Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.06.2015 16:14 - От мравешко равнище, по диагонал през юни, че до eньовденско ниво
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 9013 Коментари: 18 Гласове:
25

Последна промяна: 24.06.2015 20:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
Събирам - снимки, впечатления, изгреви, залези, пътища, празници...Ето, че юни вече преваля и днес се опитвам да спра за момент. Да подредя, да споделя, да запазя няколко мига от юни - вълшебният, липовият, слънчевият, дъждовният, лавандуленият, слънчогледовият, шареният и помургавял миличък кратичък юни...Все още не стигнал морето...

image

Oще е осем, на осми - снимах тези малки изчезващи облачни пирамидки над лозите...


image

към небето

image

image

рехаво като мохер небе

image

тези двете лозички ми се сториха доста прилично постригани


image

и комшийката им - изявявам се като коафьор с големите ножици и досега никоя не се е оплакала


image слънцето се промъква през листака


image

тук снимах едни пиленца, изглеждат като нотички на теловете - две бяха, може би ре и ми


image

тук ми изглеждат повече като фа и си, не знам


image

има мноого мравки и други разни буболечки, щъкащи насам-натам буболази, паяци и дори кръвожадни кърлежи - реших да снимам от тяхно гледище, подравнено с тревите


image

изпод кремъчно камъче

image

и пак небето на облаци, което никак не омръзва, защото постоянно се мени...а и самолетите го разчертават, пресичат


image

междувременно понабрах жълт кантарион

image

Tова е оцелелият жираф от старата детска площадка, ами радвам му се всеки път като минавам по новата сенчеста алея, тук ( на снимката) още не са прецъфтели липите...


image

На девети юни си имахме и джаз за деца в централния парк, беше много приятно и шарено празнично

image

Организира го човека с тромпета - Венци Благоев


Изобщо се радвахме на три-четири джаз-вечери на открито в юни. Ходих да  видя и чуя Милица Гладнишка, тя е един талантлив, цветен човек с невероятно чувство за хумор, имам снимки от вечерта и ще ги кача при повече време.


image


Един липов момент - липите цъфнаха, напарфюмираха целия град. Вдъхвах дълбоко при всяка разходка липовия аромат. Бяха едни лепнещи от жега два-три дни, в които това ухание ставаше омайно, неописуемо...След това заваляха дъждове и липовия цвят изтече като чай по улиците на задушния град...никого не почерпи този цвят - брането му е забранено от години и само реката си пийна повечко така в средата на юни 

image

ето колко са расли-порасли липите по Столетов - колкото къщи



image

image

Често през лятото вървя по този маршрут и съм благодарна на хората, които са садили, преди повече от 50 години си мисля, тези дървета, чиито сенки правят поносимо вървенето и в средлетните жеги..

image

image

Съвсем наблизо е храма СВ Димитър, с красив двор и добри и приветливи богослужители...за бабите в двете църкви, които посещавам, не ми се говори, ако някой ме откаже да стъпвам изобщо в църква това ще са те


image

image

image

Първото изпречило се на пътя ми слънчогледово поле, което опитах да снимам в движение...Маковете залязват, изгряват слънчогледитеее



image


Доста се беше заоблачило - това е на 20-и, в събота, позакапа попътно


image

image

На 22 - и се отвори малко покривна работа, та няколко снимки от средно покривно равнище

image






image



image

image

...лапнал е слънцето тоя лакомчо

image

А това е попътно ни щъркелово семейство...Мисля, че вече са четири или пет... Щръклетата отхвръкнаха толкова бързо, че само по човките ги различавам от родителите - все още са черни...във всеки случай таткото си е спретнал гарсониера на съседния стълб...възтесничко им е

image

Ето вече днешното еньовденско слънце - трепкаше, как няма да трепка като гледах право в него :)) Бързахме да хванем росна тревата - росна беше, направо мокра...


