Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.04.2011 19:59 - По пътя
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 11373 Коментари: 29 Гласове:
55

Последна промяна: 07.12.2012 08:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Колкото и да е лъжовен април и студено да ни гледа, самодоволно сучейки мустак, пролетта напредва. Стъпка по стъпка, ден и нощ, тихичко, упоритичко завзема все по-големи територии. Все повече се зеленее, все по-цъфти светът навън. Както е тръгнало - дърво по дърво, щъркел след щъркел, тревичка до тревичка - съвсем скоро, почти неусетно той - светът - ще е изцяло в нейно владение и много по-наш! Нашенец. Несравнимо е разкриването - ден след ден, километър след километър - ехееей, пролет е докъдето поглед стига! И оттатък чак...

image       Бадемовите дървета край пътя по който вече е минала - още е 1 април      image    близо

image
 още по-близо
image

 бадемова клонка

image
бадемов цвят

image
      щъркелът, който от няколко години чакам и не пропускам гнездото -

image

 снимките са от първи, днес се кумеше нещо в гнездото, несеше ли не знам, във всеки случай така изглеждаше


image     дворът е пълен с нарциси и зюмбюли, дворовете - днес си накъсах и от другия 
   
image   освен това има цели полянки с теменужки, намерих три  и отделно -

image     свежо  теменужено, пръснато навсякъде

image     тревата е тучна и мокра, жилава, жизнена, висока - скоро всичко ще е трева
image
    обсипани в цвят целите трънкосливки   
image и край пътя е същото, чакат вятъра да ги обвие - бели невести...

Малко извън пролетната тема, но попътно и актуално -

image

    Всеки път минаваме покрай строежа на магистралата за морето,  снимки в движение от първи и днес...  
image
      транзитно инспектиране - строежът върви та пушек се вдига     А пролетта...Пролетта витае във въздуха и напира във всяка тревичка. Това е движение. Това е живот. Това е всичко.                  Тъгата ми се разпиля -
по облаците бледо слънце
по пръстите ми - синева
и от пера на птици - пръстен

Тъгата ми се разпиля -
разпръснала се морска пяна
 по пръстите ми мокри пръски и от солени устни пръстен

Тъгата ми се разпиля -
разпръсна се в безброй мъниста
 трева поникна
тъничка трева -
да свия пръстен с който да не свикна
             



Гласувай:
54



Следващ постинг
Предишен постинг

1. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Марти!:)
05.04.2011 20:06
Колко хубаво е това: "да свия пръстен с който да не свикна"!... Като вечна пролет.
Благодаря за усещането. За небе... Диша се при теб!:)
И аз имах събития. В неделя, над Панчарево, на път за Бистрица видях щъркел. Обичам тези птици! А днес, в бурята в "Младост" - гларус! Високо, сред блоковете.
Хубав пръстен си свила. Като слънчев кръг от кръговрата по небесните пътища на птиците... Поздрави и хубава вечер!:)
цитирай
2. monaliza121 - Пролетно е, Марти!:)) Сложи си в ...
05.04.2011 20:14
Пролетно е, Марти!:))
Сложи си в косите бадемов цвят
и пръстен от тревица млада,
и нека да е теменужен твоя свят.
Послушай птичата тирада...

Поздрав!:))
цитирай
3. martiniki - malchaniaotnadejda7 - здравей и благодаря!
05.04.2011 20:55
събития, да - знаци! Разбирам те - откак живея далеч от морето се озъртам така и ги намирам, виждам - няколко пъти чайки са ме навестявали за тези 16 години
цитирай
4. martiniki - monaliza121 - поздрави и благодаря!
05.04.2011 20:57
ухае несравнимо бадемовият цвят, не съм късала и няма да скъсам, толкова са крехки и мимолетни; днес една чучулига ли беше - чичопей ли не знам, така се радваше и правеше лупинги в небето чуруликайки щастливо, че ми напълни душата
цитирай
5. an200 - Ех, че свежо!:) Поздравления!:)
05.04.2011 21:12
Ама тая пролет какво се назлъндисва в Русенско?! Ще ми се на бърза ръка да "ошетам" вместо нея... От утре навсякъде зелено и разцъфнало, с щъркели във всяко гнездо!;))
Усмихната пролет!:)
цитирай
6. magnoliya - Я виж ти!
05.04.2011 22:00
При вас пролетта е във вихъра си! Ние още си мечтаем за топла и бяла пролет, а тя се спряла зад Балкана и не идва.
Приятно ми беше, благодаря за хубавия постинг!
цитирай
7. masterpiece08 - Много неподправено
05.04.2011 23:43
и свежо:)
Ей това е то чудото на истинския живот!
Поздравления и ти благодаря за настроението :)))
цитирай
8. martiniki - Пролетно да е!:)
06.04.2011 07:03
an200 - като спасение е, и при вас ще дойде да ви освободи и зароби;)


magnoliya - значи ви предстои цялата тази красота! аз благодаря!


masterpiece08 - чудо, да!

