Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2011 10:10 - Неделя със зимна яка
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 12631 Коментари: 36 Гласове:
53

Последна промяна: 17.10.2011 13:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Последните минути прочетох няколко съобщения за неделен сняг в София. Видях даже - вярно вали!  Тук е само студено, но това не пречи от вчера да се водят разговори за Коледа. Снощи дъщеря ми се прибра с думите, че навън и миришело на Коледа - тя си обича празника от съвсем малка и цяла година няма търпение да дойде декември. А въздухът се смени още онзи ден надвечер - усетих го лично, стана ми истински студено и в петък писах първото зимно стихче за тази година - във връзка с имената на елените на дядо Коледа, които така и не можах да запомня - на тъмнозелени години ми се падна изобщо да чуя за тях и покрай децата да изгледам няколко коледни филма с герои тези рогати и летящи сподвижници на белобрадия червенодрешко. Витае във въздуха едно такова празнично усещане, заради студения ми нос навярно и заради тихото на неделята, и успява да ме усмихне и сгрее. Снощи правих медени прасенца, подтикната от настроението и успях да изгоря половината. Надцених се. Три станаха толкова черни, че си спомних за тримата глигани-хулигани на Недялко Йорданов от "Страшни смешки, смешни страшки...

Ний сме тримата глигани,
трима честни хулигани.
Трябва нещо да откраднем,
трябва някой да нападнем,
трябва някой да смаризиме,
трябва да се омангизиме.

Стоп!
Хоп!
Троп!
Бъркай в своя джоб!

Вярно заприличаха на глигани сладките прасенца, миг невнимание и се обръщат нещата...



image


Дядо Коледа дали  вече впрегнал е шейната? Tрети ден дъждът вали,  духа силен зимен вятър и така да ми се иска вън да запрехвърча сняг, в планините вече има  сняг до глезени - видях. Време е да му напомня - дядо Коледа, стегни на елените юздите,
правилно ги нареди -
имената им ги зная, даже помня наизуст - Дашър, Денсър,  Донър, Блитцер - четирима са дотук, Пренсър, Виксен и Комета, седем станаха сега, Купидон и Рудолф - ето девет - всичките с рога. И напети и потропват- като мен нетърпеливи, Дядо Коледа, побързай, с тях препускай бързо, диво
да успееш и навреме -
под елхичката у нас -
остави подарък щедър,
чакам те на пръсти аз.
 
image







Гласувай:
53



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mmmmmmmmm - Toku shto napisah,
16.10.2011 10:17
che idvam na gosti i...eto me!:)Chudesna obstanovka - sniag....aromat na Koleda!:)
Veselo da vi e i vkusno!Toplo i slqnchevo v dishata!:))
Pozdravi sqs snejinki ot moite!:))))
цитирай
2. megg - А тук неделята ...
16.10.2011 13:50
Хич не е тиха; тича и тропа студеният вятър, морето си е скътало топличкото под завивката на най - горната вълна ...
Привет, Марти! Не е лошо, че си изгорила прасенцата, така се запознах с тези " честни хулигани"! :))
Поздравления за стихотворението и за постинга с аромат на канела и Коледа! Което ме подсеща, че трябва да си намисля желанията за писъмцето до белобрадия червенодрешко ... ;)
цитирай
3. tota - О, Марти,
16.10.2011 14:31
Както си ги доловила и ето виж пристигнали са тук!! Така се ниже времето, че няма да усетим кога Коледа дошла е ...И както ги отброявахме месец след месец и годината ще отброим - стига само да сме живи и здрави!!

Поздрави за неделята със зимна яка!!
цитирай
4. ivesa - Снегът ни изненада,но и ние...
16.10.2011 15:36
сме си на ниво.Поздрави!:)
цитирай
5. monaliza121 - Марти, така ме разсмя с тези черни ...
16.10.2011 16:03
Марти, така ме разсмя с тези черни прасенца.:)))))
И как се правят медените хулиганчета, ще споделиш ли?

