Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.12.2010 17:29 - Море и люляк през декември
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 5147 Коментари: 15 Гласове:
39

Последна промяна: 07.12.2010 18:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
На шести винаги ми се иска да съм в Бургас, вчера беше шести, мина и замина, не и аз. Не съм заминавала, следователно не съм се и връщала, морето си е там, аз тук. Декември също, завърна се. Не че е ходил някъде, но първите четири дни просто се правеше на някакво лято, толкова си беше повярвал, че хората и те му повярваха и най-доверчивите отново тръгнаха по къси гащи, ризки и тениски...Повярва му и един люляк, сигурно и други дръвчета са се полъгали, но люляка лично го видях и ми трябваше време да се уверя, че е люляк, и че е цъфнал - на четвърти декември

image

е, люляк ли е?

image

съсед на онзи, който беше такъв бързак през пролетта и за който писах тогава
а този прескочих, просто защото беше заграден и не ми се щеше да го снимам през мрежата, сега го хванах над нея - заслужи си го с този декемврийски бумтеж...

Свети Никола дойде и насви декември, декември от своя страна нас накара да се поопомним и да се свиваме сутрин рано в яките и качулките, ушите и страните ми си припомниха какво е да са зачервени от мраз, но пък отдруга страна шаловете са доволни, защото влизат в употреба и компанията им се увеличава...а какъв парад на шаловете е този сезон - да ти падне шапката :)

Морето разглеждам днес, защото го мисля...люлея го в зелените си мисли, миналия декември бяхме съвсем на края и толкова хубав ден си подарихме. Ден, пълен с море.

image


тази снимка ми е сред любимите от миналогодишния 29 декември


Сетих се за нещо онзи ден. Попаднах на един кратък текст и си припомних...бях в пети клас, когато умря  баба. Моята баба, дето трябваше на нея да съм кръстена и тя си ме гледаше като име, но не искаше да нося нейното, а може би и кръста и...та за мен беше нещо извън възможностите на ума тогава, да проумея, че баба я няма - лежеше си там, превързана през брадата с една бяла кърпа и ми се стори така далечна, несвоя, различна, а дядо като ме видя, че влизам и се разплака още по-силно, едни други баби до вратата ми казаха да си сваля гривните, че не се носели украшения на такива места...и като ме досмеша, ама толкова смешно ми стана, смехът напираше и трябваше да изляза от тясната от хора стая...Една леля ме придружи навън и ни изпратиха да се поразходим. Смутих се от тази си реакция и се чувствах ужасно след това, глупава и виновна. Години по-късно разбрах, че в такива моменти на хората от много тъжно им става смешно, че центровете на смеха и тъгата в мозъка нещо се объркват при силен стрес, при шок...а онзи ден попаднах на този текст



ДА СЕ СМЕЕШ, КОГАТО ТИ Е ТЪЖНО

   

     Един от моите най-скъпи приятели - вече наближава осемдесетте - ми писа тези дни: скоро щял да си отиде от света и трябвало да ми поиска нещо като съгласие. „Без съмнение, ще ти го дам, отговорих му аз, но ти препоръчвам: доколкото имаш време - смей се! Смехът спасява живота и го прави поносим. А ако не можеш да се смееш, лесно можеш да умреш." Трябва да призная, че и аз притежавам този дар - да се смея - ползвах се от него всеки божи ден дори когато преживявах трудни моменти. Няма да забравя, но когато бях дете, баща ми ми разказа доста странна история. Бил на погребението на дъщерята на негова позната - пет-шестгодишно дете. Когато спуснали ковчега в гроба, майката избухнала в смях, който я държал доста дълго. Явно е било нервна криза, момент на безумие. И все пак аз не съм напълно сигурен. Всяко погребение е нещо тъй странно! Присъствах на изпращането на мой приятел и се насилих да не се засмея, не да заплача, въпреки че го обичах - поради абсурдността на ситуацията. Само преди двадесет и четири часа разговарях с него смяхме се дори, а сега го спускаха в ямата, като нещо ненужно.

