Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.10.2011 10:31 - Неделя - вятър, дъжд и хризантеми
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 29832 Коментари: 79 Гласове:
70

Последна промяна: 11.10.2012 21:30


 
Дъждът дойде в неделя сутринта.
Разплака на прозорците стъклата,
разби на ситни капки тишината
и вятър водеше си за ръка.

Дъждът дойде куцукайки от север,
а вятърът се блъскаше - слепец,
той на врата си носеше венец
от виненочервени хризантеми.

Дъждът дойде и доста постоя,
почуква със тояжка по стъклата,
а вятър се препъва и се мята
и сипе хризантемови листа...

Неделя - есен, вятър,

дъжд, цветя...


image

image

image

Дея, тези канелени хризантеми снимах за теб :)


image


а тези слънчевите цветя са намек за другата седмица - подкана към слънцето :)


п.п. Допълвам с няколко снимки на вчерашния изгрев. Свършиха работа цветята, извикаха слънцето, макар, че им трябваха три дни:)

image

image

всъщност под облаците се отвори процеп колкото за минути да се види изгрева, всичките снимки станаха с рефлексии


imageimage


image



imageimage

сестра, тези вече се надявам да са хризантеми - димитровчета направо...да ни е празнично! :)






Тагове:   неделя,   есен,   дъжд,


Гласувай:
70



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ivesa - Красив вятър,красиви цветя,
09.10.2011 10:52
хубаво стихотворение.Поздравления за постинга,martiniki!Хубава неделя ти желая!:)
цитирай
2. sestra - Красиво
09.10.2011 11:55
и живо :)
цитирай
3. syrmaepon - Точно тъй
09.10.2011 12:09
сложи ги тез слънчеви цветя на прозореца та да повикаме Слънцето...ама и древните - молитва за дъжд измислили ,а за Слънце ...
цитирай
4. monna1 - Боже, Марти!!!
09.10.2011 12:33
Аз ли не разбирам от поезия, или много разбирам?!?!?!
Във възторг съм! Ти си поет-художник, миличка.........................
отивам за поздрав.......
цитирай
5. monna1 - ...мисля, че ще ти допадне,този есенен валс:)
09.10.2011 12:38
http://vbox7.com/play:63d0956751

И дано бъдеш оценена от когото трябва, а не само от мен!
Успех!
цитирай
6. yotovava - Жълтото цъфти в градината на една съседка
09.10.2011 13:34
и не спира да ме възхищава :)))))))))))))))

Поздръв
Валя
цитирай
7. elidea - С теб и дъждът,
09.10.2011 14:25
и вятърът са красиви! Поглеждам през прозореца ти - прекрасни далии и зелено поле, в което могат да танцуват - Цветята на малката Марта ;)))
цитирай
8. martiniki - ivesa - поздрави и добра идна седмица!
09.10.2011 14:50
щом ти се е видял красив - :))
цитирай
9. martiniki - sestra - поздрави!
09.10.2011 14:50
почти репортажно;)
цитирай
10. martiniki - syrmaepon - поздрави@
09.10.2011 14:51
още снощи ги сложих на прозореца, тук слънцето се показа преди час:)
цитирай
11. martiniki - monna1 - благодаря ти, слънце, за валса и оценката:)
09.10.2011 14:56
Много ти благодаря! Стихчето е мокро-прясно;)) Видях вятъра и дъжда като куция и слепия - дъждът беше извалял едната си нога над западна България, там са погребвали лятото тази година...този вятър на октомври ми е до болка познат, ослепял е от сълзи по лятото - писах го преди четири години -

22 октомври

Вятърът навън се мята -
обезумял
сред мокрите листа,
посипва си със тях главата
и вие на умряло -
навярно днес погребва лятото.

Покривам огледалото.

