Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.05.2012 09:15 - Филизи слънце, пролетен дънер и бръмбазъци
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 16862 Коментари: 36 Гласове:
65

Последна промяна: 16.11.2012 21:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Вчера прогнозата на личния метеоролог беше за нескончаем четвъртъчен дъжд и студ, студ, ама студ! Думата, несъвместима с май, излезе на няколко пъти като на бис, дефилира направо по мокри сандали. "Забравихме му физиономията тези дни..." каза Емо Чокалов за слънцето, с което ме развесели. Физиономията на слънцето. Ама как ще я забравим! 
Дъждовете в май не могат да ме стъжнят както зимните и есенните. Колкото и проливни да бяха в началото на седмицата, вчера небето се поспря. Проясни се, показа се слънце - да си го припомним - и после дотам се разсея (небето), че забрави да вали. Развали им прогнозата на метеоролозите. Да не казвам голяма дума, че знам ли какво ни готви днес. Може да ни е сготвило още един голям дъжд като супа в детската градина - да ти втръсне доживот.;) Нищо лошо в дъждовния период, освен, че е предимно градски. Няма как да сме навън сред разните пеперуди, цветенца, пчелички, листенца, черешки, гъсеници и змии. Такава голяма змия видях миналата седмица само на три крачки. Беше се свила на кълбо и внимателно издигна глава да огледа положението - явно я бяхме разтревожили с косенето. Укритието и се беше развалило. После като че се изпари. Изчезна светкавично. Почти съм убедена, че беше смок. Неведнъж са пресичали шосето такива дълги смоци, нерядко има и прегазени по пътя. Жал ми е за смоците, а за таралежите направо ме е яд.  Миналата седмица имаше някакви големи миграции на гъсеници. Пресичаха така смело и безотговорно шосето в двете посоки - едните наляво, другите - надясно, почти на всеки двайсет сантиметра. Значително повече от сто гъсеници на километър се падаха, поне в участъка, който ми беше под око. Питах се какво ли дирят отвъд шосето и ми се завъртя въпросът : "Защо гъсеницата пресича пътя?". Може би се надяват отвъд да има някакви още по-вкусни треви и листа...Едните наляво - другите надясно. А може би някои и се връщаха. Винаги е по-добре там където ние не сме. Сигурно и за гъсениците важи...Във всеки случай си спомних една анимацийка, която следях преди време. Minuscule. Страхотна анимацийка. Разни забавни ситуации с герои всякакви бръмбазъци. Открих я вчера в youtube. Прибавих по някое филмче към предишните си публикации. За тук съм си избрала поредицата с калинки. След няколко кадъра:)


image

а този дънер вярва, че още е дърво

image


image

рижият на слънце - голям мишеловец!


image

небето на вчерашния следобед...

image

...и една възторжена лястовица

image

небето на разсъмване...

image

...пролуката за изгрев тази сутрин

image



image


image

изгря тържествено и пак се скри :)



20.05.

А днес по изгрев беше се отворило и кактусовото слънце!


image


image


Значително по-рано от предните две години. Миналата година дори цъфтя два пъти през лятото - ето тук



image

Убедителен е! Определено цъфти поздравително...( 21. 05. :)

image

...днес е отворил второто цвете, а като гледам бодливите израстъчета по стъблото, приготвил ми е още няколко за това лято.:)

22.05.


image


Изобщо не усетих труса посреднощ, въпреки високия етаж. Разбрах, че е разклатило добре в три, а сега така духа, че пак люлее...но пък какъв хубав зелен ден между капките, след земетресението...

image

нивите са изкласили, тази година ралицата е по-силна от маковете и покрай пътя лилавее превесно -

image

тази нива обаче е добре напръскана - ни мак, ни раличка, никакъв плевел сред пшеницата



image

Черешката си има черешче, издънка от стъблото - самостоятелно дръвче...а много ме заболя за другото дърво, черешата от която откъснах първите плодове този май - случайни берачи са я разсипали, повече от половината и клони бяха откършени и захвърлени с част от черешите - недообрани...стоеше си там такава изполомена и оголяла - тъжна гледка. Никакъв шанс за хора, които чупят дървета и газят животни - повече от десет трупа се валяха днес край пътя зверски прегазени. Два заека изскочиха след един завой пред колата, избегнахме ги - мернах огледалцето под опашката на единия преди да се шмугнат в лозята - най-усмихващия ме момент днес. Двама дългоушковци дългокраки, лапа до лапа, бягат през шосето по диагонал...


image

image

image

image

ето една от гъсениците, които пресичаха шосето миналата седмица - навсякъде са

image

колкото и да се оглеждах за смока, днес не се показа, едно гущерче за утеха ..

image




29.05.