Поздрави и добра сряда!
цитирай
9. razkazvachka - Добро утро, Марта!
06.04.2011 08:15
Вчера ти пуснах поздравче анонимно - изчезнало е - затова идвам да си поднеса поздравите лично рано-рано, преди да съм станала още:)))
Бурята се мотае над планината, да видим какво ще е днес.
цитирай
10. martiniki - Добро утро, Гер, ответни поздрави!
06.04.2011 08:25
Да, снощи имаше едно такова поздравче, докато копирам линка с песничката - изчезна - не съм забранявала анонимните коментари, нито някога съм трила такива - явно е новост някаква

и тук е едно стаено и поприхлупено, колкото и да е студен в първата си седмица април още не е валяло
цитирай
11. mariani - Пролетно
06.04.2011 08:38
и свежо, марта - благодаря ти :)
цитирай
12. mariposatracionera - Аз, Доре, докато се захласвам по ...
06.04.2011 09:18
Аз, Доре, докато се захласвам по фотографиите /чудни !/ и после стихото ме грабна - "Тъгата ми се разпиля" - и - взех ,че се разпилях и аз нанейде, а ти вече си ми написала каментар.
Благодаря ти много!
Красив и усмихнат ден!
цитирай
13. aqualia - Ой, че пролетно начало!
06.04.2011 09:22
Всичко при теб е движение, мила!

Хубаво начало, и защо ли наистина годината не започва на 1-ви април, толкова е обещаващо!
Благодаря ти за щъркела, тази пролет чаканите птици само на снимка съм ги виждала, при нас още няма къде...

"...и от пера на птици пръстен."
Благодаря ти, днес ще си го шепна като заклинание, че тук е студено и дъждовно, и не мяза на пролет тази сутрин.
цитирай
14. elidea - Красиво е,Марта!
06.04.2011 09:23
И тъгата е красива в очите на бадемовите цветове.
цитирай
15. kasnaprolet9999 - Красиво и свежо е, моята сестричка ...
06.04.2011 10:08
Красиво и свежо е, моята сестричка ранната пролет добре се е потрудила. Вечер се прибира за малко да почине при мен и аз й правя топъл чай :))))
цитирай
16. martiniki - поздрави, mariani, mariposatracionera,aqualia, elidea - хубав ден!
06.04.2011 10:11
mariani - и днес е мрачно вежди свъсил навън априлски ден(но няма да ми накриви шапката дето я нямам;)


mariposatracionera - усмихна ме ти с твоята полянка и плаж в едно - любов необяснима;)



aqualia - и аз така оцелявам, Лиа, хващам се за зеленото, вкопчвам се в слънцето, добре, че имам възможност да съм навън, като ми кипне - гледам как кипят дърветата и се усмихвам (и при вас скоро всичко ще ври и кипи:)



elidea - Дея, да, тъгата е красива, но тежи и дърпа към дъното, а като гледам щъркелите - балансирам



цитирай
17. naidobriq - Ех че е хубав коментара горния на късна пролет:)))
06.04.2011 10:12
Много красив постинг..Свеж
Поздрав и усмихнат ден от мен:)
цитирай
18. scarlety - Надниквам тук
06.04.2011 10:20
да добия малко пролетно настроение,че като погледна през прозореца не я виждам пролетта! Щракнала си красотата и в мрачното време дори!:) Браво на теб!:)
цитирай
19. martiniki - благодаря ви, kasnaprolet9999, naidobriq, scarlety -
06.04.2011 10:34
kasnaprolet9999 - труди се неуморно като пчеличка твоята малка сестричка:)



naidobriq - прекрасен, достоен за една пролет в разцвета си:)



scarlety - радвам се, ако дори и мъничко допринеса за пролетното настроение и приповдигнатия дух

поздрави и ведра сряда!
цитирай
20. alexs - Красиво е
06.04.2011 13:34
наистина
цитирай
21. megg - " Докъдето поглед стига! "
06.04.2011 14:53
Все е пролетно по твоя път. Хванах се за ръката ти и видях много хубости.
Поздрав с благодарност! :)
цитирай
22. miaa - Много красив пролетен стих и снимки, Марти!
06.04.2011 14:56
Поздрави и усмивки:)
цитирай
23. martiniki - alexs , megg , miaa
06.04.2011 18:18
благодаря ви!

Да ви е път с пролет и пролет с път!
цитирай
24. mirandolina - Страхотни снимки правиш !:)))
06.04.2011 19:57
Ама и тя Пролетта е една кипреста красавица...не чака, наднича отвсякъде !:)))
А ние тук...ах, а ние тук....
Поздрави от все още снежна Рила !:)))
цитирай
25. martiniki - mirandolina - здравей, Лида
06.04.2011 20:25
сега ще кача още една снимка с щъркел за теб, не знам долитат ли в Рила, но пролетта скоро ще дойде и при вас

цитирай
26. inel379 - Ей че хубаво!
07.04.2011 01:52
Омая ме неповторимия дъх на теменужените поляни!
И моята тъга се разпиля!
Нищо не остана!:)
Лека нощ с дъх на пролет!)
цитирай
27. martiniki - inel379 - добра вечер!
07.04.2011 20:25
хубаво е, и ден след ден все по-хубаво!

тъга да не остане!:)
цитирай
28. ufff - Така си е
19.04.2011 16:44
"Несравнимо е разкриването - ден след ден, километър след километър... "
Съгласна. "Пристигането" не е толкова интересно, колкото самият път. Снимката с полегналата гъста зеленина е "неам думи". Ъхъм, "всичко живо е трева")
цитирай
29. martiniki - ufff - зелено е колкото си иска
20.04.2011 14:40
днес вече се разчисти, светна светът и излезе, че пролетта изобщо не е такава смотла, каквато ми се струваше напоследък
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5805557
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55715
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930