Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.10.2011 10:00 - Eски джамия - музей на религиите
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 8689 Коментари: 26 Гласове:
38

Последна промяна: 16.10.2011 19:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Не бях влизала в джамия до преди броени дни. Нощта на музеите и галериите ми даде тази възможност. 
Ески джамия е единствената сграда в Стара Загора, останала почти непокътната след зверското клане и опожаряването на града през лятото на 1877 година, именно по нея се води Лубор Баейр за да направи новата модерна планировка  - първият камък на възстановяването на Стара Загора е положен на 5-и октомври 1878 - тази година бяха отбелязани 132 години от съществуването на града в този му вид - с правите улици.

image

Тази снимка на Ески Джамия е от преди 50-60 години. Тук има още стари хубави снимки. Минарето е паднало по-късно, по време на голяма буря, или е била използвана за предтекст буря, но фактът е, че сградата няма минаре.

image


така изглеждаше сградата дълго време, така я знам аз откак живея в града, докато преди година не се обяви нейното превръщане в музей на религите и не се предприеха серизони реставрационни и обновителни дейности

image

( горните снимки са от мрежата)

image


В нощта на музеите и галериите обновената сграда беше отворена за пръв път за посетители и успях да направя няколко сравнително ясни снимки. Нощта на 30-и септември.

image

image

image

image

image

image


image

image

image
image

image

Имаше голям интерес, много посетители, определено си заслужаваше посещението.


А в историческия музей успях да направя само една снимка на античната улица, както си снимах спокойно насреща ми се размаха и развика един мъж - забранено било да се снима, добре - казах му, направих само една снимчица, ама като не може - ще я изтрия...нямало нужда да трия, ама не можело. Добре...


image

в дъното е тракийската колесница, която много ми се щеше да снимам отблизо,но уви, не ми се получи...



Миналата седмица поукрасих още две бутилки, едната изрисувах с лястовици, както си бях обещала, а другата е есенна. Значи една лястовича и една листопадна.


image

image

Есен лее златни листопади, изгрев пали пъстри горски клади...мдаа


image


тази с лястовиците така и не можах ясно да заснема, но и тя си има лястовиче стихотворение на гърба (ето една малко по-ясна снимка, Мона Лиза, поне основната тема се вижда;))



Гласувай:
38



1. magicktarot - Поздрави за снимките, Дора-Марта, и за декупажа - отново невероятен!
07.10.2011 11:01
За античната улица, по-скоро за статуите - разправят, че всички антични статуи, които са стигнали до нас основно в бял цвят - та те са били много шарени и цветни! И аз съответно си представих цветна античната улица! :)))) Може би затова уредникът не дава да се снима - ако попадне снимката у някой "античник" - да не се излага музея! :)))))
цитирай
2. martiniki - magicktarot - привет, галопираща:)
07.10.2011 11:04
нещо му има днес на блога, броячът е скапан, не ми излизат коментарите тук-там, абе - карай да върви...

да, и аз съм чела, че са оцветявани, но времето си е казало думата, предимно бели торсове има по античната улица в историческия музей

(а има само едно листо с декупажна техника - ама зор докато успея да го лепна и после зачистя:))
цитирай
3. magicktarot - Марта, аз не разбирам почти нищо от декупаж - но сега схванах - бутилките са рисувани,
07.10.2011 11:19
което не е декупаж. Мислех си, че всичко това се нарича така! :)
За "античника" да допоясня - имах предвид някой от античността, който е дошъл в наше време - т.е. отишъл е в бъдещето на своето време...:)))))
цитирай
4. monaliza121 - Привет!
07.10.2011 13:02
Лястовичето шише е с хубави отблясъци, не знам на живо дали изглежда така.:))
В джамията ми хареса калиграфския стенопис, какво ли означава?:))
цитирай
5. gwendoline - Хареса ми отвътре джамията, хубави снимки си щракнала,
07.10.2011 13:47
красиво е...
цитирай
6. kolchakova - Благодаря, martiniki!
07.10.2011 15:10
Смутните ми помисли да отскоча до Стара Загора се преобразуваха в ясно пролетно намерение.
Добре че по недоразумение си направила поне една на музея. Не знам защо тези хора забраняват снимането, като то си е жива реклама.
А шишетата са ВЪЛШЕБНИ!!!
цитирай
7. martiniki - magicktarot
07.10.2011 16:55
и аз доскоро не знаех за тази техника, само съм си рисувала шишета, но последната година се позаинтересувах и намерих доста инфо и сайтове за декупаж, такива красоти могат да се постигнат с малко салфетки, лепило и мерак :)

аха, античник - разбрано;)
цитирай
8. martiniki - monaliza121 - смей се ти;))
07.10.2011 16:58
бликовете не са желателни, ама на - неизбежни, всъщност сега пак ще опитам да го снимам без светкавица, дано излезе по-ясно