цитирай
12. tota - Истинно...
09.10.2011 15:55
Поздрави, Дора!!
цитирай
13. ivesa - Да,определено ми се видя красив,
09.10.2011 15:56
с тия виненочервени хризантеми е направо приказен.:)
цитирай
14. martiniki - yotovava - харесвам ги
09.10.2011 16:07
слънчогледовите цветя са едни такива жизнерадостни, греят:)
цитирай
15. martiniki - elidea - хей, Дея!
09.10.2011 16:09
аз ги имам за хризантеми - астрите, далиите, димитровчетата, всички есенничета :)
цитирай
16. martiniki - tota - поздрави!
09.10.2011 16:10
ами да, днес:)
цитирай
17. martiniki - Да,определено ми се видя красив,
09.10.2011 16:12
ivesa написа:
с тия виненочервени хризантеми е направо приказен.:)


трябваше да довърша -

щом ти се видя красив - благодаря съм!:)
цитирай
18. inel379 - Красиво, спокойно, отпочиващо...
09.10.2011 16:21
Отпаднаха някои дейности навън.:)
Чудесно време за професионални творчески планове!
Роят се и направо тичат в главата ми и върху белите листове!:)))
Твоите вълшебни стихчета задържат лятната топлина и ме карат да се усмихвам, което е изключително приятно и разтоварващо!
Дъждовен поздрав за теб - пречистващ, освежителен и успокоителен!:)))
цитирай
19. mitkaloto - Красота.
09.10.2011 16:42
Красота.
цитирай
20. magicktarot - Хем есенно, хем слънчево,
09.10.2011 18:51
хем ритмично, хем красиво! :) Нека да е есен! :)))
цитирай
21. monna1 - Много е добро, много!
09.10.2011 19:26
martiniki написа:
Много ти благодаря! Стихчето е мокро-прясно;)) Видях вятъра и дъжда като куция и слепия - дъждът беше извалял едната си нога над западна България, там са погребвали лятото тази година...този вятър на октомври ми е до болка познат, ослепял е от сълзи по лятото - писах го преди четири години -

22 октомври

Вятърът навън се мята -
обезумял
сред мокрите листа,
посипва си със тях главата
и вие на умряло -
навярно днес погребва лятото.

Покривам огледалото.



Погледни творчеството на Димитър Костадинов и при мен, още веднъж, допълних нещо и си направи самопреценка, защото аз съм съвсем обективна и искрена, опитай на световния тепих!
цитирай
22. monaliza121 - Разплака на прозорците стъклата...
10.10.2011 00:19
Чудесен стих, Марти!
А и хризантемите са истински, опияняващи:))
цитирай
23. indi - Красота!:)
10.10.2011 01:59
Много хубаво стихотворение е родил неделният есенен дъжд и прелестни хризантеми са огрели като уханни слънца. Благодаря за удоволствието,Приказна! И усмихната слънчево седмица!:)
цитирай
24. martiniki - inel379 - поздрави!
10.10.2011 08:10
днес е още по-мрачно, дъждът е сам отвън, загубил е вятъра
успешна седмица за теб!
цитирай
25. martiniki - mitkaloto - поздрави!
10.10.2011 08:11
есента е несравнимо красива
цитирай
26. martiniki - magicktarot - нека:)
10.10.2011 08:13
есен, същинска, вчера имаше толкова кестени по тротоарите - цяло богатство разпиляно
цитирай
27. martiniki - monna1 - хубава седмица, Мон!
10.10.2011 08:14
ще погледна, благодаря ти

не разбрах къде си публикувала нещо ново
цитирай
28. martiniki - monaliza121 - плачат та дрънкат ( вчера де )
10.10.2011 08:15
хризантемите са добре обаче;)
цитирай
29. martiniki - indi - привет, Стеф!
10.10.2011 08:24
днес няма изгледи за слънце, небето е замесено от...вчера си припомних едни Райчово стихче

От грижи и от страхове замесено,
небето ей на оня стълб е вързано.
Аз от дете не знам какво е весело,
сега не зная и какво е тъжно.

