Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2009 08:14 - Ноемврийски изгрев
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 5853 Коментари: 31 Гласове:
19

Последна промяна: 21.11.2009 20:06


Изгревите се плъзгат все по на юг. С всеки изминал ден. В центъра на лятото слънцето се "изправяше" централно в прозореца, безцеремонно нахлуваше и никакви завеси и щори не можеха да го спрат. Сега изгревът изобщо не удостоява с внимание същия прозорец, изнесъл се е през няколко прозореца, респективно апартамента, и респектира тамошните обитатели - разбира се, ако се интересуват изобщо от такива сутрешни моменти - за мен самата грандиозни и осмислящи някак делника събития, може би комшиите го хващат с крайчеца на прозореца, а и притежателите на южното изложение също могат да му се порадват при желание.
Хванах го преди малко, съвсем като надраскани щрихи - знаци за слънце на хоризонта. А самолетите бяха оставили бели драски над знамето - знаменования за добра събота. От сутринта -никакви мъгли, чисто ново слънце и синьо небе за самолети.

image

Ноемврийска хризантема

На хоризонта
разцъфтява слънце.

image






Гласувай:
19



1. eliteratura - Изгрев
21.11.2009 08:33
Хубаво е, Дора!

http://e-literatur.blogspot.com/
цитирай
2. eliana - :)
21.11.2009 09:21
добро утро;изгревно и слънчево!
цитирай
3. tantri - Добър ден,
21.11.2009 14:14
Посрещачо на изгреви!!!Отива ти да бъдеш и Слънчев Писар!
Привет!
цитирай
4. alhimik1 - пътувах с теб, Дора:)
21.11.2009 16:08
страхотни идеи имаш и ги осъществяваш (надявам се не само пред компито;))
цитирай
5. анонимен - Фьонката
21.11.2009 21:20
Пустото слънце! И аз като теб и като разните нимфи съм хлътнала по русоглавия Хелиос и моля боговете да ме превърнат в слъночглед. А пък през зимата, особено към края на зимата, сутрин преди да отворя очи все ме гъделичка по клепачите едно такова предчувствие за слънце, а то отворя очи и пак тъпи облаци. :((( А! Стой да ти натреса едно титутфорение по тоз повод.
цитирай
6. анонимен - Фьон
21.11.2009 21:22
ФЕВРУАРСКА НОСТАЛГИЯ

Искам свят на слънчеви петна.
Зайчета златисти по стените.
Закачлива, руса светлина
в миглите ми лятно да се вплита.

Във църковно, гърбаво кубе
слънцето игриво да се топне.
А освободеното небе
своята ленива плът да опне.

Искам дъх пречистен на лъчи
ноздрите ми мирно да обвее.
Двете с пролетта да помълчим
и една със друга да се слеем.

17.02.1999
цитирай
7. martiniki - ...
21.11.2009 21:49
eliteratura - такива изгреви през ноември са обикновено чудо!

eliana, добра вечер, лека нощ и утре - хубава неделя!!

tantri, благодаря ти, тъкмо работа като за мен ;)

alhimik1, амии, аз съм си и извън блога аз


Фьон, направо съм пристрастна и зависима, но пък зависимостта е една такава безобидна и зареждаща,
лошото е като го няма повече от три дни, особено ноември по принцип си е един клептомансън и ги свива тези номера с кражбите на изгреви, в комбина с парцаливата мъгла, и затова може би така се радвам, че този ноември излезе един такъв необичайно възпитан и почтен

много хубаво стихотворение, струва ми се, че съм го чела!
ще ти изкопая достоен отговор ;)
цитирай
8. eola - дано всеки
22.11.2009 11:11
твой изгрев
е такъв
бял
с драскотина на бузката като немирен хлапак
;)
цитирай
9. ufff - Тогава слънцето цъфна,
22.11.2009 12:14
а днес върза.
Погледни навън).
цитирай
10. martiniki - ...
22.11.2009 20:34
eola, дано и твоят е все такъв ведър-щедър!

ufffич, днес ядове върза, ама дано ми се разминават и не минават в другата седмица
цитирай
11. martiniki - ФЕВРУАРСКА НОСТАЛГИЯ Искам ...
22.11.2009 22:57
анонимен написа:
ФЕВРУАРСКА НОСТАЛГИЯ

Искам свят на слънчеви петна.
Зайчета златисти по стените.
Закачлива, руса светлина
в миглите ми лятно да се вплита.

Във църковно, гърбаво кубе
слънцето игриво да се топне.
А освободеното небе
своята ленива плът да опне.

Искам дъх пречистен на лъчи
ноздрите ми мирно да обвее.
Двете с пролетта да помълчим
и една със друга да се слеем.

