Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.06.2010 15:01 - За да направиш...море
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 11377 Коментари: 31 Гласове:
30

Последна промяна: 30.06.2010 19:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
За да направиш прерия
са нужни пчела и детелина.
Пчела и детелина
и една мечта голяма
Дори мечтата само стига,
ако пчела и детелина няма !
 
От вчера като пчела ми се е завъртяло стихчето на Емили.  Като пчела, още повече като пеперуда. Бяла... бели пеперудки, къде отлетяхте, дойде ли ви края - изберете дружки - това е другата завъртяла се настойчиво песничка с пеперудки. Ами детелина има, и пчели също, още повече пеперуди, мисля, че за прерия ще стигне и за едно море ще остане.

image
  почвам със синята пеперуда, защото е като късче небе, или море...изобщо красавица

image
  ето и оранжевка -   image   тук някъде е пчелата - да си дойдем на стихчето!   Покрай толкова пеперуди из детелината вчера - снимах доста, но не всички се получиха добре, си мислих какво се получава при пеперуда и детелина - небесна прерия или слънчева поляна, или може би вятърно ранчо...

image
  Не се забелязва особено добре, но там е жълтата пеперуда, която от известно време се опитвам да хвана в кадър, от преди седмици, доста опърничава излезе и до вчера само прелиташе напред-назад, пренебрегвайки подканите ми да кацне в близост и да мирува за малко...Е, вчера каталяса, или свикна с мен и ме прие за част от околното, или детелината и се видя достатъчно примамлива и заслужаваща визитата и - не знам, но доста време постоя. Жалко само, че така и не разтвори крила, отстрани са по-скоро зеленикаво-жълти...а като лети е такава красота

image

ето я в по-едър план и фас
  image    тази композиция e центрирана около нея, а тя се губи, почти не се забелязва сред треволяка

image

нито една пеперуда не успях да придумам да кацне на тези диви теменужки, ама и те едни свенливи, свенливи...трябва да взимат пример от детелината

image
  и едно обедно небе от вчера - облакът тъкмо прилапа слънцето

image

А това е изгревното еньовденско небе  - от тогава се каня да го покажа в блога, но така и не сколасах до днес, затова тук му намирам местенце...

Мисълта ми беше за детелината - щастливо растение така или иначе, обикалят го пчели и пеперуди, възпяват го в песни, споменават го в стихове, преравят го за четирилистни екземпляри, но ако някъде няма детелина - и мечтата стига, за всичко стига, до всякъде стига, по вятъра, по вятъра...и

image
  току-виж и до морето стигнала
(
снимката е на Иван Колев)


И сега като стана дума за море, как да си направим море - струва ми се че тук е мястото на  едно чудесно, любимо ми стихотворение, което ми се ще да бях написала аз.

      Засей ми море, любими,
засей ми море.
Там, при хълма с маслините
нашият свят ще спре.
Аз ще изляза от пяната
както в първия ден.
Ти ще накъсаш ябълки –
за мен, само за мен.
Ще се завием с облаци
от светлина.
Ще ми целунеш клепките,
аз ще се изчервя.
Ще сипнеш нежност в ръцете ми -
да стигне за всички лета.
Ще ти отдъхват устните
по зимната ми коса.
Щом вкореним стихията,
пръстта ще ни прибере.
Засей ми море, любими,
засей ми море!
   Станка Бонева    



Тагове:   направишморе,


Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Красиво е, Дори Каква воля имаш да ...
28.06.2010 15:15
Красиво е, Дори
Каква воля имаш да дебнеш пеперудата , аз да съм се отказала отдавна и да ходя да снимам моренцето - то поне си седи на едно място - не е забегнало още :)
цитирай
2. martiniki - darling - привет!
28.06.2010 16:09
свободна воля предполагам, виж, ако някой ме кара - ъъ

дай снимки на моренцето де, ако си снимала скоро около стария плаж, какво е станало с големия капан?
цитирай
3. elidea - Хей, Марта!
28.06.2010 16:36
Много са хубави снимките! Детелината сякаш шушне по глезените... А стихотворението е прекрасно!
цитирай
4. martiniki - заличаване
28.06.2010 16:51
Заличавам анонимния коментар от 16 : 23, в противоречие с принципа да подминавам анонимното присъствие в блога си първо, защото съдържа обидна квалификация за друго лице, второ, защото не приемам да ми се крещи - особено безименно, все едно да влезеш в нечий дом с кални обувки и да се разкрещиш от прага къде им е парцала и защо не чистят - е, този път почистих
а фотоапарат ще си купя когато аз реша
цитирай
5. martiniki - elidea
28.06.2010 17:10
Хей, Дея! Такава изглежда детелината - шушумулкаща :) И ти имаш стихотворения, които ми се е щяло аз да съм писала.
Това например :

Сън ли беше градината -
градината с божура?...
Пощурелите люляци
прескачат зида ожулен.

Тресат снаги космати,
шибат с пръчки вратницата.
Дворът от цвят се клати.
Къщата по терлици
се мята из копривата.

Плисва вода по плочите...
Скърца, скрипти гернилото.
Зората коприна точи ...

Лале ли съм била,
зюмбюл ли
в градината с божура...
Почакай, не ме събуждай -
седнала съм под гюла.