(Пак беше есен. И едно момче.
То като сянка в паметта се мярна.
А друго пътя ми ще пресече.
И аз не знам, не знам кое е вярно.)

Вятърът отлита на възбог,
а есенните листи по земята -
каква ти музика, какъв ти тук възторг! -
като изклани пилета се мятат.


( бррр, толкова е образно и на място - точно за това време на годината, небето днес е тъкмо вързано, не помръдва и тежи... надявам се обаче тестото му да с повечко мая от вяра и да бухне слънце)

Безгрижна и безстрашна в тази есен да си:)
цитирай
30. iliada - Страхотно е ,мила!
10.10.2011 10:21
Страхотно е ,мила!
цитирай
31. monna1 - Не си видяла в постинга "Есенни цветя" е...към коментара
10.10.2011 11:18
....ето пак:

МАГИЯ

Истинска жена, узряла ябълка, огнена луна,
мирис на водорасли, на тиня и слънце,
каква е тази смътна ясност между твоите клони?
Каква е тази древна нощ, която се усеща в тебе?
Из “Утро” – Пабло НЕРУДА

Поиска да си Ябълка… И можеше
алоето на ябълка да ме тревожи…

Бездомна – с устните първични –
безумно, лудо ме обичаше…

Любовно, нежно и сияйно
отваряше във мене рани…

Най-нежно и с отрова сладка
елея сипеше в любовна схватка…

…Разбрах – от Зевс си сила взе –
и падна в моите нозе.

…Успях да се съвзема – ето:
достигнах с Обич до Сърцето ти!

…Аз мъдростта ти ще открия
там пак – в Любовната Магия!

23.08.2011

от Димитър Костадинов е
цитирай
32. sande - Твоят дъжд разплака и мойте стъкла ...
10.10.2011 11:24
Много е красиво около теб. Прозореца с мержелеещата се красива панорама. Цветята светят празнично.Картините с есенните дървета - и те. Около теб и от самата теб струи красота. А разплаканото стъкло е брилянтен поетичен образ.
Поетеса си. Няма спор.
цитирай
33. elineli - Така
10.10.2011 11:51
чудно вали, Небесност:)))
цитирай
34. martiniki - monna1 - да, благодаря за тази любовна магия
10.10.2011 12:09
прочетох за Димитър Костадинов - не бях го чувала, признавам...един факт ме впечатли - ами той е белилец, може да излезем роднини, татко ми е от Белила, почти акрани са
цитирай
35. martiniki - sande - благодаря, много си щедър към мен
10.10.2011 12:12
панорамата - да, единственото предимство на високите етажи по които живея - и все пак с гълъбите предпочитам да се родея, не с прилепите;)) - е панорамата, гледката и видимостта при добро време са прекрасни
всичко друго - относно бит - не е за хвалба, но погледът можеш да пускаш далеч да се рее
цитирай
36. martiniki - elineli - нека вали за теб!
10.10.2011 12:34
Ел, много дъждовен този понеделник, прехвърлих дозата дъжд днес, почти мокра кудкудячка се прибрах
цитирай
37. monna1 - Много се зарадвах, че съм те насочила, Марти...
10.10.2011 13:13
Трябва да се запознаете, може би?!:)
Успех!
цитирай
38. martiniki - monna1 - съвпъдък от онези на пъдпъчи точици;))
10.10.2011 13:24
най-малко ще питам нашите - засега:) а по-натам както се стече

благодаря!