17.02.1999



Есента е естествена. И добре, че е тя!
И добре, че ноември се извъди такъв.
С хризантема в петлика тръсва руса коса -
не ноември - Есенин! - вдъхновен степен лъв.

Свети свят листопад, лее кръгло листа,
пали свещи гората - църква в цветен прехлас,
Тази есен не взема и престъпно богата
тя ни връща отнетото - нас завръща на нас.

:)
цитирай
12. tili - Както късно
23.11.2009 12:11
ставам - няма шанс да видя изгрев скоро. И тоя паметник на "Бранителите" като че ли дава път на Слънцето ;-))) Хубаво е!!!
цитирай
13. анонимен - Фьон
23.11.2009 13:17
martiniki написа:

лее кръгло листа...

:)))) Ех, Марта, като ти разправям, че нямаш нужда от никакви фотоапарати... Само тези три думички създават такава завихрена картина... Би се загубила ако се опиташ да я хванеш с фотоапарат или камера.
цитирай
14. martiniki - ...
23.11.2009 13:39
тил, заслужава си да станеш рано някое утро ;))


фьон, как ли не дебнах да хвана листопада - опитвах, поне едно листо да заснема как пада - неее, не ми се получи

а това стихче писах измпровизирано снощи в отговор на едно уфффитворение и после прибрах поредактирано тук

ето подтика

Тази есен е друга. Пълзи булевардът
по следите на ятото, скрило се в юга.
От небето - подгизнала мрачна мансарда -
струйки влага текат на деня ми в улука.

После връща се слънцето. Есента е двулика.
Пали нежни пожари от скръбта на листата.
Спотаява се в мен - миг преди да я викна -
чист и свят листопад. Тишина в старо злато.

С мойте образ и цвят тази есен жонглира:
светлосенки, мъгла или пъстра жарава.
И кокетно, когато тя лика ми прибира,
рошвам рижа коса. Нищо, че остарявам.


http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=118110#1183276
цитирай
15. анонимен - Фьонката
23.11.2009 16:25
Мдаааа. И аз съм дебнала листа. И вятъра съм дебнала. Някои хора успяват, но явно си имат специални апарати и още повече разбиране за снимането. Както си дебнах листа веднъж успях да щракна в гръб една възрастна двойка: http://photo-cult.com/showpic.php?aut=feishtica&id=144287
А що се отнася до людете, дето успяват да хванат есента с обектив, наскоро исках да направя клипче на една песен на моята любима Харула и тъй като песента ми навяваше есен, разрових се в сайтовете за снимки и намерих един батко, който беше направил такива снимки на есента, че да цъкаш с език, докато получиш мускулна треска на езика. Ето виж какви снимки си откраднах за клипчето. http://www.youtube.com/watch?v=Q9xWgO_yI1M
Пък стихчето - подтик ми беше закачило очето в Хулите.
цитирай
16. martiniki - много хубава снимка -
23.11.2009 22:39
веднага ме подсеща за едно стихотворение на Мария Донева, ще го намеря и ще ти го покажа

а клипът е чудесен, красиви снимки, съответстващи на настроението, което носи песента - мама обича гръцко, ще я поздравя за рождения ден с твоя клип
цитирай
17. анонимен - Фьонката
23.11.2009 23:48
martiniki написа:
веднага ме подсеща за едно стихотворение на Мария Донева, ще го намеря и ще ти го покажа

а клипът е чудесен, красиви снимки, съответстващи на настроението, което носи песента - мама обича гръцко, ще я поздравя за рождения ден с твоя клип

Значи сме на една вълна с майка ти. :)
А Мария Донева е другата ми любимка сред пишещите същества, които публикуват в нета. И нейните неща, като твоите, ми звучат някак лично, топло и уютно. Ето нещо, което ми е любимо:
Ябълка на тротоара.
Кожата й е златиста.
Тя е гладка и с лунички,
смее се от прахоляка.
Под езика си усещаш
тръпка от вкуса на сока.
Ала вече си отминал,
а и хората ви гледат...
цитирай
18. martiniki - почнах
24.11.2009 08:27
да търся стихчето от Мария и попаднах на няколко мои любими, ето едно есенно

Есенната тишина.
Да не я смутиш с гласа си!
Кротко помълчи. Една
мигла падна. И се скъса
паяжина. И златист
прах контурите запали.
Приеми, смирен и чист,
залезът да те погали.


ето ги и

ТЕЗИ ВЪЗРАСТНИ ХОРА

Тези възрастни хора
се държат за ръка
и е мило и странно,
че ги виждам така -

тя с домашно елече
посред градската жега,
той – прилично облечен,
тя – опряна на него.

Той - почти беззащитен
с тези ключици тънки.
Тя за всичко го пита.
Тя го води навънка.

И несигурна, мека
се огъва земята.
Те напредват полека.
Те си плащат водата.

