Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2023 08:29 - 28.05.23
Автор: emi1ts Категория: Други   
Прочетен: 813 Коментари: 3 Гласове:
15

Последна промяна: 28.05.2023 08:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

*

image



     РУМИ : КАКВА Е РАЗЛИКАТА МЕЖДУ МЪДРИЯ ЧОВЕК И ЗНАЕЩИЯ



Жена с момчето си отишла при великия мъдрец и поет Джалаладин Руми и му казала:  

-Синът ми яде твърде много захар. Моля ви, кажете му да спре и да не го прави повече. Той много ви уважава и със сигурност ще ви послуша.

Руми внимателно погледнал детето и казал на жената: „Моля, елате пак след три седмици.“

Жената си помислила: „Колко странно е, че той не може да каже на детето толкова просто нещо“, но си тръгнала и се върнала след три седмици.
 

Руми отново казал: „Елате след още три седмици.

Жената си тръгнала в още по-голямо недоумение, но – както и било казано – се върнала след три седмици.

И тогава Руми казал: „Момчето ми, чуй съвета ми; не яж много захар, това е нездравословно.“

Момчето казало: „Учителю, ако вие така казвате, няма да правя повече това.

Майката помолила момчето да я изчака отвън и попитала Руми: „Учителю, защо не казахте това просто нещо първия път?

Руми отговорил: „Защото аз самият много харесвам сладкиши. За да кажа на сина ви да спре да яде захар, трябваше сам да се отърва от тази слабост. Първоначално реших, че три седмици ще ми бъдат достатъчни, след това осъзнах, че съм сбъркал.

Един от отличителните белези на истинския Учител е, че той никога няма да учи на това, което не е изпитал на себе си. Думите му винаги са изпитани чрез собствения му живот, той е един с реализацията си, мъдростта му идва от собствения му опит, а не е извлечена от книгите.“

Законът е един и същ на всички нива на битието: ние избираме следващия си свят чрез знанията, придобити тук. И ако тук сме избрали невежеството и знанията ни са останали същите, следващият ни свят няма да се различава по никакъв начин от настоящия, всички негови ограничения ще останат”.

Ричард Бахimage




Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. donchevav - Темата за себеусъвършенстването. ...
28.05.2023 19:35
Темата за себеусъвършенстването. Хареса ми ъгълът, под който е интерпретирана. Напомни ми как в първите години от учителстването си водех беседи против тютюнопушенето пред моите ученици, а самата аз пушех:). Студентски пози и чалъми, криворазбрано усещане за свобода. Но вече бях съпруга и майка, че и учителка. Много се упреквах, изпитвах срам и яд, и вина. Накрая спрях цигарите - и слава богу, защото неусетно бях стигнала до почти две кутии на ден! Добро за съвестта, за дробовете - спасение!
А мисълта на бащата на Джонатан Ливингстън Чайката тук е точно в контекста!
Благодаря, мила Еми!
Прегръдка!
цитирай
2. emi1ts - Благодаря мила Вени!
28.05.2023 20:39
donchevav написа:
Темата за себеусъвършенстването. Хареса ми ъгълът, под който е интерпретирана. Напомни ми как в първите години от учителстването си водех беседи против тютюнопушенето пред моите ученици, а самата аз пушех:). Студентски пози и чалъми, криворазбрано усещане за свобода. Но вече бях съпруга и майка, че и учителка. Много се упреквах, изпитвах срам и яд, и вина. Накрая спрях цигарите - и слава богу, защото неусетно бях стигнала до почти две кутии на ден! Добро за съвестта, за дробовете - спасение!
А мисълта на бащата на Джонатан Ливингстън Чайката тук е точно в контекста!
Благодаря, мила Еми!
Прегръдка!

Възхищавам ти се за признанието и проявата на собствената воля да откажеш цигарите.Известно е колко трудно е да се преодолее тази зависимост.
Да ,темите тук са няколко и се преплитат.В живота всъщност всичко е взаимосвързано.В тази притча ми направи силно впечатление обяснението за мъдър човек.Истина е ,че това са хора научили важните уроци от собствен опит и го споделят с другите.Едно е да имаш знания за нещо и друго , да го преживееш и преминеш успешно с ново знание ,което може да помогне по нататък в живота.Ценя много такъв тип знание останало като наследство от мъдри Учители като Руми,Буда,Ошо дори нашият Петър Дънов....мога да изреждам много още и се вслушвам в техните мъдри съвети.Изказвам моите специални благодарности към теб за напомнянето на прекрасната творба на Ричард Бах" Джонатан Ливингстън Чайката" ! Хубава нова седмица мила Вени.Прегръдки!
цитирай
3. krasimira44 - Благодаря за тази публикация. Ще се ...
16.07.2023 08:44
Благодаря за тази публикация. Ще се връщам, за да я чета.
Вдъхновение и радост.
По пътя към щастието с любов
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: emi1ts
Категория: Други
Прочетен: 1712287
Постинги: 583
Коментари: 3953
Гласове: 30809
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031