Стават 28 години откак си отиде единият от двамата големи и най-добри човеци, които познавах, които ме обичаха. Най-светлия образ от детството ми. Мека, тиха и бяла жена. Баба. Бях по-малка от дъщеря си сега, а баба беше едва на 54. Не навърши 55. С времето ми се струва все по-абсурдно млада за заминаването...С всяка година я доближавам.
Чета едно стихотворение на Пинче, което ме намери днес, и искам да си го запазя.  


Под Илчов баир



Моят град живее под баира, дето е пораснала душата ми.
Белият баир, повит с чимшири, перуникa и небе за качване.
Нощите, потурчени светулки, гаснат бавно - черкви след молебен,
чакащи луната - черна булка, гърбом да захвърли светещ гербер.

Слънцето се вдига - гладен гларус, гмурне се в небето и се люшне.
Мъчно е, когато иде август - после нямам сили да го пусна.
Аз и баба, хванали баира, качваме по стръмното напряко.
Изтънява като гръм Всемирът - циганско дайре след дълго лято.

Зреят трънки. Шири се чимширът. Пада есен в клоните на ясен.
Аз почти преполових баира. Баба го качи - не е опасен.
Пие леблебия, бъбрят с Господ. Аз пълзя нагоре и не спирам,
за да го нагледам отвисоко... Моят град живее под баира.



Павлина Йосева


30.05.

За малко да се разминем с дъжда във вторник - вчера сиреч. Да, ама не. Той да не прескочи. Такъв порой се изсипа надвечер. Река течеше по "Патриарх Евтимий" - вода до коляно...

а каква дъга избликна - също цветен фонтан! Шахтите по улиците

бълвали вода, а хълмът отсреща - цветна струя:)


image

( дъгата ми напомни  и за комета - то покрай тази паника и масова психоза със земетресенията се сетих колко пъти светът е бил пред заплахата от сблъсък с комета - Халеевата най-вече ( за нея основно знам как действа още със слуха за предстоящото си преминаване от лудориите на Емил ( оня незабравим образ от Льонеберя), правила съм сметка, че действието на романа - значи и Емил, може да отнесем към 1910 г. - тогава е било Халеевето "пришествие", следователно рождението Емилово отнасям към началото на 20 век . Астрид Линдгрен е гениална авторка. Невероятно жизнена, горе-долу по едно време с героя си родена и живяла до скоро, че и днес )