леле - къщата по терлици, зората коприна точи, сън...повечето ти стихове са такива
цитирай
6. loli - Браво! Наситен постинг!
28.06.2010 19:30
Животът продължава..
цитирай
7. razkazvachka - Привет!
28.06.2010 21:37
Бях днес навън сред слънцето
прибрах се - тъмно е вече
Дъжд трополи по покрива
текат реки наоколо,
розово-синя хортензията
се оглежда в тротоарено езеро
Къща на дъното на морето
Пленница на водните духове...
И така ще е до утрото
Водният цар ще си тръгне
място да стори на Слънцето
цитирай
8. martiniki - loli, така е -
28.06.2010 21:52
Животът продължава...:)
цитирай
9. martiniki - razkazvachka
28.06.2010 21:55
и аз се прибирах дълго -
огледах се - вече е мръкнало,
животът по стръмни стълби
за тежкото д... мъкнах,
къщата е сред облаци,
монтират звезди на покрива;)
луната сега е обла...
дали не се мисли за топка?
може да гледа световното,
а други се мотат по потници;)
цитирай
10. elidea - Mарта,
28.06.2010 22:15
В твоето лятно море има "лято за всички".

"Сърцето на лятото е от диня
лепне от сладък сок...."

Толкова точно и чувствено си го казала! Винаги вкусът на динята ми е напомнял вкуса на морето...това е най-безбрежният плод...

Лято има за всички

Облегнати по вратите
наклякали край къщите
насядали по бордюрите на тротоарите
с резени диня в ръце

всякакви хора ядат и плюят

Живеят лятото като една сърцевина на диня

Това твое стихотворение, Марта, е истинското лято, истинското море, истинската свобода и ние най-истински в него... Може би е вече време за заспиване, но аз съм с Другата луна... Благодаря, Марта!
цитирай
11. martiniki - Дея, пу аз да благодаря - "безбрежен" плод :))
28.06.2010 22:30
Лято трябва да има за всички, и луна също;)

твоите книги винаги са ми под ръка - на нощното ми шкафче, сред колекцията любими и предпочитани - то е ясно
Да ти е безбрежно и безгрижно, и небрежно също!( и да има кой да ни порицава - ама че си безбрежна!
цитирай
12. compassion - И за пеперуди да пишеш в проза, и за детелини, все ми харесва
29.06.2010 00:05
сигурно, защото си естествена, по детски чиста.
И без прерия, и без море ми е добре при теб.
Поздрав.
цитирай
13. scarlety - Добро утро!
29.06.2010 08:08
Хубави снимки,прекрасно уловени моменти!:)
Приятно ми беше тук!:)
Поздрави!:)
цитирай
14. mariani - Чудесно
29.06.2010 08:53
стихотворение на фона на твоите хубави снимки, marta
п.п.ред е на летните очила, м ;)
цитирай
15. meiia - :)
29.06.2010 12:13
Пеперудено да ти е!
Чудесни сте в дует за море и пепруди!
И морето е прерия, само по себе си, защо не:)
Ако това е дори една малка част от твоя свят (заключавам от снимките), знаич си много щастлива!!!
цитирай
16. mimayordanova - Прекрасно е.
29.06.2010 12:24
Прекрасно е.
цитирай
17. alhimik1 - винаги ми е приятно при теб, Дора Г., голяма си ми слабост, значи;)
29.06.2010 14:40
а стихото е на моята муза...хи хи...на която съм засял капки дъжд за да ми роди море.:)))

Хайде, време е морето край Варна да те види.:)
цитирай
18. martiniki - compassion
29.06.2010 18:17
Здравей, Руми! Благодаря ти, че си тук!
цитирай
19. martiniki - scarlety
29.06.2010 18:18
Добра вечер вече! Поздрави!
цитирай
20. martiniki - mariani
29.06.2010 18:19
летни капели, очила,
разнообразие и чудеса;)
цитирай
21. martiniki - meiia
29.06.2010 18:22
опитвам да се забавлявам, обаче пеперудите са само едната страна на нещата - другата е в сянка, но пък откак се убедих, че само от мен си зависи дали ще съм щастлива - щастлива, да:)
цитирай
22. martiniki - mimayordanova
29.06.2010 18:43
светът е прекрасен:)
цитирай
23. martiniki - alhimik1
29.06.2010 19:11
тая зеленоока муза е голяма работа - от капка дъжд море ще ти направи, а от листец - гора, от буква - стих, от огорченията - чай със здравец, а от усмивките и чаят е щастлив...

преди време и бях подарила стихотворение за рождения ден, който наближава, "Дървото на усмивките",сега си мисля, че от плодовете му освен компот може да се приготвя и чай
цитирай
24. mirandolina - Красота !
29.06.2010 21:35
И благодаря за прекрасното стихотворение !
цитирай
25. martiniki - mirandolina
30.06.2010 09:25
и аз така благодаря!
цитирай
26. sofiya - Страхотен постинг!
30.06.2010 14:43
С фанфарите на Емили Дикинсън; през прекрасния пътепис-есе със снимки и за финал прекрасно стихотворение...Привет!
цитирай
27. krivoshapkova - ...
30.06.2010 17:41
От какво се прави ливада?
Нима не знаеш?
Трева -
и една пчела -
и да мечтаеш.
Ако пчелата не пристига -
мечтата стига.

Емили Дикинсън
цитирай
28. martiniki - sofiya
30.06.2010 19:09
благодаря ти, оммммм ;)
цитирай
29. martiniki - krivoshapkova
30.06.2010 19:22
:)

наля се юли,
наедря
и тупна в нозете на лятото
дъхава праскова
цитирай
30. van4eto55 - е какво да кажа ос...
10.07.2010 15:53
е какво да кажа освен че си сложила много хубави снимки и не се притеснявай за жълтата пеперуда вижда се ако се обърнеш на 70 градуса се вижда идеално
цитирай
31. martiniki - смей се, Ванка, животът ти да е усмихнат:)
23.07.2010 20:10
"През живота си съм плакал така, сякаш никога вече няма да се засмея и съм съм се смял така, сякаш никога вече няма да заплача"ЕК
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5814710
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55736
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930