Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2012 10:07 - Аз написах "щастлива"
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 18150 Коментари: 45 Гласове:
54

Последна промяна: 26.03.2012 08:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


"
Когато бях на 5 години, майка ми винаги ми казваше, че щастието е ключът към живота. Когато тръгнах на училище, трябваше да напиша какъв искам да стана като порасна. Аз написах "щастлив". Казаха ми, че не съм разбрал задачата, а аз им отвърнах, че не са разбрали живота." 

                                                                                      Джон Ленън

image


Бях на повече от 30. Понякога съм подозирала, но тогава с уверена ръка написах "щастлива". Неосъзнато щастлива съм била вероятно винаги, от известно време - осмислено и осъзнато
. Научих, че за щастието стигат две неща - да си здрав и да не се боиш от края.

image

Убедих се, че щастието е избор. Преди около шест години преминах една червена линия, която ме накара да прогледна. Бях на косъм и останах. Лутала съм се твърде дълго по тъмни и криволичещи пътеки, които не са ме извеждали наникъде. Обвинявала съм се за какво ли не, тревожила съм се за неща, които не зависят от мен. Мъчили са ме вселенски вини, космически тежнения. Абсолютно безмислено страдание с оглед прашинковата ми същност. Въоръжена с този избор - щастието, можех да продължа усмихнато напред. Оттогава нося усмивката си не само като щит и броня.

Усмивката си нося като щит и меч. 
И светът слага оръжие. 

Обезоръжително щастие.

image


 Не че, когато си избрал да си щастлив, не ти се случват и неприятности. Не винаги ти се получават нещата, не винаги имаш добри успехи, пак не ти стигат парите, налага се да приемаш и да се примиряваш с неприемливи за теб положения, да правиш компромиси, да отстъпваш. Но веднъж погледнал на себе си като щастлив човек, вече не придаваш значение. Не обръщаш внимание. Лошото настроение се стопява бързо-бързо. Без да се насилваш виждаш светлото и доброто в света и в човека.

image

Все се намира нещичко, някое бяло конч
и  за което да се хванеш.Смаляваш като през обърнат бинокъл проблемите. Животът е подарък  щом отношението ти към него е такова. Самонаблюдението ми говори, че всичко, което съм писала и публикувала в този период е в тази посока, осъзнаването на щастието като начин на живеене - единственият възможен, придава смисъл на съществуването на това мое място и превръща страничките ми в един щастлив дневник. Дневник на обикновеното щастие да си жив.


image



Толкова е кратък животът на тази земя, че човек просто трябва да се научи да му се радва. Трябва да си го направи щастлив. Да бъде желан обитател на един свят, обречен на щастие.


image




Гласувай:
54



1. an200 - Всеки по своему стига до този отговор... Съгласна съм.
29.01.2012 10:51
Родени сме, за да бъдем щастливи!:))
Поздрави, мила!Успешна седмица.
цитирай
2. mitkaloto - Много си права!Поздрав!
29.01.2012 10:53
Много си права!Поздрав!
цитирай
3. martiniki - an200 - с усмивка :)
29.01.2012 11:21
така се живее:) Поздрави и на теб, Ан!
цитирай
4. martiniki - mitkaloto - преждевременно публикувах черновата
29.01.2012 11:23
сега вече го дооформих

Но в общи линии и заглавието стига;))

