Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.03.2013 09:01 - Предварителна пролет
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 7204 Коментари: 18 Гласове:
26

Последна промяна: 11.03.2013 22:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Последната седмица временцето се разнежи и така се отпусна, че дори ботушите и палтата станаха излишни в предните три дни. Изневиделична пролет в петък, събота и неделя. Беше дошла за женския празник и остана за уикенда.

image

Зюмбюлите бяха първите цветя, които внесоха вкъщи пролетния дъх, още на втори март. Котката е много заинтригувана, няколко пъти обръща вазата, където и да я преместех - карамфилите за трети март също станаха обект на дълго проучване и близко обдушване с предпазливо сдъвкване на някое листо.

image

моят трети март 


Дъщеря ми изяви, направо заяви  желание и си издейства да посети паметника Шипка със съкласнички навръх празника. Върна се заредена с впечатления и цял куп снимки.

image

На Шипка изглежда много спокойно - още е осем сутринта

image

image

image

Все още паметникът не е превзет от изразяващите почитта си.

image



дори облаците са се спуснали в ниското, разкривайки панорамата

image

тук явно през знамето е правена снимка

image

image

зад кулисите на честването

image

и пред

image

На Шипка се усеща по-пълно, по-плътно, свободата. Буквално витае във въздуха. Мислила съм си, че е заради вятъра, който живее постоянно в знамената. Там е отвоюван всеки сантиметър, платен е прескъпо в кръв и самото място е откупено от свободата. За свободата. Свободна земя. Висока свобода. Дано децата ни разбират цената и уважават светините български.  


image


Вчерашното привечерно небе - беше валял лек дъжд и отсреща имаше съвсем малко парче дъга, като къс панделка в седем цвята, завързала облачен куйрук на планината - почти не си личи, разтвори се бързо. Небето е пролетно, Мон!

image

освен облаците високо летяха и първите три лястовици за тази пролет - честита да ни е!



image

И приземяване със следосмомартенска почерпка- съвсем прозаична скаличка. Не помня добре вкуса на тези, които се предлагаха в сладкарниците в моето детство. Домашните приготвих с бискитено-маслено-орехово тесто.
Дори да е скалист март, накрая да ни се види сладък - като успешно изкачване на връх.



Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. makont - Еха, такъв връх, като в последната снимка
11.03.2013 10:51
го изкачвам на един дъх. Ох, пак телешкото в мен надви. Хубава седмица!
цитирай
2. ckarlet - Браво на дъщеричката ти и на нейните ...
11.03.2013 17:42
Браво на дъщеричката ти и на нейните приятелки! Винаги се радвам, когато млади хора като нея изявяват желание да посетят нещо толкова българско! Това е връх-светиня, и всяко българско дете трябва да го познава!
Поздрави и за пролетната снимка. Усетих аромата на зюмбюла! И десертът е страхотен, но се опитвам да се въздържа и да не ям такова голяма парче:) А как обичам!!!
цитирай
3. tit - Знаеш ли, че не съм се качвала до самия паметник от дете...
11.03.2013 20:47
Имам снимки от тогава!:))
А не минава сезон без да премина Шипка.:(
Много автентична документация на изкачването са направили!:))

/тортата все едно не съм я видяла!:р/
цитирай
4. martiniki - makont - това е лесно:)
11.03.2013 22:05
Успешно катерене ( към спускане;) на тази седмица!
цитирай
5. martiniki - ckarlet - да, и аз се радвам, че прояви такова желание
11.03.2013 22:13
за първи път тя инициира и организира това посещение. Има опит от предишни години - дори са се връщали без да успеят да се качат, на трети март след девет е почти недостъпен върха. Ходят от малки с батко си там и познават по-добре от мен Шипка.

Благодаря, Скарлет!
цитирай
6. martiniki - tit - и аз помня, че съм била като ученичка,
11.03.2013 22:16
това лято се качвах последно, ходихме специално до Шипка с наши близки. Снимките са повече от сто, подбрах някак тези:)
Много харесаха скаличките у дома, пак ще им направя)
цитирай
7. monaliza121 - Защо да е предварителна пролетта? ...
11.03.2013 23:44
Защо да е предварителна пролетта? През март си е точно навреме:)
Поздрав, Доре!:)
цитирай
8. indi - Щом изгреят зюмбюлите,
11.03.2013 23:46
вече се вижда сиянието на Пролетта.:) Котката също е любител на зюмбюлите явно...:)
Чудесна разходка до Шипка! Почувствах атмосферата..И на разходката, и другото..
Не съм правила скалички в къщи..Но пък така добре ги покорявааам,нямам равна!:))
цитирай
9. martiniki - monaliza121 - добре де,
12.03.2013 06:49
изпреварителна!

Все пак имаме още малко зима, а тя припряна припка и теменуги пръска.
цитирай
10. martiniki - indi - да, хубаво са си изкарали децата :)
12.03.2013 07:00
Тя направо се разискри тези дни. Така бърза. Върбите се зеленеят, дърветата са напъпили и роклята и - тревата - е лъскава с впръскани сини цветчета и виолетови теменужки.
цитирай
11. tota - Предварителна пролет
12.03.2013 09:04
Марти, това говори за промяна в климата. Колко по рано се случва пробуждането? Само да не ни спретне някой номер Баба Марта...
Благодаря за докосването до Храм паметника!

Хубав ден!
цитирай
12. monna - Марти,...
12.03.2013 11:20
...много внушителен е на 2-рата снимка. Това ли е паметникът?
Аз съм ходила, но не съм се изкачвала до паметника, защото не ми беше добре от пътуването.
Пролетта си я хванала, да - облачно е.:)
цитирай
13. stela50 - Вълнуващо преживяване през предварителната пролет ...
12.03.2013 15:53
Поздрави на дъщеря ти и приятелките й - хубаво е усещането
от изкачването на всеки връх , а този... този е по- различен...
Благодаря за споделения празничен ден.
Пролетта е вече тук, грейнаха полянките ...
Да е светло и в душите !
цитирай
14. martiniki - tota - условно казано, Ати,
12.03.2013 18:29
аз не вярвам в трайна промяна в климата, не мисля, че хората сме способни дотолкова да навредим, че чак климатични изменения да предизвикаме...просто се затопли последните дни, днес също беше един приветлив до припотяване ден:)
цитирай
15. martiniki - monna - да, храм-паметник Шипка:)
12.03.2013 18:31
Специално към теб са снимките с облаци, провокира ме:)
цитирай
16. martiniki - stela50 - благодаря, Таня,
12.03.2013 18:37
ще я поздравя.

С голям размах напредва пролетта, запретнала ръкави, в нацапана манта, с четка и палитра...(като един луд художник шари всичкото околно.) Щедри дни!
цитирай
17. monna - Облаците и на мен са ми слабост, Марти
14.03.2013 22:17
Много ми е кефф, да рисувам красиви облачета, а морето след тях.:)
цитирай
18. martiniki - силна слабост - морето ми особено, удря в коленете;)
28.03.2013 09:31
http://www.youtube.com/watch?v=Xh_1pYNabc0
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5803849
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55713
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930