Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2012 09:37 - Марша към март
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 18484 Коментари: 19 Гласове:
47

Последна промяна: 20.12.2019 07:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Зимата тази година се точи укоризнено бавно. Дори ми липсва усещане че минава, че върви. Стои си. Побита на пътя, дупка ще пробие. Хем стои, хем минава. Дните и са едри сиви камъни без лица. Понякога това ме радва, защото ако реша мога да си издялкам всичко от един ден-камък на зимата. Времето стига. Само да не ми е много студено, за да събера натрошените парченца налудничав ентусиазъм и да впрегна последните си опортюнистични запаси. Съпротивление. До март. При целия унил пейзаж наоколо не е лесно да се задействат съпротивителните усмивки и веселия смях.

Земята прилича на кожа от зебра.
Смехът ми тъй лесно се просва прострелян...

Забавя се времето. От студа винаги се забавя. Не ми е забавно. Бавно ми е. Хем ми се свиди всеки ден, хем ми се ще да минава по-бързо, да свършва, да си отива - утре  да си е заминала зимата. Студът може да причини болка, чисто физическа. Може да ти замръзнат краката, а може и сърцето ти да замръзне. Понякога си мисля, че живея в страната на студените сърца. Това не е само зимно усещане, но в зимата е особено натрапчиво. Един невидим
Михел броди наоколо с брадва. Който не иска да даде сърцето си - прас...Това не е най-подходяща алюзия, така че нека е илюзия.
    Тези дни предпочитам да си припомням  
марша на императорските пингвини през февруарското лято на Антарктика. Пример са ми за всичко. Прекрасен Пример как трябва. Припомням си как вървят в неотклонна процесия към земите на март - онези бели и ледени безкрайни полета. Жертвоготовни черни точици, топли и животворящи, маршируват към любовта си. Би трябвало да се учим от пингвините на преодоляване, взаимопомощ и любов. Да сме готови на всичко в името на яйцето, на бъдещето. Да стоим рамо до рамо в житейските бури, да танцуваме бавния устояващ танц срещу вятъра и да пеем своята си песен, без да се бъркаме с чуждите, без значение колко е трудно, студено, тъжно и как понякога бялото на зимата изглежда като безнадеждност. Дори едни безкрили птици знаят повече от нас за живота и любовта. Тържествените, утвърждаващи живота, песни се носят над скованата земя и рисуват в общото ни небе цветния портрет на пролетта...Нашата пролет. Предстоящата.
Маршът към март е в края си. Скоро зимата ще ни пусне. Само сърцето да си е на място, когато пролетта поиска да влезе.



 
 

п.п.

image

И като потвърждение на факта, че пролетта вече приближава, днес набрах първите кокичета в двора. Нежни бели стрелички, островърхи сълзи на небето, пробили снежната кожа на февруари...




съвсем зарезански кокичета - трябвало е да ги потърся извън града:) - истинска награда и подарък за празника...


image

а и слънцето днес беше навсякъде






Гласувай:
47



1. ognena71 - ЧЕСТИТ ПРАЗНИК НА ВИНОТО И ЛЮБОВТА, ...
14.02.2012 11:49
ЧЕСТИТ ПРАЗНИК НА ВИНОТО И ЛЮБОВТА,ОБИЧАЙТЕ СЕ!
цитирай
2. анонимен - Прекрасен Пример как трябва!
14.02.2012 12:20
Наздраве, Дора! )))
цитирай
3. martiniki - ognena71 - поздрави!
14.02.2012 17:20
Благодаря! Обичаме се! Честит и на теб!
цитирай
4. martiniki - parasol - наздраве, Слави!
14.02.2012 17:22
Вчера и днес особено не сработва блогбг-то. Не е дори ту го има-ту го няма - съвсем изчезна и правилно - повече време за празника. Заряза ни и зарязвахме :)
цитирай
5. gocho52 - Еееххх...
14.02.2012 17:37
Изпотих се от пиене.
Виртуално...
цитирай
6. martiniki - gocho52 - значи може още
14.02.2012 18:07
виртуалното не се брои!
цитирай
7. анонимен - Сняг
14.02.2012 19:24
И откъде дойде това?
Нали се бях зарекъл,
че няма нещо на света,
което да харесвам?

А то е нищо, то е - сняг.
Вървиш като замаян,
завърнал се на тоя свят,
а откъде - не зная.

И пак си малкото дете.
И всичко си е същото.
Но ти си вече посветен,
че празникът ще свърши.

И кроткият снеговалеж,
загадъчен и ласкав,
така те моли да умреш,
преди да си пораснал.

Студено. Тихо е. Тъга.
И приказката става:
Светът воюва със Смъртта
и тя го побеждава.