Поздрави!
цитирай
5. megg - " ... щастието е избор. "
29.01.2012 12:09
Понякога някак по - лесно е да кажеш, че така е " драснато "; колко по - хубаво и по - истинско е да приемаш живота като дар - всяко утро, всяка радост, всяко изпитание ... И да носиш усмивката си " като щит и меч ". ( Страхотно сравнение! )
Права си, Марти, щастието е в това да си жив, да се разтвориш в своите мигове. И сам да ги твориш.
Бял, огрян от слънце, ден ти желая; щастлив да е! :))
цитирай
6. tili - Абсолютно!
29.01.2012 12:19
Както казва един приятел - мълчаливец:)
Присъединявам се!!!
цитирай
7. stela50 - Споделям мислите ти , Марти ...
29.01.2012 13:43
Идва момент , когато всеки от нас стига до това прозрение .
Много красиво поетично откровение ...
Поздрав и усмихнат ден !
цитирай
8. kasnaprolet9999 - На прав път си, трябва да се борим ...
29.01.2012 14:00
На прав път си, трябва да се борим срещу лошите неща без да се тревожим нито за тях, нито за изхода. Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще е една много мъдра мисъл, която води към пътя за достигане на щастието.
цитирай
9. erato7 - Поздрави, Дорис! Много заряд ...
29.01.2012 14:38
Поздрави, Дорис!
Много заряд носи твоят постинг! Благодаря ти!
цитирай
10. sestra - Писах ти преди, часове и какво...
29.01.2012 14:43
нищо, пак съм кликнала не където трябва :) В неизпратения коментар ти признавам находчивостта да си избереш професия в подходящия момент, че съм забелязала: написаното около тази възраст се сбъдва! И това си е истина - зад сияйната усмивка стои ей така, за стабилност една стена на плача, а блестящото чувство за хумор е съкровище, намерено в блатисти води.
цитирай
11. sande - Поздрави, Мартиники!
29.01.2012 14:43
Хубаво, красиво си го казала. Да си щастлив зависи от теб самата.

На първо място здравето. Здравият човек има нужда от стотици неща. Болният - само от едно: Здраве!

Който не познава страданието, не познава радостта.

Емилиян Станев отговаряше на въпроса за щастието така:

Щастието е хармонията между мен и заобикалящият ме свят.

Питат го: Как го постига?

Голямият писател отговаря: Като се ограничавам.
цитирай
12. melsun - :)
29.01.2012 15:32
Усмивка за теб!
И бъди много щастлива! :)
Чувството е повече от прекрасно!
цитирай
13. mia2442 - напълно се съгласявам с горното!:)
29.01.2012 16:26
дано повече хора стигнат до...
:):):)
цитирай
14. martiniki - megg - благодаря за съучастието в усмивката към света в шумадия;))
29.01.2012 17:23
щастието е осмеляване:)
цитирай
15. martiniki - tili - :П)
29.01.2012 17:24
личи ти и мълчаливо:)
цитирай
16. martiniki - stela50 - предполагам
29.01.2012 17:25
като къртица в тунел към звездите;)) Ровенето навътре обикновено извежда под небето;)
цитирай
17. martiniki - kasnaprolet9999 - природата е добър съюзник в търсенето и откриването
29.01.2012 17:28
Неве, важното е да съм на пътя, но и валяща се в канавката погледът ми търси звезда;)

Чисто и просто


Защото днес жужах с пчели,
със мравки си облазих пръстите,
със паяците бях на ти,
с глухарчетата се разпръсквах...
Цъфтях с череши, с облаци цъфтях,
в зелените чаршафи на тревата
сред шепите на слънцето жумях,
кръжах на педя от земята...
В короните на орехи мълчах
и имах теменужна сянка,
бях вятър в шипка,
буболечи шах ,
ленива и златиста дрямка...
Протягах мисли и ръце,
заравях пръстите си във небето -

светът ми беше по сърце
и аз му легнах на сърцето.
цитирай
18. martiniki - erato7 - поздрави!
29.01.2012 17:29
Радвам се, че така го усещаш. Да си щастлива, ей!
цитирай
19. martiniki - sestra - не е стигнало до мен
29.01.2012 17:33
предното, цял следобед гледам и слушам предаването, посветено на Висоцки по руската, и в момента продължава.

Избрала съм си да посрещам изгреви и да бъда щастлива, професия мхм;))

Мисля си, че чутовния въпрекизъм, който си отгледах покрай чудовищното търпение също има пръст в тази работа с избора на щастието. А за самоиронията - тя е моя св сп

http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=94485
цитирай
20. elidea - Всеки ден пиши "Щастлива"!
29.01.2012 17:52
Щастието е и в това да осъзнаеш, че си щастлив - щастлив като глухарче!
Да разбираш малките неща, да им се радваш, да обичаш, да дишаш, да осъзнаваш, че в този момент си жив - в дъжда, в снега, в тревата, в облаците, в морето и безкрайността... Понякога си мисля, че ни е дадено да изживеем много животи в рамките на един земен и всеки ден да откриваме, че щастието ве в нас.
Поздрави , Марта! В твоето откровение откривам своите мисли :)
цитирай
21. iliada - Нека бъде щастлив всеки твои ден, ...
29.01.2012 19:21
Нека бъде щастлив всеки твои ден ,Мартиники!:)
цитирай
22. martiniki - sande - да
29.01.2012 20:12
така е, от нас самите зависи. Здравият човек няма нужда от много неща, ако го осъзнае е напреднал много в осъзнаването на щастието:)