на теб- чудесно изкарване!
цитирай
39. findly - Въпреки дъжда
10.10.2011 15:33
и вятъра, много топлина се излива от стихчето и снимките ти!
Описала си ги точно както ги чувствам и аз. Студено и мокро,
а същевременно красиво, нежно и уютно!
Топла вечер и да знаеш, открадвам си стихчето!
Усмивки!
цитирай
40. giminibilibob - Идва хризантеменото време!
10.10.2011 15:41
Обожвам ги! Рошавите им прически, безбройните цветове, уханието на есен...
цитирай
41. monna1 - Ето, точно това не разбирам, Марти?!
10.10.2011 20:21
Правилата на блога издишат, когато някой е супер, веднага се мотивирам...
Първо му слагат знак, една звездичка, че е най-популярен на ниво категория, когато интересът към постинга продължава да расте и има много коментари, го изстрелват на първа и го показват....докато набере определени показатели за втория знак - медалчето, за най-популярен в блога, но интересът на хората продължава да нараства, затова пак го изстрелват на първа и му отнемат всички отличия...Защо е така, не разбирам, вместо да му сложат една ракета и да го изстрелят символично в Космоса, те му отнемат отличията...???!!!
Ако някой ми обясни, ще му бъда благодарна, сигурно аз не разбирам от тези неща...?!?!
Този постинг е ограбен, в момента - дАли, взЕли... тинтири минтири...
.........................................................................................................
цитирай
42. martiniki - monna1 - и аз не разбирам, а и вече не знам искам ли
10.10.2011 20:29
заостри ми вниманието - не бях видяла че ми няма отличията
обаче за тези пет години в блога вече не могат да ме изненадат, това просто е за пореден път, откъдето дошло - там отишло, сиреч в небитието нетско
нито за медалчета се натискам, нито за първа - избягвам онази минирана територия колкото мога
видях и че изобщо ме няма в последни популярни от изкуство - ама какво от това, а на предния ми постинг изобщо не тръгна два часа брояча - е, нищо фатално:))

да се забавляваме

гледам
http://myonvideo.com/play:7353
цитирай
43. martiniki - findly - привет!
10.10.2011 20:38
а днес е още по-студено и все по мамещ е уюта на чая, чехлите, халатите от плюш, усещането ми за дом е тук:)
цитирай
44. martiniki - giminibilibob - да, есента, с всичките си придружители вече, в цялата си мокра калота, апликирана с листа;))
10.10.2011 20:40
и аз ги обичам тези хризантеми с остри разтреперани лица
цитирай
45. esen - Усмихната цветна есен ти желая!
10.10.2011 23:07
Ех, че хубаво! Нека да вали! :)))
цитирай
46. martiniki - esen - Злате, да вали, ама то такъв студ хвана
11.10.2011 12:56
че днес само се моля слънчицето да се покаже - намръзнах се.
цитирай
47. chinaware - Гледаш отвисоко света ,
12.10.2011 11:49
И затова можеш да улавяш красотата ....Това е стих, в който не бих променила нито дума :) Прекрасен е. Както и снимките, които го съпровождат.
Поздрави !
цитирай
48. zinka34 - Прелест есенна! Благодарности ...
12.10.2011 17:13
Прелест есенна!
Благодарности за споделеното стихо и другите красоти! :)
Поздравления, Мартиники!!!!


цитирай
49. martiniki - chinaware - благодаря! признавам се в гледане от високото, без да е отвисоко ;))
12.10.2011 21:25
аз съм си по високите етажи от 30 години,голяма част от живота ми е преминала по прозорци и тераси и явно си личи
цитирай
50. martiniki - zinka34 - благодаря ти, Зинка!
12.10.2011 21:27
здравей, Зин-зин! Желая ти пълна с цветове, топла и уютна есен!
цитирай
51. alexs - Чудесно стихче кой ли го е писал!? ...
12.10.2011 21:59
Чудесно стихче кой ли го е писал!? :)
Хризантемите идеално му пасват а също и клипчетата!
Браво! Супер!
цитирай
52. martiniki - alexs - благодаря ти!
13.10.2011 08:35
мисля, че аз го писах, но кой знае?