И ето: властва над света
магията й бяла.
Но там - кокиче под снега.
И всичко - отначало.
цитирай
8. stela50 - Благодаря , Марти ... красиви мисли
14.02.2012 20:24
и снимки с мартенски полъх ...
...Само сърцето да си е на място, когато пролетта поиска да влезе...
Приятна празнична вечер !
цитирай
9. bven - Честит празник!
14.02.2012 21:02
Можем да се поучим от цялата природа - целия Космос, който диша с нас и за нас, а ние...не забелязваме! Само на празниците си честитим, весели и щастливи за миг или час. А после - за това "после" - нека бъде весело и красиво като виното, като Любовта!
цитирай
10. megg - Сърцето ...
14.02.2012 22:33
СамО си знае как е притиснато от студа и как е готово винаги да отвори врати за първите кокичета .
И аз имам снопче бели камбанки в чашка и звънтят, звънят, и ехти в душата песента на сънуваната пролет ...
Поздрав, Марти! И - наздраве! За празничното, за очакването, за всички ни! :))
цитирай
11. martiniki - анонимен - друже, същински сняг тази зима, особено при вас
15.02.2012 06:21
и да
...кокиче под снега.
И всичко - отначало
цитирай
12. martiniki - stela50 - благодаря! това с кокичетата е следобедно допълнение
15.02.2012 06:25
сутринта беше такъв лед, че не знаехме ще успеем ли да отидем да зарежем, към обед поотпусна - кокичетата ги търся и чакам вече месец, та колкото и снежни и кални да бяха дворовете обиколих и ето, че открих - радост голяма!
цитирай
13. martiniki - bven - хората от малки са си такива
15.02.2012 06:28
от деца вирят глави и си мислят, че знаят всичко - убедила съм се, че не желаят да се учат, да вземат пример, дори да забележат това, което им казва създателят чрез природата
а то се вижда с просто око според мен (е има и хора, които се променят за добро, но те са незначителна част)
цитирай
14. martiniki - megg - поздрави и добър нов ден!
15.02.2012 06:30
много е хубава и актуална приказката "Студеното сърце", откривам я наново на тези години:)

да, кокичетата са първите пролетни камбанки - възвестяват, че все пак е тръгнала;)
цитирай
15. syrmaepon - благодаря ти,
15.02.2012 09:06
за напомнянето за един невероятен филм за паметта и отстояването!

Поздрав и от мен !

http://www.youtube.com/watch?v=4luIGbjU-EA&feature=related
цитирай
16. martiniki - syrmaepon - привет!
15.02.2012 09:38
по това време започва преходът - реших, че вчерашния ден е подходящ за това припомняме колкото и да се сриваше системата

първият клип е много красив, установих, че не тръгва в блога, но като щракнеш два пъти се вижда в отделен прозорец

благодаря и за твоя поздрав -гледах и слушах)
цитирай
17. tili - Аз пък видях
15.02.2012 20:36
старото джудже с луличката до ангелчето на прозореца, Петер Мунк:)))
Още малко и ще се размразим.
Наздраве!
цитирай
18. an200 - На една вълна сме с теб, без да сме се договаряли.;))
15.02.2012 22:06
Поздрави!Идва!:))Ще прегазим зимата!
цитирай
19. martiniki - tili - видя ли?
16.02.2012 06:59
Изненада ме, защото втората снимка наистина има едно интересно изображение, но аз го виждам като снежен ангел с едно крило
затова я сложих

много харесвах драматизацията на"Студеното сърце" като малка
цитирай
20. martiniki - an200 - видях твоите красиви снимки:)
16.02.2012 07:02
здраво ни гази тази година, хеле пък вас! Хайде да е за здраве! Скоро, Ан!
цитирай
21. tili - Aнгелът е
16.02.2012 11:14
в далечината, а Старият горски дух го виждам в цветята отляво:)))
цитирай
22. zvezdichka - Как да не му
16.02.2012 15:05
стане мило на човек когато видя тази картина, стопляща сърцето му, въпреки леда, който е сковал земята - любовта на майката към едно новородено. Ама какви са сладурковци малките бебешоци :). Благодаря ти за клипочетата! Дай Боже наистина в сърцата да има място за Любовта, която ни прави топли и сърдечни!
Поздравления за постинга Доре!
цитирай
23. martiniki - tili - ама то е съвсем малко;)))
17.02.2012 07:04
като тръгнах по следите на "Студеното сърце" и порових дали няма някъде снимка или фигурка на стъкленото човече, попаднах на една публикация, прозвуча ми доста близко

http://blogatstvo.com/other/sunday/
цитирай
24. martiniki - zvezdichka - здравей, Цане
17.02.2012 07:07
радвам се, че си отворила клипчетата, невероятни са ; Има и статия за марша на имперторските пингвини под фразата.:)