Хармония е, вярно. Част от цялото да се усетиш и пак да не се изгубиш
цитирай
23. martiniki - marcela - здравей!
29.01.2012 20:14
Радвам се, съмишленичке:) Случайни снимки от различни места през последните четири години и всичките са такива)
цитирай
24. martiniki - melsun - и за теб - щастливи години:)
29.01.2012 20:16
с усмивка :)
цитирай
25. martiniki - mia2442 - :)
29.01.2012 20:17
Ти умееш да се смееш и да разсмиваш - щастие си е!
цитирай
26. martiniki - elidea - като глухарче и синя птица от приказката на Метерлинк:)
29.01.2012 20:22
пиша, с лъч от слънце, който си крада по изгрев:)

Аз също преди две вечери чух мои мисли от Виолета Христова, беше в града за представяне на стихосбирката си "Тревата ли?" и говори за това, че човек може да се научи, да се настрои щастлив - драго ми стана
цитирай
27. martiniki - iliada - старая се:)
29.01.2012 20:24
Щастлива да си, Илиада!
цитирай
28. magicktarot - Благодаря ти, Дора-Марта! Точно от това имах нужда в този момент -
29.01.2012 20:39
много ми помогна! Да ти се връща многомилиардно това и бъди благословена! "Аз написах "щастлив""...
цитирай
29. martiniki - magicktarot - няма защо, магична Соня:)
29.01.2012 21:17
Да ти се връщат благопожеланията и да не пропускаш да (се) пишеш щастлива;)
цитирай
30. findly - Здравей, martiniki!
30.01.2012 08:11
Написала си го абсолютно правилно. Вече съм убедена, че щастието е въпрос на избор. Казват, че човечеството навлиза в Нова епоха-епоха на духовността. Дано все повече хора изберат щастието като тяхно състояние на духа.
Хубав ден!
цитирай
31. karaiany - Много мъдра жена си ти, Дора (все ми ...
30.01.2012 08:27
Много мъдра жена си ти , Дора (все ми се ще да те наричам Марта ) :)))
Не зная какво точно ти се е случило , но в такива съдбоносни моменти сякаш "проглеждаме " и за миг осъзнаваме какво е най - важното в живота.
Как хубавио само си го казала :

" Оттогава нося усмивката си не само като щит и броня.
Усмивката си нося като щит и меч.
И светът слага оръжие.
Обезоръжително щастие. "
Чудно е , Марта ! Прекрасно ! :)
цитирай
32. martiniki - findly - здравей! Добра седмица, да не се даваме на Мраз;))
30.01.2012 11:21
Аз го пиша непрекъснато от тогава, не бях го писала специално, но като ми попадна мисълта на Джон Ленън репликирах. Дано
цитирай
33. martiniki - karaiany - ами! :)
30.01.2012 11:25
По-скоро мисленето ми пречи да съм щастлива:) Колкото по-малко мисля - толкова по-безметежно я карам:)
Марта си го избрах сама за литературен псевдоним, но и в ежедневието ми се пренесе - за добро или лошо.

Благодаря ти!Щастливей, Караяни!

цитирай
34. makont - Тогава да бъдем "обречени на щастие",
30.01.2012 15:48
напълно го споделям, Мартиники, аз се опитвам да приемам нещата по същия начин като теб и наистина се получава. Усмихната и спорна седмица!
цитирай
35. martiniki - makont - и на теб ти личи,
30.01.2012 17:17
че ти се получава - умееш да се наслаждаваш:) Добра седмица!
цитирай
36. indi - :)
30.01.2012 23:23
И Дийпак Чопра казва така- че щастието е състояние на духа,че не е следствие на разни успехи,а причина да ги има. Щастието има неизброими лица,но...ако трябва кратичко да кажа какво според мен е необходимо за щастието, то без колебание ще кажа, че това е вярата,че Бог те обича. Само тогава е осезаема вътрешната светлина. Ти светиш.:)И даваш от светлината си и на другите. Все така Бъди! Хубава седмица да ти е!:)
цитирай
37. tota - Мила, Марти!
31.01.2012 10:51
Да напишеш " аз написах "щастлива" означава, че си осъзнала какво е самият живот. И в това е силата ти, защото знаеш, че в него има всичко и не всичко ти е подвластно. Животът - вечен и миг от времето за нас. Колко точно звучи изразът ти: " Животът е подарък щом отношението ти към него е такова"

