Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.02.2010 20:18 - Опят/ь сняг
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 9984 Коментари: 27 Гласове:
17

Последна промяна: 19.02.2010 14:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Заглавието ми донякъде е повлияно от картината на Ф.П.Решетников "Опять двойка", струва ми се, че в началното училище в час по руски език или литература сме я разисквали, не помня писали ли сме съчинение по картината, но ми е останала. Тя и внушението. Нещо снегът не ме радва вече. Мисля, че ми дойде в повече тази зима и на възторга и на ентусиазма, и на оптимизма. Днес снега ми е в тежест. Тежи и на клоните, тежи на стрехите, тежи на покривите, тежи на первазите...тежък, тъжен, непожелан сняг. Tегава, разтегната, дотеглива зима.

image

широко и със замах зачертваше небето снощи

image

гледката не ме зарадва както обикновено, пейзажът - безнадеждно побелял старец

image

мътен, настръхнал без слънце

image

обвил в глъхнещ памук дърветата

image

метнал небрежни престилки на полите на елхите

image

мокър и дори не скрил найлоните по клоните

image

Ронеше се от сутринта, разкаля и направи пейзажа още по-унил и печален. Защо така нелепо си отиват хора, не с времето си, сами,  и снегът не може да помогне, да завие с белия си саван, да покрие с покров, да изличи горчивия вкус и чувството за безпомощност.


Снегът не пее. Той е тих.

Вали, топи се и се мръква.

Снегът не стига и за стих

със който се опява мъртъв.






Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mirandolina - И мен...
07.02.2010 21:25
вече не ме радва, въпреки, че съм в полите на Рила и сме свикнали много със снега...Ама заради тези имам проблеми с колата.... Още малко, само малко да се затопли...:)))
цитирай
2. martiniki - ...
07.02.2010 21:27
не съм била в полите на Рила, ехеей, от едно далечно лято, повече от 20 години станаха

кураж и търпение, ще се стопли!
цитирай
3. анонимен - Хубав сняг си имате пак. При нас не е ...
08.02.2010 08:38
Хубав сняг си имате пак.
При нас не е спряло да вали от събота вечерта, ама дъжддддддддддд, гаден мръсен, студен дъжд :(
цитирай
4. mariani - :)
08.02.2010 09:26
"Нещо снегът не ме радва вече." - е, бива ли така??
Така се усмихвах на твоите думички за белотата, а сега хоп!...
А снимките са хубави :)
п.п.слагай шапката и го погледни пак ;)
цитирай
5. dimardesy - martiniki - ...
08.02.2010 09:29
много тъжно... понякога всичко ти се струва като поле с безкрайна пустота и ... вглъбеното спокойствие на покойните те отнася толкова близо до вълшебния мост, който ни разделя, че ... ти се иска сякаш да се превърнеш във въжеиграч между световете... който само се опитва да докаже надеждата в бъдещето... и е щастлив от това, защото всички ще го обикнат... както той обича
цитирай
6. martiniki - darling
08.02.2010 09:37
снежно и заледено е, вятърът не ме остави да спя, цяла нощ ми се въртеше "Вихри враждебные веют над нами, темные силы нас злообно гнетут..."
цитирай
7. martiniki - mariani
08.02.2010 09:41
не ми е крив снегът, така се случи, този път да не съм ентусиазирана от появата му, но шапката ще сложа и ще ходя да го видя, може пък отблизо да не ми се види като саван

п.п. чисто нова снимка с шапка за теб

благодаря ти!
цитирай
8. martiniki - dimardesy
08.02.2010 09:51
тъжно е:(
знам,че смъртта е неизбежна част от всичкото, че няма роден, който да не си е заминал, уж всичко ми е ясно и съм приела играта с тези правила, но всеки път като си замине човек, който по някакъв начин е бил част от света ми, особено като не очаквам и съм го видяла скоро и сме говорили разни банализми и се е чудил колко ще му е тока за февруари, и е споделял, че е трудно и няма работа, и някак не мога да приема веднага, че може ей такa в един момент, като щракване с пръсти да го няма, и повече да не го чуя и видя

цитирай
9. compassion - Ако искаш да изслушаш тъгата си
08.02.2010 11:50
http://www.youtube.com/watch?v=iSuRRE-dAw4

Защо се оплакваш? Снегът е прекрасен. Радвай се на белотата и чистотата докато я има. После се радвай на цветята и горещината...... Всяко нещо с времето си. А като дойде смъртта (тя винаги е неочаквана) не се плаши.... сняг е, който ще се стопи и пак ще има цветя..... Всяко нещо с времето си и всяко време с нещата си.....
цитирай
10. xfire - Снегът е добро, студът - не! :)) ...
08.02.2010 13:04
Снегът е добро, студът - не! :))
Сама по себе си смъртта е нещо толкова нормално, като раждането. Дори в някои култури плачат когато се ражда дете, а не когато умира старец. Раздялата с този, който ни е бил близък е това, което ни тежи и мисълта, че няма да го видим повече. Но можем да го видим в спомените си, да му кажем, че го обичаме и винаги ще е с нас и да повярваме, че ни чува :)
цитирай
11. martiniki - Руми
08.02.2010 13:25
не се оплаквам, по-скоро оплаквам, вече знаеш предполагам, че не мрънкам и не се жалвам, напротив, снегът се случи в този ми момент - а сега се връщам от близко общуване с него, винаги опитвам да измъкна плюс от минуса, да изкова плюс от чертичката му, на живота от чертичката - плюс, кръст... в повечето случаи успявам и оцелявам