обаче има нещо нечитаво - много четения, много нещо, поне хиляда ми идват нереални
цитирай
53. diso - Завиждам ти за "наблюдате...
13.10.2011 08:37
Завиждам ти за "наблюдателницата":))
Няма какво да ти пречи да си хващаш слънцето.
цитирай
54. martiniki - diso - няма, взеха да строят долу,макар, че блокът е на гранично отстояние от жп линията, настроиха няколко нови кооперацийки в ниското
13.10.2011 09:22
да, дето се вика - падам си на панорамните изложения - колкото и да не е за предпочитане високото откъм домашен комфорт
цитирай
55. zvezdichka - При теб всичко
13.10.2011 14:44
е много красиво и толкова естествено, че чак гали - и думите, и цветята, и ситните капчици дъжд и уловеното слънце :).
Поздрави!
цитирай
56. martiniki - zvezdichka - компенсирам с цветове и при теб, че е едно сиво -студено
17.10.2011 08:52
ами, такъв невъобразим хаос, че поне тук да е красиво и наредено - за баланс, инак и ние сме в ремонт от лятото, на големи паузи, но точно в момента е във възход и около мен е пълна бъркотия
поздрави!
цитирай
57. zvezdichka - Ами аз вече
20.10.2011 13:37
взех да свиквам с мръсотиите около ремонта, но ми се иска да си изчистим къщата и да си постелим вече стаята, но лека полека и това ще дойде.
Иначе си права за цветовете!
Поздрав!
цитирай
58. martiniki - zvezdichka - цветно да е:)
22.10.2011 10:08
ние поприключихме, остава един шкаф заръчан да се достави и вече кухнята може да се ползва

а мивката ще почака, не я искам от години, но трудно се променят нещата

сега трябва да се амбицирам след изборите да боядисам външния коридор
цитирай
59. megg - Боже, Марти!
22.10.2011 16:18
Как съм пропуснала такава красота?!...
Поздрав със съботна усмивка на лице! :))
цитирай
60. martiniki - megg - привет!:)
23.10.2011 05:15
Добра неделя!
цитирай
61. giminibilibob - Понеже, не успях
24.10.2011 10:40
да оставя коментар в Драскотини ще го направя тук: Обожавам кестените! Есенно време винаги имам по няколко в джобовете. Казват, че съхраняват слънчевата топлина. Освено това аз виждам в тях и някакво особено благородство и доброта.
Страхотни стихотворения!
Хубав ден, Марта!
цитирай
62. martiniki - хей, джими,
24.10.2011 11:28
съжалявам, че има проблем, и аз срещам трудности с ползването на блоговете там, просто ми прекъсва връзката, буквално спира интернета като влизам

а сега за кестените - ще ти оставя едно есе, замесено с кестени (неслучайно есен се съдържа в кестен - цялата, както лято в лястовица;)

Няколко есенни думи и кестени


Не знаех, че са си тръгнали щъркелите - не изпращам ятата и поглед нагоре не вдигам от седмица, слънцето е още на плочката лято
и съучастнически играе, допира слънце до слънцето, слънце до слънцето...Слънчево домино сложих си.
Обичам есента толкова честно и неспасяемо, ниско до топка в стомаха. Обичам обречено есента. Обичам чистото и тъжно лице - без воала от мъгла, обичам тежките кестени на погледа и. Тя щедро подарява погледа си, безгрижно го губи - чува се " туп...туп-туп-туп...", а аз го събирам, прибирам кестен след кестен в чантата и джобовете, до края на октомври преливам от есенни погледи - обли и топли, и гладки, като милувки. Събирам парцалчета от красивата и дреха, които остават между пръстите ми, когато се наведа да целуна крайчеца на шлейфа и.
Обичам високото и слънце, шарения и вятър, всички думи с които облива слуха ми - червени, кафеви и златни, тънички, с жилки, през които прозира слънцето.

Аз дори не разбрах, аз дори не усетих кога са си тръгнали птиците,
не видях , че изтегля от раменете ми слънце ресници,
изведнъж опустя от писукания и удари източния прозорец,
изведнъж е дошла и на естествен език с листата си ми говори.