image

цяло войнство кринове в двора, и те прецъфтяват вече

image

Молитвата ми е да не вали много-много, да задържи така, ако може.


image

Просто се офиточвам покрай тези дуди...фитка викат на мисирката тук, на пуйката де...Не мога да се спра, и сега пръстите ми лилавеят - има ги много пред къщите, на времето всяко семейство е гледало копринени буби и са посадени стотици черничеви дървета, земята е зарината с плод, не се стъпва пред портите...вече няма кой да ги бере и яде, ако не броим мен 

image

image

ето го пак отеснелия щърков апатамент днес по обяд...

image

Лавандулата цъфтиии - вече десетина дни лилавее на няколко места край пътя, а как мирише може да си представите.  Ароматът нахлува в колата през отворения прозорец още рано, на отиване...като я напече слънцето към нея се юрват пчели и пеперуди - пируват!

image

image

image

image


Е, нека ни е прекрасно, синьо-златно, морско, необятно лятото! А юли вече да се цопне в морето!



Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. makont - Очарователен постинг,
24.06.2015 16:24
налипя и ми налилавя душата, заредих се с щъркелово настроение и дадох път на една мравка. Слънчице и усмивки от мен, Доре!
цитирай
2. megg - Цветни усмивки,
24.06.2015 17:55
небе над, небе през клоните, тревичкова свежест, слънчогледащи поля, Слънчо по чорапки... насъбрах си ухания и хубости, Марти. А черничките... ох, много обичам! :)
Поздрав! И от Голямото синьо вълшебство - също! :)
цитирай
3. hel - Имала съм голяма нужда от твоите ...
24.06.2015 21:29
Имала съм голяма нужда от твоите снимки - и небето, и лозите, и щъркеловото гнездо, и лавандуловия аромат. Благодаря ти.
Тук липите са нацъфтели, но не се усещат както друг път. И от това чак ме боли. Обичам месец юли и заради тях.
Поздрави, Доре!
цитирай
4. monaliza121 - След мириса на море, сол и водора...
24.06.2015 22:57
След мириса на море, сол и водорасли, най-приятен ми е медения аромат на липа:)
Хубаво лято!:)
цитирай
5. donchevav - Поздрав на стария познайник, оц...
25.06.2015 01:16
Поздрав на стария познайник, оцелелия жираф! Чудесни снимки - цяла повест ми разказаха - и за полето, и за небето, за тревата и покривите, и градинката, и лавандулата, за отеснелия щъркелов апартамент. Особено ми хареса червеното изгряващо слънце на Еньовден! Честит празник, мила Марти! Весело и щастливо лято - с много слънце и мохерни облаци! Прегръдка!
цитирай
6. stela50 - Не бях се подготвила в това ветровито време, Марти...
25.06.2015 11:56
но побързах да тръгна с теб... Чудесна си... по-добър екскурзовод
и разказвач, и поет и фотограф - не може да има !
Захласнах се по толкова много красота, цветност, светлина,
аромат на липи, лавандулени поля... и синева... безкрайна синева.
Благодаря ти за вълшебната разходка с ухание на юни
и предчувствие за юлско слънце и море...
Щастливи летни дни !
цитирай
7. shining - Интересно, истинско и от сърце! :) ...
25.06.2015 13:15
Интересно,истинско и от сърце! :)
Ей такива откровения много ги харесвам.
Благодаря ти,приятно ми беше!
Поздрави!
цитирай
8. injir - Много еньовско... :) Поздрави!
25.06.2015 13:31
Много еньовско... :) Поздрави!
цитирай
9. paciencia - Супер репортаж, Марти!
26.06.2015 09:20
Грабвам си лакомото облаче, страхотно е! Много ми хареса идеята да погледнем света през погледа на мравката, на най-малките, отдолу нагоре. Толкова огромен изглежда, а сигурно им се струва безсмислено нашето забързано щуране, строене, суетене. Хубав ден, пак ще намина с удоволствие:)
цитирай
10. martiniki - нека ти е цветно и светло лятото, Мая,
27.06.2015 13:25
makont написа:
налипя и ми налилавя душата, заредих се с щъркелово настроение и дадох път на една мравка. Слънчице и усмивки от мен, Доре!