ще чуя, благодаря ти!
цитирай
12. martiniki - Снегът е добро, студът - не! :)) ...
08.02.2010 13:30
xfire - аз пък на връщане си мислех, че дори харесвам да ми е студено, защото после усещам топлото и ми е уютно, оценям уюта...смъртта, минала наблизо, ме кара да си мисля за моите близки хора и как не искам да се разделям с тях

ето нещо за нея (като ценител на поезията ти го показвам ;))

ОНАЗИ С ОБНОСКИТЕ

Тя е точна.
Кралица.
Носи обноските си в чантата като ръкавици,
носът и е винаги водоравен.
Когато минава вдигат се птиците
и поздравяват я нейните гарвани.
Косата и е подредена
до последния косъм,
косата и блести ослепително,
нищо не прави ненарочно
нищо при нея не е съмнително.
Тя е вежлива.
Търпеливо изчаква хората да се насмеят.
Тактувайки само с нокти по запада
ги изчаква да се наживеят.
Тя е онемително перфектна, макар че
в огледало никога не се е погледнала.
Няма да я чуете да плаче -
винаги се смее последна.

цитирай
13. анонимен - Иде нов,
08.02.2010 13:37
а старият - още неопят!
цитирай
14. bapha - всичко по много писва,
08.02.2010 13:46
а после ни липсва :)))))
ще му мине и на него времето ;)
цитирай
15. martiniki - Слави,
08.02.2010 14:08
точен мерник, не ти убягва нищо;)
цитирай
16. martiniki - бат BAPHA, прав си
08.02.2010 14:12
тююю, и аз тънех в заблуда относно, но нищо...ще се радвам да мааш костюмгащи някой ден и из нашите следзимни улици;)))

(ама готЕн костюмага)
цитирай
17. xfire - 12. martiniki,
08.02.2010 14:34
Много пленителна личност е дамата, но някак си нямам желание да се запознаем:) Много хубав стих.
цитирай
18. tit - През февруари снегът тежи!:)
08.02.2010 14:51
Да не се буди без време новия живот!!!
Поздрав - хареса ми и стиха в коментара!:)
цитирай
19. martiniki - xfire...
08.02.2010 15:10
стряскащо съвършена,всяка завършеност плаши...мине ли твърде наблизо неминуемо променя, след среща с нея вкусът за живот се изостря

благодаря!
цитирай
20. martiniki - tit
08.02.2010 15:11
не знам, нещо се бях настроила на пролет преди събота, и ми дотежа

благодаря!
цитирай
21. elpidaa - и аз не се радвам тази зима на снега. . ...
08.02.2010 16:20
и аз не се радвам тази зима на снега...
опитах, не се получава, може би поради сходна причина на твоята...
"Защо така нелепо си отиват хора, не с времето си..."
този въпрос не ми дава мира.
...
иначе...
радвам се на снимките ти, по особен начин, връщаш ме на едно място...
:)
благодаря!
цитирай
22. martiniki - elpidaa -
08.02.2010 16:38
радвах му се, особено на първия, втория постен снеговалеж - много му се радвах даже

не мога да приема когато перфектната не изчаква, това тактуване е белег за нетърпение, което става все по-явно, проявява се все по-често..

едно стихотворение на райсън ми попадна днес и ми се иска да е тук


ЗИМНО ПОЛЕ, ЗИМЕН СВЯТ

Светло е някак, а няма го слънцето.
Бяло и равно поле.
Тихо и сънено, като че вътрешност
на други eдни светове.

Няма го смешното, няма го тъжното.
Няма преди, няма след.
Няма го женското, няма го мъжкото.
Времето станало лед.

Туй пък какво ще е? Ден ли е, нощ ли е,
дето сивее отвъд?
Може доброто, а може и лошото.
Може и бялата смърт.

Сини ти устните...
Дишай, приятелю, дишай, че ето,
вече на няколко пъти,
Господ до тях долепява небето -
да проверява дъха ти.



благодаря ти!

поздрави!
цитирай
23. elpidaa - ЗИМНО ПОЛЕ, ЗИМЕН СВЯТ !!!!! ...
08.02.2010 21:31
ЗИМНО ПОЛЕ, ЗИМЕН СВЯТ !!!!!

!!!!!

благодаря ти!
цитирай
24. bovari - има хубаво.
08.02.2010 22:44
снегът е скрил в хралупите мишките -хора...като мен. хубаво е. после -излизаш и гледаш...я, колко голям е светът...и спасение дебне отвсякъде:(

и бялото на твоя сняг е по-различно от бялото на моя сняг , който виждам през моите очи...

иначе повече плодове и зеленчуци и и пролетта е тук и сега:)/има и други стимуланти, ама не са за предпочитане:)
цитирай
25. martiniki - бовари
09.02.2010 06:41
добро утро и очарователен вторник!

на портокали тази година съм наблегнала, моркови, червено цвекло, марули и репи ;)))
цитирай
26. teachme - Дори,
10.02.2010 16:53
давай да гоним снега:))) нищо,
че добре замаскирал найлоните по клоните:)))
цитирай
27. martiniki - ...
10.02.2010 17:08
Валя, тук валя досега, дано не обърне и на дъжд
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5812688
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55733
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930