Осъзнаем ли това ще бъдем щастливи и няма да позволяваме малките камъчета да ни препъват по пътя ни.

Хубав, ден!
цитирай
38. martiniki - indi - светилниче :)
31.01.2012 11:20
Ще потърся цитирания автор, Стеф. Сигурно много хора споделят това, осъзнали са, че могат да бъдат щастливи. Да се извикат такива, да се заявят. Убедих се обаче и, че няма как да научиш някого на щастие, няма как насила да дадеш. Опитвала съм години наред с хората около себе си, говорила съм за позитивно мислене, за предизвикване на късмета, на доброто, за мисълта-сила. Няма особен смисъл. Всеки сам, само ако иска.
Знам, че има сила извън нас, някой, който се грижи. Усещала съм на няколко пъти в критични ситуации подкрепа. Тя-небето...Дали е вселена или Бог, чувствам, че е с мен :)
цитирай
39. martiniki - tota - подарък е - всеки ден, този също да ти е подарък! :)
31.01.2012 11:24
Благодарна съм за всичко, дори за този студ, който ни кара зверски да мръзнем последните дни, но е нещо различно и му се радвам. Радвам се на цветята, които ми нарисува по прозорците
цитирай
40. zvezdichka - Щастлив в сбъдването!
03.02.2012 12:54
Много е хубаво това, което си написала! Провокира светли мисли в човек! Щастието човек може да открие единствено в своята вътрешност и същност! И естествено в погледа си! Как гледа на себе си и с какви мисли допуска вътре в себе си. Защото те имат силата да се сбъдват.
Благодаря ти за споделеното!
Човек има нужда от светли мисли, за да е щастлив!
цитирай
41. martiniki - да, щастливи да се сбъдваме, Цане!
05.02.2012 11:54
старая се от години и работя над себе си, пътувам:)


http://martiniki.blog.bg/izkustvo/2009/11/18/pytuvane-prez-esenta.438286
цитирай
42. zvezdichka - :)
16.02.2012 14:40
Прочетох и ти благодаря за линка! Пътувай мила и разказвай, защото човек само може да се зарадва и насърчи на думите и плодовете, които открива в теб!
цитирай
43. meiia - Каквото
16.02.2012 15:49
ми е едно такова подвъпросно днес, добре, че прочетох! И пак е.. дано проумея как става това със щастието.
цитирай
44. martiniki - zvezdichka - благодря, Цане
22.02.2012 18:15
липсва ми пътуването, в новата година почти не съм мърдала от града и съм като натежала
цитирай
45. martiniki - meiia - на теб всеки ден ти е въпрос
22.02.2012 18:18
ти така често се самообесваш на ? знак и видно е, че тъй се помъдрява

аз съм друга риба - гледам да не се ровя, особено щом претендирам да съм щастлива - трябва вече да съм се прекопала към светлината;)
цитирай
46. compassion - Казваш "Да бъде желан обитател на един свят, обречен на щастие."
26.06.2013 16:54
Е, точно това го не мога аз. Не се чувствам желан обитател на този свят, а още по-малко го възприемам като "обречен на щастие." Но във всеки избор взимам позитивната страна (сигурно именно, за да създам търсените баланс и хармония).
А ти си не само мъдра, но и една родена късметлийка.
цитирай
47. marrta - compassion - всеки си пише приказката, Руми,
28.06.2013 15:09
ти ли не знаеш:) Желан обитател се научих да бъда, човек трябва да се обича, трябва да е добър със себе си - знам го. Била съм най-лошия си враг, опитвам се да бъда най-добрия си приятел:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5802941
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55710
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930