Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2009 10:07 - Рожков
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 21186 Коментари: 15 Гласове:
1

Последна промяна: 02.05.2009 09:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Преди време, в детството си, прочетох в една книга за дърво, наречено рожков, което връзва шушулки - подобни на бобовите,  пълни със сладки семена. Ставали за ядене и дори били твърде вкусни. След първата световна война, взетите в плен италиански войници се разхождали по улиците на моя град и да залъжат глада си хапвали от тези плодове на дървото рожков. Предполагам не само те са ги яли, защото са били държани гладни, и децата са ги предпочитали. Не съм си представяла точно как изглежда, искала съм да опитам този загадъчен вкус, търсила съм да го разпозная  по улиците на Бургас, виждала съм да висят едни кафеви шушулки по някои дървета и храсти и предполагах, че е това. После вече бях забравила за това си детско желание...Вчера тук, в една градина, видях една компания дървета и храсти, които бяха цъфнали в прекрасно лилаво-розово. Веднага ми стана едно японско, почувствах се лееко източно. Не знаех името на този разкош, а ми се щеше да го науча.  Снощи описах дървото на един знаещ човек  и разбрах, че това е див рожков.

image

разкошът рожков

image

Тази снимка много ми хареса! Разгледах я и описах по два начина -
*
Дървото е опряло гръб на сградата,
подпира я
и вярва, че помага.

**
Дървото добре се е скрило зад зданието,
избягало е и сега, разперило ръце, успокоява дишането си и мисли -
ама
ми се размина .
Светът е станал по-добър и половина.

Тези двете в случай, че това е гръб на сградата, въпреки, че ми се струва лице ...

Затова едно лицево -

Дървото Рожков

Постови пред прага - (имаше
дума часовой или часови, хрумна ми, отклонение)
 най-стриктен  -
никога не му се ляга
и да реши
         не може да избяга .
Не му се пуши и не пие
луната нощем в клони крие,
през пролетта с единствен недостатък
цъфти и ръси цвят богато.
;))))

image

Вчера знаещият човек, който ми разкри кое е това интересно дърво, беше пуснал линк към един страхотен албум. Позволявам си да го копирам тук.

www.herbariumamoris.se/picturegallery.html



Днес успях да заснема дървото, което събуди любопитството ми, заради което се "разрових" и открих наново и за първи път как изглежда пролетна премяна дивия рожков.
Ето го :

image

тази жена явно имаше за цел на фотообективност същия обект ;)

image

по-отблизо

image

и изглед от запад

image

опитах с не особено добрата си техника  да хвана клона, целият накацан от цветчета, които са избили подобно лишеи направо върху кората




Тагове:   дърво,


Гласувай:
2



1. анонимен - Много хубав
28.04.2009 11:16
постинг! И на мен ми стана японско.
Виждал съм такива и из София, но трябва да се сетя къде.
Бих ги снимал даже - нали вече мога... :)))
цитирай
2. vitaniya - :)
28.04.2009 11:35
не бях виждала такива дървета досега
а са красиви
и красиво виждаш :)
цитирай
3. kosara2008 - !!!
28.04.2009 13:52
красотност! и ухае на "изток"...невероятно написано,

тенкс!това дърво ми става любимо... и и и...празник си!
цитирай
4. martiniki - parasol
28.04.2009 14:50
вчера и днес се оглеждах за дървото, и установих, че го има почти навсякъде, и в храстов вариант - често се среща

една снимка чакам, от тукашните един великолепен екземпляр снима вчера приятелката ми и ще я добавя, когато пристигне
цитирай
5. martiniki - vitaniya
28.04.2009 14:52
аз съм ги гледала вероятно всяка пролет, но сякаш сега ги забелязах, и то специално едно привлече вниманието ми
цитирай
6. martiniki - kosara2008
28.04.2009 14:54
благодаря! вярвам, че всеки ден трябва да се празнува, да си убеден, че най-хубавия ден е днешния е едно условие за живеене с усмивка :)
цитирай
7. elineli - Нескрит
28.04.2009 17:46
разкош! :)))
цитирай
8. teachme - marti
28.04.2009 17:52
много хубаво!!!
Довечера по-спокойно ще разгледам линка:)
А коя е тая сграда? Красиви цветове има това дърво!
цитирай
9. martiniki - ел,
28.04.2009 18:00
днес имах чувството, че навсякъде по улиците и градините са "плъзнали" тези разкоши ;))
цитирай
10. martiniki - teachme
28.04.2009 18:28
намерих снимките в мрежата, не знам чии са и къде са правени, от различни места ги изтеглих, ако се сдобия със снимки на местни рожкови ще ги добавя

албумът е впечатляващ с естетическия подход на автора си - фотографът Едуард Койнберг

цитирай
11. iliada - Винаги съм се любувала
30.04.2009 12:08
на красивите им цветове-дори съм пробвала плода ....:)
Хубав постинг!
цитирай
12. martiniki - илиада
30.04.2009 15:24
все още не съм пробвала вкуса на рожкова, днес се разходих до градината да заснема дървото, което ме накара да полюбопитствам онзи ден :)

цитирай
13. anastasiia - :)
01.05.2009 01:06
Цялата ми улица е в такива дървета!:)
И в момента, както са нацъфтели, е приказно красиво!...:)
Розов шпалир, от двете страни на улицата...:)
цитирай
14. martiniki - Aся
01.05.2009 07:42
и тук са масово присъствие, но в квартала ми не се срещат :) около мен шпалирите са от кестени сега :)
цитирай
15. dimi4 - :-))
30.10.2011 20:44
СНИМКИТЕ ПО-ГОРЕ СА ОТ ГРАДИНКАТА ПРЕД ДОМА МИ. ПРЕЗ ПРОЛЕТТА РАЗЦЪФНАЛИТЕ ДЪРВЕТА НАИСТИНА СА НЕВЕРОЯТНО КРАСИВИ!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5776342
Постинги: 1125
Коментари: 15469
Гласове: 55652
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031