Малки дядо и баба,
уморени от път.
Плащат тока. И хляба.
И каквото дължат.

Те не са ми познати,
аз за пръв път ги виждам.
Но се плаша, когато
видя, че им завиждам.

Мое мило, любимо,
аз като остарея,
ти дали ще ме имаш,
както той има нея?



Мария имам честа да познавам лично от три години, живеем в един град, тя представи моята книга тук, и добре, че беше тя и още неколцина приятели, защото аз съм ужасна и ужасена когато трябва да говоря пред хора за своите неща, и когато трябва да чета свои неща също...

виж стихотворения любими и немои мога да чета с удоволствие
цитирай
19. анонимен - Фьон
24.11.2009 10:22
Да, спомням си го този тъжно-усмихнат стих. Много обичам такава простичка и топла поезия.
Книгата ти намираема ли е в Шоплука?
цитирай
20. feishtica - Глей ти!
24.11.2009 13:07
Оказва се, че това е същият блог, в който и аз се барнах с акаунт преди някое време. Така че вече ще мога да пиша регистрирана.
цитирай
21. mmagy - Вълшебен миг е изгрева! А тази ...
24.11.2009 22:16
Вълшебен миг е изгрева!
А тази песен винаги извиква сълзите ми......
Прегръдка за теб,Дори!:)
цитирай
22. dimardesy - исках да те питам
24.11.2009 22:25
това да не е Стара Загора?
цитирай
23. martiniki - - -
25.11.2009 00:35
mmagy и изгревът е една прегръдка със слънце за добро начало на деня, напрегръщана да си! :)

dimardesy - да, Стара Загора, кварталът е в разположен между Езерото и парка на Самарското знаме - или паметник на бранителите, както е известен, скоро правих снимки, само малко време ми трябва да ги покажа
цитирай
24. diso - Първата снимка може да се нарече "емблематична"
25.11.2009 06:17
Веднага се разбира къде е правена. Друг въпрос е, че си я уловила:))
цитирай
25. martiniki - diso
25.11.2009 07:58
вероятно е така, но аз преди да дойда да живея тук съвсем не знаех за този паметник

а си прав с улавянето, доста трябваше да се покажа от прозореца, за да я направя, лятото не е проблем само да щракам насреща без да се качвам по разни дивани и почти да вися от високия прозорец ;))
само дето изтървах момента, когато изгрява в самото знаме - пропуснах го, а го чаках
цитирай
26. martiniki - Оказва се, че това е същият блог, в ...
25.11.2009 08:00
feishtica написа:
Оказва се, че това е същият блог, в който и аз се барнах с акаунт преди някое време. Така че вече ще мога да пиша регистрирана.


вече ходих у вас и се подписах в книгата за гости, сега пак отивам - слагай по един чай :Р
цитирай
27. анонимен - Самарското знаме
25.11.2009 12:30
да, районът ми е познат, аз съм родом от Стара Загора...
цитирай
28. dimardesy - последният коментар
25.11.2009 12:34
е мой... в този град на поети, липи и прави улици изгревите са вълшебство
цитирай
29. анонимен - Фьон
25.11.2009 12:54
martiniki написа:
feishtica написа:
Оказва се, че това е същият блог, в който и аз се барнах с акаунт преди някое време. Така че вече ще мога да пиша регистрирана.


вече ходих у вас и се подписах в книгата за гости, сега пак отивам - слагай по един чай :Р

Я! Ма кой близнак се е разписал? Във всеки случай не е нито Марта, нито Дора. Някоя, която още не познавам ще да е. ;)
цитирай
30. martiniki - е мой. . . в този град на поети, липи и ...
25.11.2009 15:16
dimardesy написа:
е мой... в този град на поети, липи и прави улици изгревите са вълшебство

е, аз пък оставих морето за този град...там изгревите са най-най вълшебни...
цитирай
31. martiniki - Оказва се, че това е същият блог, в ...
25.11.2009 15:19
анонимен написа:
martiniki написа:
feishtica написа:
Оказва се, че това е същият блог, в който и аз се барнах с акаунт преди някое време. Така че вече ще мога да пиша регистрирана.


вече ходих у вас и се подписах в книгата за гости, сега пак отивам - слагай по един чай :Р

Я! Ма кой близнак се е разписал? Във всеки случай не е нито Марта, нито Дора. Някоя, която още не познавам ще да е. ;)

преди време имаше една франческа - тя пишеше предимно любовна поезия, стихотворението е нейно ;)

а препрочитам Сореску - открих го преди 3-4 години, тогава бях в друг роша -в период ...

http://pafffka.blog.bg/izkustvo/2006/12/21/marin-soresku.31340
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5777191
Постинги: 1125
Коментари: 15470
Гласове: 55655
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031