотворението ти ме превърна в малкото тигърче, чудесно е!
цитирай
14. martiniki - megg - винаги
19.10.2011 13:58
нямам нищо против да получа едно чайково перо (писмо от морето) по бриза;)

поздрави по лъч за теб;)
цитирай
15. martiniki - 4aiotgluhar4e - възможно е
19.10.2011 13:59
да е имал гости този местния известния, но сега се е покрил

поздрави!
цитирай
16. martiniki - magnoliya - ами, той вятърът тук си е част от пейзажа,
19.10.2011 14:01
някак близък ти става, така да се каже()

Радвам се, че ти е било приятно,поздрави!
цитирай
17. martiniki - malchaniaotnadejda7
19.10.2011 14:03
горе-долу на 50 метра височина, къщата в облаците с двор от небе и слънце за петел;)

а гердани имам много, но не са накачени за люлеене, а за по-лесно намиране:)

поздрави!
цитирай
18. martiniki - magicktarot - вятър работа;)
19.10.2011 14:06
ту го има - ту го няма, наелектризира всичко наоколо, но главоболие не ми е докарвал - може да се каже, че е положително зареден;)
този тук, дето си живее около прохода, не пропуска да намине, затова сега ми се струва необичайно тихо
цитирай
19. martiniki - kolchakova - вярно съм безнадеждна оптимистка :)
19.10.2011 14:09
хукнал той, ще се върне, колкото и да се опитвам да го пробутам, леговището му е тук:)
цитирай
20. martiniki - kosara2008
19.10.2011 14:12
мързелив едва ли,
може да е тъжен
и ядосан нещо,
да са го излъгали,
да е бил на среща,
някой да е вързал нему тенекия...
знае ли се вятърът
защо по вълчи вие
цитирай
21. martiniki - mt46 -
19.10.2011 14:15
няма го наоколо,
даже се постопли

:)
цитирай
22. martiniki - ronya
19.10.2011 14:20
имам бе, но не се въползвам, не съм от внезапните гости, дето забравят да си ходят
(вятърът не ми е за пример;)

не бих го прибрала, той сам се навира -
реши ли да влезе, нищо не го спира * след последните набези съм се запретнала да шия уплътнители, не че не натръшка последните импровизирани такива по пода
цитирай
23. martiniki - elidea - хей, Дея,
19.10.2011 14:24
днес е прекрасно и ясно:)
цитирай
24. martiniki - aqualia
19.10.2011 14:25
привет, Лиа! Да ти хвана малко вятър в буркан и да ти го пратя, където си...;))

цитирай
25. inel379 - :)
19.10.2011 17:20
Някой днеска го прибра!
Слънцето завчас изгря!
Топла есен! Есен мека!
Грижа с обич за човека!
Привет с усмивки безчет!:)))))))))))))
цитирай
26. martiniki - inel379 - привет, светличе!
19.10.2011 19:02
Някой да го е прибрал - може,
но скоро ще го натири.
Вятърът е невъзможник
и оставя трайни дири (като от ноктите на тигър;)
цитирай
27. alexs - A това са моите снимки за развилн...
20.10.2011 10:53
A това са моите снимки за развилнялата се буря:
http://alexs.blog.bg/drugi/2011/10/17/sled-buriata-snimki.836676
Ето че отново слънцето се усмихна и небето е много синьо!
Хубав и слънчев ден!
цитирай
28. kosara2008 - :) хъкмък льошо ако са го излъгали, вера на никой да немаш и вятърко не е застрахован ут туй бедсзънсвие;)
20.10.2011 11:03
martiniki написа:
мързелив едва ли,
може да е тъжен
и ядосан нещо,
да са го излъгали,
да е бил на среща,
някой да е вързал нему тенекия...
знае ли се вятърът
защо по вълчи вие



ден ще мине
друг ще дойде и друга/хубафка /песна ще пее:)приятен денят ти и вълшебна-нощта
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5776697
Постинги: 1125
Коментари: 15470
Гласове: 55654
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031