Е. М. Чоран

превод : Огнян Стамболиев




Тагове:   море,


Гласувай:
39



Следващ постинг
Предишен постинг

1. razkazvachka - О, и днес се прави на лято декември!
07.12.2010 17:44
но люляците не бива да цъфтят - подлъгва ги, а после ще им се спи през май:)))

Другото - мисля и аз като тебе - за живите и за останалите сами... И вече трети ден си казвам - ще питам баба ми, а после се сепвам и решавам да не ходя да я питам...
цитирай
2. martiniki - да му бера дерта и на тоя люляк сега...
07.12.2010 17:46
днес си е съвсем декември, нямам нищо против да е себе си

дъщеря ми е пети клас, значи на моите години тогава, а кога мина това време...минало ли е
цитирай
3. feishtica - Оххх...
07.12.2010 17:53
...бе Марта! Що не си стоя при люляка и при морето? Толкоз красотно беше! Де го заби под земята баш на финала?
цитирай
4. martiniki - ми и аз не знам защо
07.12.2010 17:56
не беше планирано, въртят ми се тези дни под шапката разни нездравословни и на
цитирай
5. megg - Морето...
07.12.2010 19:54
... залюляно в зелените ти мисли... Хубаво е!
А за другите, странните, възли в душата... Както и да ги обясняват, си мисля, че това са онези избухващи чувства, които сме всъщност ние.
Поздрави, с дъх на люляк! :)))
цитирай
6. aqualia - Вместо зима - лято, вместо тъга - смях!
07.12.2010 20:39
Правилно ли те разбрах, Дора?
Случи ми се и на мен веднъж, трябваше на въпроса "Как е дядо ти?" да отговоря, че е починал. Бях в тийнеджърска възраст... Е, разсмях се и ми стана страшно неудобно, макар, че се извиних за реакцията си... А на изпращането на баща ми помолих всички да разкажат по нещо весело, което им се е случило с него. Така тъгата, поне за момента, отстъпи...
цитирай
7. iliada - Е то както беше тръгнало
07.12.2010 20:39
на хубава пролет си приличаше и цъфналия люляк си бе баш на място!:)))
цитирай
8. sande - Всеки, който е от Бургас го обичам.
07.12.2010 21:36
Има си причини.

Поздрави на всички!
цитирай
9. martiniki - поздрави!
07.12.2010 22:44
megg - люляково и морско благодаря ти!


aqualia - Лия, значи смехът буквално спасява разсъдъка в страшни моменти, човек буквално може да се побърка от мъка, така че е защитна реакция тази объркация струва ми се, смехът е дар с небесен произход

iliada - лека нощ, с дъх на рябиня ...има един стих на Есенин - Аленее рябиня покрай синя вода. Скръбен, месецът мина с изтървана юзда. Като лебед невесел плува синия мрак, свети мощи понесъл на крилете си пак...

sande - и при мен е така, обичам града и хората там, други са
цитирай
10. tili - Аз пък бях на една китайско-българска
08.12.2010 00:07
изложба. А за смеха - Чоран си в прав! Зависи от характера. Както е казал поетът:
"Те пият и пеят ...
но както през сълзи се пей..."
ще го видя това море на Коледа;)))
цитирай
11. martiniki - tili -
08.12.2010 20:51
човек, който има чувство за хумор е по-човек, аз така го виждам, толкова е божествено да се смееш
цитирай
12. sestra - И на мен като дете ми се е случвало.
09.12.2010 10:42
Явно смехът носи баланс в моменти на огромен абсурд, а животът си ги има тези неща. А, че си момиче, което лесно се смее, личи по трапчинките ти, Дора,дето сега си ги скрила от аватара :) Привет!
цитирай
13. irage - Martiniki,
09.12.2010 11:27
развълнува ме твоят пост ...
цитирай
14. moreto66 - ...толкова хубав ден си подарихме. Ден, пълен с море.
09.12.2010 13:10
И смехът и плачът са част от живота - нашия, на хората, които са до нас илитези, които си отиват..завинаги. Кавото ти е на сърцето и отвътре не бива да го подтискаш. И на мен ми се случва в адски тежък момент да го обърна на смях, а в момент на щастие да заплача и да ми стане тъжно. Нашите емоции са толкова разнолики, колкото е и самия живот.
Поздрави!
цитирай
15. martiniki - поздрави!
09.12.2010 19:29
sestra - лесно усмихва се, лесно реве, иначе трудно едно диване - що е то? ;)


irage - поздрави и благодаря за съпричастието!


moreto66 - да ги има емоциите, хубави или не толкова, да царува животът дълго, колкото

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5805189
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55715
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930