Поздрав от морето, студен и мокър, но с надежда за по-хубав!:)))))))
цитирай
6. magicktarot - Привет, Дора-Марта! :) И честит първи сняг! :)))
16.10.2011 17:11
При мен в момента грейна слънце, но наистина мирише на зима... Беше ми интересно да гледам как пада сняг над зелените все още дървета и треви, че даже и рози цъфнали, невени, хризантеми... Имах чувството, че е май месец - както когато вали през май... :) Поздрави и весела седмица след неделята! :)
цитирай
7. indi - :)
16.10.2011 17:44
Наистина валя сняг тук!:) Но мокър и ненатрупващ ,а попиващ..:) Много ми хареса коледното стихче!!!Чудесен принос в златната съкровищница на детската литература! И прасенцата медени са много хубави!По подобна рецепта и аз правя само че..меченца-същите фигурки но без зурличките.Така едната половина. Другата само главички с ушички,без очички.После слепям двете половинки с мармалад..:) Но от години не съм ги правила...Това забързано ежедневие и тези готови всякаквости сладостни,някак...лишаваме от чар същото това ежедневие.Добре, че ти не правиш така!:)
Благодаря за удоволствието то хубавия постинг!:)
цитирай
8. martiniki - mmmmmmmmm - добре си ми дошла!
16.10.2011 18:34
ти ми показа първия сняг за тази година, радвам се на твоята визита!
цитирай
9. martiniki - megg, привет!
16.10.2011 19:02
опитвам се да ти отговоря, но нетът ми цял ден прекъсва - писах, ама потъна в дебрите на мрежата - та отначало -
пиеската съм гледала преди много години още в Бургас, после имаше телевизионен вариант и хулиганите помня най-вече от него, снощи ми се припомниха ненадейно

има сайт на който може да пишеш на дядо Коледа -
http://www.dechica.com/xmasmail/mailf.htm/
цитирай
10. martiniki - tota - привет, ще дойде като днес, а и ще мине...
16.10.2011 19:07
и моето време препуска последните години,има един хубав разказ, който ми изниква при сравнението - "Моето хубаво пони" на Стивън Кинг, за времето с измеренията му през различните човешки етажи...етапи
цитирай
11. martiniki - magicktarot - привет, повелителко на Дормео ;))))
16.10.2011 19:10
мирише на зима, но това не ми пречи да си пожелая месец сиромашко лято, да речем голямата част от ноември да го ангажирам за мургавите братя на летните дни;))
цитирай
12. martiniki - ivesa - нека ни изненадва, важното е да не ни отегчава
16.10.2011 19:11
животът...

:)
цитирай
13. martiniki - monaliza121 - смей се ( рецептата е скрита в текста, кликни в/у "медени прасенца")
16.10.2011 19:21
така е то, човек се трепе два часа да моделира разни характерни прасешки физиономии и накрая - прасета, забравени на плажа;))

ама пък се харесаха и почти нямаше брак, освен глиганите, безжалостно захвърлени на боклука - ако имаше начин така лесно да се оттърваваме и в политиката от сладките прасенца, превърнали се в глигани...
цитирай
14. iliada - Много рано ще заскърца под краката ...
16.10.2011 19:24
Много рано ще заскърца под краката ни мила,а любимите ми хризантеми сигурно няма да могта да цъфнат.............(
цитирай
15. martiniki - indi - видях аз снежни софийски панорами;))
16.10.2011 19:31
а пък стихчето е от името на Татяна, от началото на октомври ми говори за Коледа, днес се опита да ми пусне и коледен филм - а за сладките, наскоро открих тази рецепта, но принципно - наистина си струва да се правят, повечето жени нямат време, но магията се замесва, духът се привлича...особено за празници))
цитирай
16. martiniki - iliada
16.10.2011 19:47
aа не! до два дни трябва да се е самосезирало - времето и октомври да се е върнал - мек и благ:)
хризантеми да цъфтят!
цитирай
17. razkazvachka - Мирише на Коледа - о, дааа, време е за баница с тиква:))
16.10.2011 21:00
Но навън още е зелено, а слънцето и вятърът изгониха снега.
цитирай
18. svetlo - Завиждам..
17.10.2011 01:47
..за вас първи сняг, а ние тук по морето още се къпем в есенна кал.. Марти, само да минат изборите и ще ти го върна тъпкано с ядене и пиене!:)))
цитирай
19. monaliza121 - Чудесни са прасчовците! Ще ги направя!:)) А кулинарният сайт е много интересен.:))
17.10.2011 08:01
martiniki написа:
така е то, човек се трепе два часа да моделира разни характерни прасешки физиономии и накрая - прасета, забравени на плажа;))

ама пък се харесаха и почти нямаше брак, освен глиганите, безжалостно захвърлени на боклука - ако имаше начин така лесно да се оттърваваме и в политиката от сладките прасенца, превърнали се в глигани...