Да ти е пълно!
цитирай
25. giminibilibob - :)
17.02.2012 19:41
"Дори едни безкрили птици зная повече от нас за живота и любовта." - колко вярно, и хубаво, и тъжно...
Прегръдки, Марта и до пролетноооо...
цитирай
26. martiniki - giminibilibob - нека тъжното е от зимата и студа навън
17.02.2012 21:37
до пролет, Джими!
цитирай
27. bovari - харесах. благодаря за споделеното, Дора.
18.02.2012 09:56
аз вече не чакам ни пролет, ни есен, ни лято, зима е- зимувам:) може друго да не доживея:)
забранила съм си да помня - какво следва, защо .....
когато нищо не очакваш, нищо не желаеш, от нищо не зависиш..това/прочетено някъде из книгите/ било щастието/поне едно от лицата му:)/
цитирай
28. martiniki - Бовари, на мен да не чакам ми звучи като синоним на безнадеждност...значи да съм се предала окончателно
18.02.2012 10:15
като прочетох репликата ти се сетих за едно от най-красивите безнадеждни стихотворения

Не чаках есента, защото беше
в сърцето ми непоносима есен.
Аз непрекъснато очаквах някого,
бях чужд на някого,
сбогувах се със някого.
Не чаках есента, но тя дойде.
Дойдоха мъртвите очи на нейните красиви риби,
непоносимата тъга
на нейните ограбени икони.
Но тя дойде. Всъщност тя се върна,
но не с античната си тишина,
не с корабите,
не със мен,
а защото беше
в сърцето ми непоносима есен.

Иван Пейчев

Обаче щом казваш, че пише в дебелите книги - може и да е лице на щастието. Коя съм аз, че да знам.:)
цитирай
29. georgibogdanow - Привет, мартиники,
18.02.2012 13:26
много хубави думи, много ми харесаха, наистина!

Поздрави :)

Георги
цитирай
30. sande - Привет, Мартиники!
18.02.2012 13:37
Зимата на "нашето недоволство" си отива.

Прекали тази зима - с виелици от сняг, студ, дървени ваканции, скъпи дърва, задръстени и блокирани пътища, даже ж.п. линии, което си е направо нагло. Да не споменаваме Бисер и други пострадали.

Но, твоите кокичета предвещават хубава пролет. Нови надежди.

цитирай
31. monna - Цун и
18.02.2012 18:47
Гуш!
цитирай
32. martiniki - georgibogdanow - привет!
19.02.2012 04:38
Благодаря, Георги!
Поздрави
цитирай
33. martiniki - sande - привет!
19.02.2012 04:40
Не знам, Санде. Дали да се сърдим на зимата, та тя си е зима. Ние нещо се изнежихме и свикнахме с далеч по-топли и кратки нейни предходни проявления.
Пролетта предстои. Дано е и доволство:)
цитирай
34. martiniki - monna - здравей!
19.02.2012 04:41
Радвам се да те "видя":)

Гуш значи и за теб';)
цитирай
35. iliada3 - Много интересен постинг и много ...
19.02.2012 21:52
Много интересен постинг и много свежарски!Нека винаги ни докосва любовта!Поздрави ,martiniki!
цитирай
36. martiniki - iliada3 - здравей! Благодаря ти:)
20.02.2012 19:49
Скоро търсих iliada, не открих блога

Поздрави!
цитирай
37. анонимен - Мерси Марти :)))
20.02.2012 20:48
филма ми е любим, усмихна ме...а и кокичетата ти са чудни.

Zero
цитирай
38. bovari - ...
21.02.2012 00:18
Благодаря за Иван Пейчев
И за другото благодаря.Урок е.
цитирай
39. martiniki - Zero )
21.02.2012 10:13
здравей! ако си същото Зеро с тарт татен снощи се сетих за теб - точно по това време - в блога ти прочетох историята, видях рецептата и пробвах за първи път да направя сладкиша
цитирай
40. martiniki - bovari - само какво слънце е днес!
21.02.2012 10:16
пролетта си е за чакане
цитирай
41. zero - Дам, аз съм с френската рецепта
21.02.2012 18:52
на тартата...:))))снощи и на Дидо от Д2 десерта му беше тарта...вторият му опит ще е по - добър...все пак е важно желанието. Вкусна ли ти се получи тартата Мартини....сигурна съм, че близките ти са я харесали.( добре е върху хартия за сладки да се разточи тестото и така по - лесно се поставя върху карамелизираните плодове, иначе може да се начупи)
цитирай
42. martiniki - zero -
22.02.2012 08:44
дамм, точно покрай несполучливия опит на този участник се сетих за теб и тартата:)

вкусно става, не бях правила отдавна, но снощи пак пробвах - с готово тесто, нямам времетърпение да направя лично маслено тесто
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5811499
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55732
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930