Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.12.2010 10:18 - Какво се продава сега в магазините
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 2060 Коментари: 6 Гласове:
22

Последна промяна: 29.03.2012 06:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Снегът тук поваля в понеделник - зърнест, остър и безрадостен. Не натрупа, само напръска пейзажа без да освежи особено. Вчера сутрин небето се опита да изсвири един класически бял и пухкав снежец, който звучеше красиво и се опияняваше сам в летежа си, валеше и падаше бавно, но много бързо спря и се стопи до вечерта.

image
image

Мисълта ми обаче беше какво се продава сега в магазините. И тук отвори врати един от веригата еФтинарски, съдържащ в заглавието основно Л и с общо-взето трудно произговоримо име. Не бях го посещавала до вчера, липсва ми интерес към МОЛ-ове и големи магазини, по-скоро обратно. Докарват ми главоболие и ги избягвам. Но пък човек прави какво ли не за децата и приятелите си, способен е на всякакви подвизи и саможертви, като да се подложи на последователно посещение на МОЛ и такъв ефтинарски магазин, с риск да се възстановява дълго след това. Да не се жалвам повече, темата беше какво се предлага днес в магазините...Ами разни шоколади се предлагаха, инстантен чай, бисквити, дето бяха в промоция - следователно изкупени, сок, който също беше разграбен, банани, мандарини, портокали, банани - повтарям се, защото хората сякаш най много там се трупаха, и краставици. Да, краставици! Гръцки. Ама големи, по половин килограм -  наличието на везна в близост до плодовете не ми стана ясно веднага, тъй като се теглели на касата, после се поразмислихме и решихме, че е за проверка на грамажа, сега и аз съм убедена, че няма как всички краставици да са точно 500 грама, а цената беше за бройка - 45 стотинки...
И си идва като по поръчка  Хармс с неговия -


Какво се продава сега в магазините


Коратигин отиде при Тикавеев, но не го намери в къщи. В това време Тикавеев беше в магазина и купуваше месо, захар и краставици.
Коратигин се повъртя пред вратата на Тикавеев и тъкмо се канеше да напише бележка, когато изведнъж видя, че Тикавеев се връща и носи пазарска торба. Щом го съзря Коратигин се разкрещя насреща му: 
- От един час ви чакам!
- Не е вярно - каза Тикавеев, - нямаше ме само двадесет и пет минути.
- Не ме интересува - каза Коратигин - аз от един час съм тук.
- Защо лъжете?! - каза Тикавеев - Срамота е да лъжете.
- Уважаеми господине ! - каза Коратигин - Мерете си приказките.
- Аз смятам, - отвори уста Тикавеев, но Коратигин го прекъсна
- Щом смятате...- каза той, но го прекъсна Тикавеев, който каза:
- Ама и ти си един!
Тези думи така вбесиха Коратигин, че той запуши с пръст едната си ноздра, а с другата се изсекна върху Тикавеев. Тогава Тикавеев извади от чантата си най-голямата краставица и удари Коратигин по главата. Коратигин се хвана с две ръце за главата, падна и умря.
Ей такива големи краставици продават сега в магазините.


Даниил Хармс

"Еволюция на смеха ІІ"
издателство  Кронос 2004




Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sestra - Хармс ни е добре дошъл
15.12.2010 11:13
по всяко време, действителност :)) И тук валя така, на сутринта остана само по колите, но ще дойде големият сняг.
цитирай
2. megg - Опитът на небето...
15.12.2010 14:08
"Да изсвири класически бял и пухкав снежец" - много ми хареса този опит, облечен в красиви думи! А - за краставиците и другите " изкушения" - ами така си е и май сме свикнали...
Поздрав, Мартиники, и - внимавай със салатата! :)))
цитирай
3. martiniki - sestra -
15.12.2010 16:55
абсурдът все така си го живеем и нещо ми е криво като крива краставица напоследък, няма ми коледния дух все още, дано се намери
цитирай
4. martiniki - megg - привет!
15.12.2010 17:07
Небето вчера само репетира за Коледния си концерт,
когато, знам, ще ни изсвири виолен сняг до колене ;)
цитирай
5. monna - Много прозаично....
15.12.2010 20:12
Къде остана романтиката на стиха, преди Коледа?!:)))
цитирай
6. martiniki - ще ти посветя
15.12.2010 20:17
следващия, мона, напоследък ми е проза, бодлива, и не иде реч за роза, даже не е трънкослива ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5805601
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55715
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930