( ето я и снимката без светкавица;)
цитирай
9. martiniki - gwendoline
07.10.2011 16:59
хубаво е, ново за мен, и си мисля, че като е по-спокойно и няма такива тълпи ще е още-по приятно за посещение
цитирай
10. martiniki - kolchakova
07.10.2011 17:00
добре си решила! пък се обади като идваш;)
цитирай
11. monna1 - Браво, Марти!
07.10.2011 18:08
Много хубави бутилки!
Джамията, не я коментирам, защото е нищо пред това, което съм видяла по света...
Привет!
цитирай
12. yotovava - Красиво е,
07.10.2011 19:27
:)))))))))))

Валя
цитирай
13. megg - Привет, привет и от мен!
07.10.2011 22:16
Миналия октомври разгледах вашия исторически музей и бях впечатлена, особено от античната улица ... направо си се озоваваш в една мамеща отминалост.
Поздравления за бутилките, Марти, харесах си тази със златните листопади - топличка такава и леееко натъжаваща, ама съвсем леко, една щипчица ... :))
цитирай
14. inel379 - Вдъхновението ти зарежда!
08.10.2011 04:02
Позитивната енергия прелива, залива, радва и успокоява!
Красота и любов!
Всички сме им подвластни!
Благодаря ти, мила!
Есенните листопади са злато, което влиза във всеки дом!
Сърдечен поздрав!:)
цитирай
15. martiniki - monna1
08.10.2011 08:33
благодаря ти:)

аз пък не съм била в друга такава сграда до сега, интересно ми се видя:)
цитирай
16. martiniki - yotovava - о, и твоите снимки харесах
08.10.2011 08:36
уловена красота;)
(модерацията ме възпира да коментирам, но надничам и разглеждам
цитирай
17. martiniki - inel379 - ответни сърдечни поздрави!
08.10.2011 08:37
благодаря ти, мисля си, че и приемника трябва да е позитивен, отворен, за да усети види, почувства:)
цитирай
18. martiniki - megg - привет, привет!да се възползваме от съботата и свидното слънце:)
08.10.2011 08:47
и аз съм била два-три пъти на разходки по улицата му, но сега предпочитам есенните улици - особено днес
На Аязмото есента е на трона си, от вчера съм така заредена, забравих хреми и кашлици, отнема ти всички вредни мисли :)
цитирай
19. alexs - Интересно ми беше да видя! Покажи ...
08.10.2011 10:10
Интересно ми беше да видя! Покажи някои снимки и от Аязмото!
Поздрави!
цитирай
20. sande - Поздрави, Мартиники, интересно ми беше ...
08.10.2011 15:07
Дано някога заслужа да получа един подарък от теб - рисувана бутилка от златните ти ръце и поетичната ти душа.

Ще се старая. Колкото мога.
цитирай
21. martiniki - alexs - поздрави!
08.10.2011 19:14
ще добавя към постинга, ако успея да ги намаля - иначе ще ги публикувам в блогспота - ще подам линк
цитирай
22. martiniki - sande - о, ами заслужил подарък - такова престижно звание;))
08.10.2011 19:19
като нищо, стига да имаш път насам или ние към Пастух:)

а до края човек да се старае трябва (да завърша като Чехов герой;)
цитирай
23. анонимен - Всички в Стара Загора знаят как п...
08.10.2011 20:20
Всички в Стара Загора знаят как падна минарето ,ако са поне на 40 години
Духаше вятър а долу имаше 2-3 ,,ЗИЛА“ / страшни камиони бяха /
И така падна минарето.лошо ,че не се намери човек да срути цялата джамия
Заради тази дивашка вяра са загинали над 15 000 старозагорци християни .
Снимките са красиви ,но можеше да е по добре ,ако на това място откриваха нова църква .
В Стара Загора не е строена поне от 80 години ,такава .
цитирай
24. martiniki - аз не знаех точно историята, чувала съм, че е срутено по време на буря
08.10.2011 20:41
не мога да се съглася с това да се разрушават сгради, които са символи на едно отминало време - нека стоят, нека напомнят, нека са белег - какво, като срутим сградата ще отмием миналото ли, ще го забравим, няма да е било...

а за църквите - нека се вдигат...но да се срути джамията, за да се изгради нова църква - това е като връщанка, нали джамията е построена върху основите на християнски храм, значи да сме същите вандали
цитирай
25. ikra - Поздрави :)
10.10.2011 00:09
Букет от усмивки! :)
цитирай
26. paciencia - Поздрави!
12.12.2013 10:10
Много интересно ми беше!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5775925
Постинги: 1125
Коментари: 15468
Гласове: 55651
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031