Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.07.2022 12:18 - Грациозните слонове на Дали
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 4819 Коментари: 4 Гласове:
13

Последна промяна: 31.07.2022 22:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 - вдъхновение за новата ми работа

Отдавна съм почитател на Салвадор Дали и голяма част от творчеството му. Необичайното, екстравагантното като норма при него ме е вдъхновявало и карало да мисля, че въображението може да е безгранично. Обнадеждавал ме е с творбите си. Подтиквал ме е да се осмеля да вярвам, че няма невъзможни неща и човек сам поставя границите си. Сам си прави небето. Крои си простора.

Известни са ми три (четири) негови  платна с такива високи слонове. Едната картина е тъкмо 

image
"Слонове"




Другите две са " Изкушението на свети Антоний" и "Сън, предизвикан от полета на пчела около нар, миг преди събуждането" ( това се казва да наречеш безгранична картина :) Много са известни и двете платна...Обаче за "Триумфиращият слон" на Дали узнах сега. Като търсех да си припомня изображенията на слонове в картините му.



image

 




От известно време ми се върти един слон, който да направя - конструкцията ненадейно ми попадна под ръка миналата седмица и си казах - "Ето го слона!". Видях го как ще изглежда. Не прилича много на слоновете на Дали, но си мислех, че тези източени силуети, тези слонове на болезнено крехки нозе, чиито гърбове се извисяват високо в облаците, са добра метафора за света ни, който уж стабилно се люлее на такива тънички крачка...Парадоксалността на времето е този слон. Правя го вече втори ден. Бавничко върви. Много е горещо и бях зарязала всякаква прецизна дейност, но в сряда вече не можах да се изтрая такава бездейна...Междувременно редактирах един зимен ангел - вчера правих главата, долната част съхраних. .

image

тъй като е правен по Коледа, а го редактирам в центъра на лятото, бих могла да го нарека - "Вещия сън на летния ангел за сбъдването на една снежна Коледа" 

image

Ще ми се светът наистина да е триумфиращ слон. И на Коледа наистина да вали от на-красивия сняг, и да имаме очи да го видим и сърца - да му се порадваме! 




image






30.07. 


image

на снимката горе съхне, вече е напълно изсъхнал и с боядисана опашка, плюс кош за разкошни разходки



image




Тагове:   лято,   Ангел,   юли,   дали,   коледа,   слон,   папиемаше,


Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. librarian - Леле, клонове-паяци! :-):-)
31.07.2022 12:44
:-):-):-)
цитирай
2. martiniki - Е, не е паякослон, само четириног е
31.07.2022 22:14
както е видно! И никой не му е късал крака! :) Привевееет с мореее!
цитирай
3. teodordetchev - Още слонове, още...
05.08.2022 11:05
Мисля, че темата е благодатна за интерпретиране с тази техника. Опитайте още варианти, обезателно!
цитирай
4. martiniki - . teodordetchev - сигурно ще пробвам и други варианти,
08.08.2022 07:36
засега съм в летен застой.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5777705
Постинги: 1125
Коментари: 15470
Гласове: 55656
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031