дано и слънцето се покаже! Усмивки!
цитирай
11. martiniki - да, Меги, излишък от небе
27.06.2015 13:27
megg написа:
небе над, небе през клоните, тревичкова свежест, слънчогледащи поля, Слънчо по чорапки... насъбрах си ухания и хубости, Марти. А черничките... ох, много обичам! :)
Поздрав! И от Голямото синьо вълшебство - също! :)


ние сме в небето, откъдето и да го погледнеш, а най-вече от нивото на тревите - цял ръст в небето извисяваме:) Поздрави на теб и моренцето!
цитирай
12. martiniki - здравей, Хели, радвам се, че съм била така нужна:)))
27.06.2015 13:30
hel написа:
Имала съм голяма нужда от твоите снимки - и небето, и лозите, и щъркеловото гнездо, и лавандуловия аромат. Благодаря ти.
Тук липите са нацъфтели, но не се усещат както друг път. И от това чак ме боли. Обичам месец юли и заради тях.
Поздрави, Доре!


поздрави!
цитирай
13. martiniki - морският мирис ми е на сърцето,
27.06.2015 13:33
monaliza121 написа:
След мириса на море, сол и водорасли, най-приятен ми е медения аромат на липа:)
Хубаво лято!:)
но и липата, лавандулата, розите и лозите имат прекрасни свои си ухания, които обожавам.

поздрави, Тине!
цитирай
14. martiniki - благодаря, Вени, ти го помниш!:)
27.06.2015 13:34
donchevav написа:
Поздрав на стария познайник, оцелелия жираф! Чудесни снимки - цяла повест ми разказаха - и за полето, и за небето, за тревата и покривите, и градинката, и лавандулата, за отеснелия щъркелов апартамент. Особено ми хареса червеното изгряващо слънце на Еньовден! Честит празник, мила Марти! Весело и щастливо лято - с много слънце и мохерни облаци! Прегръдка!


има какво да разкаже, покаже и даде юни, вече целият се е раздал кажи-речи"))
цитирай
15. martiniki - днес също е такова мрачно, ветровито и дъждовно, Таня
27.06.2015 13:35
stela50 написа:
но побързах да тръгна с теб... Чудесна си... по-добър екскурзовод
и разказвач, и поет и фотограф - не може да има !
Захласнах се по толкова много красота, цветност, светлина,
аромат на липи, лавандулени поля... и синева... безкрайна синева.
Благодаря ти за вълшебната разходка с ухание на юни
и предчувствие за юлско слънце и море...
Щастливи летни дни !


подходящо само за виртуални слънчеви екскурзии...благодаря за компанията!
цитирай
16. martiniki - привет!
27.06.2015 13:37
shining написа:
Интересно,истинско и от сърце! :)
Ей такива откровения много ги харесвам.
Благодаря ти,приятно ми беше!
Поздрави!


Аз благодаря! Поздрави!
цитирай
17. martiniki - иии еньовско!
27.06.2015 13:39
injir написа:
Много еньовско... :) Поздрави!


поздрави! :)
цитирай
18. martiniki - трябва да можем да гледаме отдолу-нагоре, да сме на мястото на мравчицата
27.06.2015 13:41
paciencia написа:
Грабвам си лакомото облаче, страхотно е! Много ми хареса идеята да погледнем света през погледа на мравката, на най-малките, отдолу нагоре. Толкова огромен изглежда, а сигурно им се струва безсмислено нашето забързано щуране, строене, суетене. Хубав ден, пак ще намина с удоволствие:)


като онова момиченце от приказката на Джани Родари, което заспивайки ставало мъничко-мъничко
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5809925
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55729
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930