цитирай
20. martiniki - razkazvachka - тиквеното време си тиктака
17.10.2011 08:40
бащицата октомври с безчет красиви тумбести оранжеви дъщери - време за рачел, а и за тиквеник...нека е зелено!
цитирай
21. martiniki - svetlo - пусти избори...защо не са постоянни и електронни - би решило много проблеми
17.10.2011 08:44
нямаме си сняг, а и море си нямаме, да не говорим за свестни кандидати и изобщо не сме за завиждане - студ и сиво и днес, но ще си го оцветим

до след избор
цитирай
22. martiniki - monaliza121 - и вкусни!
17.10.2011 08:45
не е трудно, само да се пекат на по-ниска температура - :)
цитирай
23. ckarlet - Искаше ми се да позакъснее, но пр...
17.10.2011 08:50
Искаше ми се да позакъснее, но природа:)
Хубав ден!
цитирай
24. alexs - Като си помисля, че само преди 9 дни ...
17.10.2011 09:58
Като си помисля, че само преди 9 дни се ходеше на плаж. Отново рязка промяна.....от къс ръкав на якета и балтони!
Хубав ден!
цитирай
25. mirandolina - Както каза Божидар...
17.10.2011 10:46
- Мамо, щом вали сняг, значи идва Коледа !:))))))))))))))))
цитирай
26. elidea - Поздрави, Марта!
17.10.2011 11:36
И понеделникът се е сгушил зимно... Благодаря за първото коледно настроение! Пръскат искри със златните си копитца елените и всяка искра топли сърцето :) Обожавам Коледата и всичко свързано с нея! И аз като твоята дъщеричка ставам коледна още през есента ;)
Хубав ден!
цитирай
27. magnoliya - Чудесно е . . .
17.10.2011 15:23
Чудесно и уютно е при теб, подсещаш ни, че наближават хубави зимни празници!
Навън е доста студено, духа силен вятър и превалява. Не вярвам, че зимата може така бързо да се настани при нас, ще има още слънчеви есенни дни.
Успешна седмица!
цитирай
28. martiniki - ckarlet - страшна работа!
17.10.2011 18:22
така вее и блъска цял ден, толкова зловещо вие, така мъченически се гънат стъклата и се люлее върха на блока, няма по голям ветрилник
цитирай
29. martiniki - alexs
17.10.2011 18:23
време - прави каквото си иска и никакви метеоролози не могат да го дресират;)
цитирай
30. martiniki - mirandolina
17.10.2011 18:23
щом се радват, значи още са деца - повод и ние да се порадваме;)
цитирай
31. martiniki - elidea - хей, коледната ми Дея - (фея;)
17.10.2011 18:25
днес се гуших в палто, шапка, шал и ботуши - пълна зимна екипировка, вятърът е поривен и доста буен, държи се като луд;)
цитирай
32. martiniki - magnoliya - успешна и по-топла и светла да е!
17.10.2011 18:28
добре,че поне тук е уютно, а у дома се старая, но няма как да надвия на свистящия вятър(
цитирай
33. inel379 - :)
17.10.2011 22:06
За къде си се разбързало така бе, момиче!
О, ти не бързаш, а направо тичаш!:)
Тази хала ще отмине,
рано още е за зима!
Реших да вярвам на прогнозите за мек ноември!:)
Топъл поздрав от мен!:)))
цитирай
34. martiniki - inel379 - ами! за никъде не бързам, напротив...
18.10.2011 09:29
днес светът така е утихнал, след чутовния вятър ми се струва сякаш си е глътнал езика;)

а тук намерих нещо много по моята част
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,6162451,00.html

поздрави и стопляне
цитирай
35. zvezdichka - Много са сладурски
20.10.2011 13:50
тия мечовци, а и от глигани има нужда, някои ги обичат припечени :).
При нас снега още не се е вяснал, но мен ми е добре и по ТВ да го гледам засега. А има време и на него да се радвам. Поздрави Доре!
цитирай
36. martiniki - zvezdichka - поздрави, Цане!
04.11.2011 15:42
мечета или прасенца, препечени или не - меденки! Коледа наближава:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5806434
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55715
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930