Гласувай:
66



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Добро утро , Марти ...
17.05.2012 09:34
Да , докато успее да се покаже и отново облаците го закриха .
Как успя да го уловиш изгрева толкова красиво ... Много хубави снимки .
Рижият е много важен и струва ми се малко позира , а дънерът
има основание да се чувства дърво - зеленото е живот и филизите
са много свежи , мила снимка ... размисли ме . Но се радвам ,
че от всичките изброени живинки , си избрала клипчетата скалинки...
Сега тук небето отново е натежало ... Приближава дъждът отново .
Това не пречи денят да приятен и успешен ...
Сърдечни поздрави !
цитирай
2. megg - Здравей, Марти!
17.05.2012 10:09
Винаги слушам прогнозата на твоя личен метеоролог! Сбъдне се, не сбъдне, настроението остава и си хооодиш с една усмивка ...
Обичам да идвам при теб - зареждаш със светлички думи, хубави снимки и ... безкрай. На една от снимките видях Слънчо да върти розови обръчи.:)
Браво на него! И на теб!
Хубав ден, слънце да е! Ей го, наднича през облаците!
цитирай
3. findly - Здравей,
17.05.2012 12:19
Вчерашното небе ме грабна. Пътувайки миналата седмица си мислих, че пролетното небе като че ли е най-красиво, има толкова вълшебство в него....., и непрекъснато се променя. Слънцето си играе с облаците на криеница, ту пък ни показва небеснита дъга. Страхотно е, че ни показваш тези вълшебства!
Хубав, усмихнат ден!
цитирай
4. magicktarot - Над облаците винаги е слънчево...;)
17.05.2012 14:41
Подозирам, че гъсениците се преместват, защото, има проучвания, които показват, че растенията, колчем биват нападнати от вегетарианци ;), излъчват определени вещества, които ги правят неядивни за съответния гладник. По същия начин изпускат и веществени предупредителни сигнали към застрашените си съседи, които също се приготвят за отпор. И съответно вегетарианците - дали са жирафи или гъсеници няма значение, отиват да търсят растения, които още не са предупредени или нападнати - и така...:))) Явно затова им се налага да преминават шосето... Поздрави, Дора-Марта!
цитирай
5. monna1 - Еее... и аз се кипря в блога, защото,...
17.05.2012 14:53
...ми се провали чистенето на тревата на вилата - много е кално и градинарят
не дойде.
Дъждът обърка плановете ми!:(
цитирай
6. martiniki - Дъждовни поздрави, stela50, megg, findly, magic, monna!
17.05.2012 15:14
Таня, първите две снимки ги е правил синът ми на село. И мен впечатлиха двата дънера, които са пуснали свежи филизи. Горният е излязъл по-добре. Животът е голяма сила. Слънцето изплува точно в единствената пролука на облачната стена.
Благодаря ти!:)



Меги, вярно е. Обикновено успява да ме усмихне, дори с прогнози за грандиозни студове и дъждове. Всички снимки срещу слънцето излязоха с такива розови ефекти. До обяд времето беше много приятно. Никакъв студ. Хвана ме дъждът само за минути...Благодаря ти!


Финдли, много е красиво точно с динамиката си, безбройните си лица и бързо минаващи облаци. Прелестно е. Радвам се, че се отбиваш.




Соня, знаех си аз, че не е току-така и само фръца-пръца това пресичане на пътя. Така са накачулили някои стръкове, че не се виждат от гъсеници. Друга година не ми е правило такова впечатление подобно шествие. А слънцето си е винаги там, да:)


Мон, кално е и още как. Ще изпръхне бързо. Вчера сутринта като се изпаряваше по изгрев земята голяма мъгла беше.)

цитирай
7. magicktarot - Дора-Марта, забравих да отдам дължимото
17.05.2012 15:30
на смока! На късмет е той, знаеш си! :)
цитирай
8. martiniki - Соня и аз пропуснах да ви поздравя с една безкрайност :)
17.05.2012 17:12
http://www.youtube.com/watch?v=sd-O5GAF9xE&feature=results_main&playnext=1&list=PLC734E1EBD2800B0D


смокът е пазител - сигурно варди лозето:)
цитирай
9. diso - Този дънер може да продължи да развива филизи още много време
17.05.2012 17:25
А, ако се постави в пръст и се полива редовно, можеш да се сдобиеш с върба:))
Когато бях дете, бяха ни дали малка градинка край реката. Баща ми беше насякъл за доматите колчета от върбите. До есента, от тях се развиха разкошни дръвчета...
А, преди няколко години, някой беше засадил край улицата топола, като за опора беше забил прясно отсечен кол от върба. Няколко години и двете дървета се развиваха идеално... докато направиха основен ремонт на улицата и ги отсякоха.
цитирай
10. martiniki - diso - благодаря ти за разясненията относно дънерчето:)
17.05.2012 20:58
да, у дома си говорихме по въпроса - разбрах, че е възможно пак да стане дърво от този дънер. Сигурно от подобен е издялкан Пинокио:)
Питала съм се от какво дърво е била цепеницата - какъвто е твърдоглавичък този Пинокио;)
цитирай
11. tsanynka - Благодаря ти ,мила!
18.05.2012 03:41
Много хубави снимки!И възторжената лястовичка,и разсъмването...всичко!Запечатала си чудесни мигове,браво:)))
цитирай
12. syrmaepon - Здравей и пак ти благодаря за хубавото настроение !
18.05.2012 07:59
За дънера - надеждата умира последна - току виж и цъфнал ))) За филмчето - не съм го гледала,но пък никога не е късно да му стана фен )).За миграциите - веднъж на село ,изумени присъствахме на една мравешка миграция - целия мравуняк,под строй ,с маршова стъпка,през селската улица маршируваше от дома на съседите към нашия двор.Естествено нищо не разбирахми и само се дивяхме )))
цитирай
13. анонимен - Поздрави от Пастух!
18.05.2012 12:46
Тук природата се е развихрила: зеленината тържествува, цвете, трева, билка, покълнало растение - всичко се устремява нагоре, разбутва около себе си другите, расте с часове, цъфти, пробива камъните, ако се налага. А птиците се надпяват от зори до мрак или по-скоро от мрак до мрак и празникът е безкраен.