цитирай
63. feishtica - Не ме диви туй...
24.10.2011 12:30
...че е възможно да се пише толкоз хубаво. Диви ме туй, че е възможно да се пише толкоз хубаво за толкоз тривиални (в очите на отегченото мнозинство, към което принадлежа), делнични нещица като един есенен дъжд. Още повече ме диви как е възможно един човек да напише десетки стихотворения за дъжда и всички те да бъдат красиви по различен начин.
цитирай
64. martiniki - feishtica - щото си една дива, малка и синя;)))
24.10.2011 15:51
десетки, вярно, може да са над сто - безотговорна дъждописа се явявам

и се радвам на дивителната ти визита:))
цитирай
65. sestra - Прекрасни хризантеми -
25.10.2011 09:55
фатални същества - постът ти е пак съкровище :)
цитирай
66. giminibilibob - Страхотно есе, Мартиники!
25.10.2011 11:59
Толкова много чувство и обич!
Благодаря!
цитирай
67. martiniki - sestra - фатални, мммне ;)
25.10.2011 18:32
аз ги виждам и като рошави топки - взривове цветни

поздрави
цитирай
68. martiniki - giminibilibob - да, обичам си я:)
25.10.2011 18:34
днес беше мрачно, но не дотам студено и като духнеше вятър в дърветата листата ставаха кратки пеперуди
цитирай
69. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Марти!:)
25.10.2011 21:49
Невероятно е! Толкова исках да видя астра тези дни... И ето я, при теб! И всичко останало... Благодаря ти!:) А аватарът ти е вълшебен! Винаги имам в джоба си поне два кестена.:) Поздрави и до скоро!
цитирай
70. martiniki - malchaniaotnadejda7 - здравей, Надя!
26.10.2011 10:04
на пазара има много и най-различни хризантеми, едно от удоволствията ми сега - сергиите с цветя и магазините - преливат

кестените са друга моя есенна слабост, в чантата, джоба, из къщи...под възглавницата също имам...

http://dora-marta.blogspot.com/
цитирай
71. sestra - Това май са
26.10.2011 10:53
далии... В такъв случай ти подарявам за днес ей тая супер хубава макар и тъжна песничка, Доре :)

http://www.youtube.com/watch?v=9tI56vdVqUQ&feature=player_embedded
цитирай
72. martiniki - да, Дея, ги нарече далии
26.10.2011 11:42
аз не ги деля, не ги разпознавам, а за далиите разбрах, че са Нейни цветя - на онази с обноските и водоравния нос

пускам си клипчето - благодаря ти, сестра!

Сега имам хризантеми и съм си заесенила перваза - добавям снимка - поздрав;)
цитирай
73. sestra - :)
26.10.2011 12:02
мисля, че са от различни семейства, далиите като гергини ги знам от баба ми. Това огненото си го наричам огненото цвете от дете, а тези на перваза ти са си чудни хризантеми. Поздрав!
цитирай
74. ckarlet - Оригинална както винаги! Поз...
26.10.2011 18:23
Оригинална както винаги!
Поздрави за есенното настроение, представено по много красив начин!
цитирай
75. razkazvachka - Тайничко си влизам за трети или четвърти път
26.10.2011 19:32
виненочервени хризантеми, носталгия по дъжд и вятър с горчиво-млад мирис...

и започва да ми се пише...
цитирай
76. martiniki - sestra - далии, гергини, хризантеми, астри - всички са прекрасни!
26.10.2011 20:25
днес вече теменужки:) ухаят чудесно, много дълга беше хризантемовата седмица с тази изборна неделя;)))
цитирай
77. martiniki - ckarlet - поздрави!
26.10.2011 20:26
благодаря ти, желая ти чудесно есенно настроение!
цитирай
78. martiniki - razkazvachka - здравей, Гери! Добре явно наминала;))
26.10.2011 20:27
мен пък ми се чете;))
цитирай
79. martiniki - ...
04.11.2012 09:38
http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=158110#1560341
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5778146
Постинги: 1125
Коментари: 15470
Гласове: 55656
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031