Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.06.2023 14:04 - Птичета по клони, опит за смесване (Преображение)
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 2312 Коментари: 5 Гласове:
14

Последна промяна: 28.09.2023 06:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Вчера един зелен кълвач се стрелна пред очите ми и се загуби в клоните на дърветата - големи и зашумени черници по малката неасфалтирана уличка...Питах се откъде се взеха всички тези птици, които излизат изпод пръстите ми през последната година - стигнах до отговора, че една част от тях придойдоха именно от тези дворове, в които са лозята. за които се грижим. Те са пълни с птици. Невидими птици, които пеят, подсвиркват, чуруликат, надвикват се, отговарят си и само понякога позволяват да ги мерна, да ги зърна, да ги съзра за миг и да възкликна...Възклицания са тези косове, авлиги - два пъти съм виждала авлига, сойки, кълвачи, гугутки и всякакви други безименни, незнайни хвъркати твари...Гугутките са най-непредпазливи и най-видими, може би затова не съм правила гугутки, не ми се правят особено. Имах две заготовки за гугутки, които се превърнаха в два пауна през последните дни. Може би откак се върнахме от София миналата неделя, се залових с пауните. С трансформацията на гугутките. Преображението по празника на Св Дух. Заготовките бяха под ръка. Пауни видях да се разхождат на воля в Кремиковски манастир, а на село единият двор граничи с ферма за всякакви красиви пернати - пауни включително. Пауни прескачат в лозето ни като ги пуснат стопаните им - първият път като видях екзотичната птица, покатерена на полусрутения каменен дувар, гледката беше  незабравима...Помислих, че паунът е избягал и се шматка в нашия двор, защото се е объркал! :)

image

Само за снимка съм го курдисала сред лозето :) Направих хралупка от един стик на деорол, предполагам, че може и изцяло да е от хартия

image

Идеята ми винаги е била да опитам да смеся моите нещица с околното, да ги вкарам - така да се каже - в пейзажа, ако може незабележимо, съвсем органично - да си стоят там...За тази червеношийка намерих малка хралупка в една черница, оставих я там - мисля си, че няма да я намеря следващия път, но кой знае...


Недостатъкът им е, че са на основата на хартията. Предполагам, подложени на преки атмосферни набези - най-вече дъждове - след време ще се размекнат.


image

Това излезе от гугутските заготовки - първият паун ме умори дотам, че го бях зарязала почти без опашка и последните два дни поправях, прибавях, увеличавах, прилепвах, разкрасявахх...докато реших - стига! Важното беше да се баланскират фигурките така, че да стоят на крака! 

imageimage


image


image



image


image



По някакъв начин зеленият кълвач, който правих по Великден, се материализира пред очите ми в неделя. Няколко пъти го видях как прелита от дърво на дърво, за да съм убедена, че не греша...Такива срещи ме правят малко по-уверена в шепата, която ни държи :) Още едно кълваче правих - окраската на гръбчето му в действителност е малко по-жълто-зелена, нямам салфетки със същите отенъци и нюанси под ръка, 



Гласувай:
14



1. syrmaepon - Природата е особено красива, когато ражда живот...
05.06.2023 14:19
Навремето и баща ми имаше лозе в покрайнините, но нямаше кой да го наследи, като желание. Мисля, че повече ходеше там да си почива )
цитирай
2. emelika - Няма граници
05.06.2023 14:27
за творчество, вдъхновено от природата.
цитирай
3. martiniki - https://liternet.bg/publish5/jradichkov/nezhnata/loze.htm
05.06.2023 14:28
Има един разказ на Йордан Радичков - в линка горе, може би един от най-добрите, посветени на лозе, в литературата.

Нашите лозя бяха 120 декара в началото - сега дали имат десет...Ако не друго - голяма съпротива и търпение си отгледахме в тази 25 годишна борба. Държавата е срещу, ако не си склонен на условията и...Но пък птиците са за! :)
цитирай
4. donchevav - Под твоите ръце всичко оживява, ...
12.06.2023 18:45
Под твоите ръце всичко оживява, Доре - и думи, и хартиени птици. Всичко е толкова природно, естествено, чисто, толкова добро и красиво - идва ми да запея, тъй леко става на сърцето ми. Не спирай да омагьосваш с красиви описания и причудливи създания душите ни! Бъди благословена!
цитирай
5. martiniki - donchevav -вярно е, че напоследък върви в обратен порядък, огледални процеси - правя птицата, и
13.06.2023 09:57
я виждам на следващия ден, по-следващия...Е, стига да не е някоя тропическа :) Тях още не съм виждала на живо! Зелен кълвач около двора изобщо не бях виждала до преди десетина дни! А авлигата оня ден - в четвъртък - като че по поръчка! Значи е вярно това - едно нещо трябва първо да поживее във въображението на човек, и се появява! И се случва! Става:) Благодаря, Вене! И ти!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5811626
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55733
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930