А моето врабче е тук. Ако е гладно или другите са обрали трохите от зида, идва на масата и чурулика: Дай!

И така я караме. А кучето Пако ревнува. Гони всичко, за което подозира, че ме раздвоява. Вчера ме изненада. Затворих капака на лаптопа, чу се обичайното: пак! и Пако, който лежеше до мен в стаичката скочи светкавично. И излезе преди мен. Разбира кога ще излизам, все едно че чете мисли. Или разбира от компютър. Или самия той е стнал компютър.
цитирай
14. martiniki - tsanynka - поздрави, Цани!
18.05.2012 15:21
Днес вече наистина е студено. Не вали, но вятърът си го бива. Сивичък майски ден.
цитирай
15. martiniki - syrmaepon - привет! Радвам се, Сирме:)
18.05.2012 15:23
Настроение трябва да има независимо от времето, което никак не съдейства. Мравките са навсякъде, особено по черешовите дървета, извират направо...а как хапят!:)
цитирай
16. martiniki - Пастух
18.05.2012 15:28
Сашо, сигурно при вас пролетта сега е във вихъра си. Животът е вездесъщ, тук от асфалта никнат разни бурени и плевели, треви и цветя - голяма сила в едно стръкче.

Кучетата са големи хора. По-човеци от хората. Всичко разбират. Поздрави за вас с Пако!
цитирай
17. анонимен - Пише се, , бръмбъзъци", а не с, ...
18.05.2012 17:51
Пише се,,бръмбъзъци",а не с ,,а".
цитирай
18. pevetsa - От този дънер стават страхотни н...
18.05.2012 18:48
От този дънер стават страхотни налъми, и ако се внимава с филизите, ... ще се гордееш със цъфнали налъми :))))))
цитирай
19. mariniki - много обичам да гледам снимки на небето...прекрасни са..
18.05.2012 20:34
благодаря ти, бях тук с удоволствие...
сърдечен поздрав за теб...
цитирай
20. kundalini - :)
18.05.2012 22:14
Винаги е по-добре там където ние не сме.

Само едно е сигурно - винаги да бъдем себе си! - дали като дънери, рижи мишелови, калинки ,лястовици или просто човеци:))))

поздрави, Марта.

Благодаря за настроението, което зареди предполунощно:)

цитирай
21. martiniki - pevetsa - привет!
19.05.2012 07:33
Добре си се сетил:) Ама няма кой да прави налъми вече...
цитирай
22. martiniki - mariniki - привет!
19.05.2012 07:34
И на мен небето ми е занимание любимо, особено сутрин рано и вечер късно:)

Поздрави, Мариники!
цитирай
23. martiniki - kundalini - смело себе си да сме където и да сме (! :)
19.05.2012 07:39
Да, Ели. Има едно много хубаво стихотворение по темата.

Там, където нас ни няма

Там, където нас ни няма,
денонощно слънце свети,
топло е като до мама,
цветно е като във цвете.

Ходил съм веднъж за кратко
там, където нас ни няма.
Нищо страшно, щом със татко,
нищо тъжно, щом със мама.

Пушка там не е потребна.
И расте една голяма
палма ли (не знам), вълшебна!
Там, където нас ни няма.

Който иска, тъй си взима
плодове по триста грама...
Много искам да ни има
там, където нас ни няма

Иван Вълев (gor)


Поздрави!
цитирай
24. alexs - Как е рижият мишеловец? Като г...
19.05.2012 13:27
Как е рижият мишеловец?
Като гледам снимките не са този път близо до морето :))
А смока що не го снима ?
Ако смока бяга то някой Ежко бежко таралежко снимай:))
Поздравче!
цитирай
25. martiniki - alexs - поздравче! Добре е котето, редовно
19.05.2012 18:49
минава бавно и достолепно под носовете на кучетата и ги докарва до бяс...

Не, не са от морето.

Смокът, докато се наканя...и той се шмугна в храстите (това е вариация по вица за охлюва, но в действителност батерията беше паднала)
цитирай
26. crusader - Комплимент
19.05.2012 18:59
за чудесните снимки!

Поздрави!
цитирай
27. indi - Целия постинг ми хареса!
19.05.2012 20:38
Особено промъкващото се под облачната мрежа слънце като ...рижо коте..:) И дънера!!! Къде го видя този дънер? Той жив значи,спаси го! Филизи на дърво,което се стреми към света въпреки..Значи има какво да му даде..Дано му бъде даден шанс!
Поздрав,Приказна!:)
цитирай
28. monaliza121 - Привет, Марти!:))
19.05.2012 23:48
Щом дънерът е цъфнал, има надежда и за налъмите.:)))
Разходките на гъсениците са почти като нашите по време на избори– веднъж на ляво, после на дясно... Дали няма опасност да се превърнем в гъсеници?:(
А да полетиш с глухарче е прекрасна любовна история...
цитирай
29. martiniki - crusader - благодаря!
20.05.2012 07:43
Поздрави!
цитирай
30. martiniki - indi - в двора на село ги е снимало момчето, котето и дънерите - два са.
20.05.2012 07:50
Не съм ги видяла лично, детето ми ги показа.
А днес е цъфнал кактусът - голяма радост! Не съм го очаквала толкова рано - предните две години цъфтя в юни, явно е решил да ме поздрави тази година за р д.
цитирай
31. martiniki - monaliza121 - привет!
20.05.2012 08:01
Винаги има надежда. Не знам дали от всички тези гъсеници ще излязат пеперуди, не съм много наясно от всяка гъсеница ли става пеперуда, а специално тези бяха ей такива
http://www.flickr.com/photos/kaladan/3893094997/

Не вярвам да се превърнем в гъсеници, нито в охлюви, но това не пречи на пълзенето насам-натам:(

Филмчетата са много забавни!
цитирай
32. monaliza121 - Ааа, добре, не сме ние. :))) Това ще е ...
20.05.2012 13:12
Ааа, добре, не сме ние.:))) Това ще е поход на пънкарите.:)))
Филмчетата са супер!
цитирай
33. aqualia - На Дора!
22.05.2012 19:05
Едничък кактусът с еднакви цветове цъфти,
до изненада се протяга през нощта ми,
парфюмено очите ми докосва
и златен прах по миглите оставя...
за да ме събуди.
Аз знам, че преходно е бялото му слънце,
че никога бодлите си не свива,
когато го помилвам,
и малки капчици роса червена
по пръстите ми ще остави,
но съм готова заради тази
невинна пеперудена усмивка...
да му простя раздялата до следващото въздихание!

22.5.2012
Неапол
цитирай
34. martiniki - aqualia - много ти благодаря за специалното стихотворене, Лия!:)
22.05.2012 19:30
радостна изненада - все едно трети цвят се е отворил на кактуса;)
цитирай
35. razkazvachka - що бе -
22.05.2012 21:31
имаше си слънце в четвъртък - ама само през деня
цитирай
36. martiniki - :)
22.05.2012 22:20
вече му оттървах края, кога имаше, кога нямаше...днес имаше всичко!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5777972
Постинги: 1125
Коментари: 15470
Гласове: 55656
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031