Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.08.2010 00:00 - Няколко стръка диво море
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 17004 Коментари: 40 Гласове:
37

Последна промяна: 10.08.2012 10:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Успях да си взема още малко море.  Докато пътувахме -  голямо препускане, което си е една установила се без да пита традиция - неведнъж се сещах за разказа "Прекия път на госпожа Тод". Преди 15-20 години бях истинска почитателка на Стивън Кинг, четях всичко, което излезеше под короната. Останах почитателка на разказите и на четирите му сезона.  Разказът си заслужава. Не се разпростирам относно преките пътища, инак рискувам да изпадна в някоя дупка. Бяха толкова много, че и една Алиса Търкуланка ще получи световъртеж от колебание точно в коя да се търкулне...Всъщност доказах си писаното преди 6-7 години, съвсем буквално, извън метафората.

Преки пътища няма.
Всеки път щом поема напряко
се натъквам на яма, плаващи пясъци или блато...

Това са подробности. Пренебрежими. Съвсем забравими. Затова си ги и записвам. Другото остава. Пътят и морето, пътя към морето.

image

изгрев, намерен на пътя


image

още едно попътно слънце, милостиво свило се в клоните за миг


image

първото попаднало ни море - струва ми се, че беше на Ченгене скеле

image

децата отидоха да разузнаят и се произнесоха - не става за плуване


image

корабът си стоеше там, може в едно друго време да е бил локал - поумряла като него дума за увеселително заведение

image

Юпииий, ей го на морето на Дюни, неохраняемото море - ама съвсем свободно, без решетки и ограждения и така волно препускаше и се блъскаше


image

беше надонесло разни подаръчета на брега

image

никак не се скъпеше...

image

това неустановено таралежоподобно морско дървообразно се опитваше да отхапе част от пясъка

image

изглежда застинало като в смъртна хватка - не пуска!

image

това също оприличих на неоткрит морски вид - ракомолка


image

ивицата предполага хубава разходка


image

не натам, това не е моята посока

image

изхвърлена на пясъка глава на морски монголски воин - кой знае защо така реших

image

пясъкът е много хубав, обаче е мръсничко...

image

играех го пясъчен мак

image

почти няма желаещи за прегръщане със залетялото се море - оказа се с право -освен голямото вълнение и дъното е скалисто


Диво море

Избягнало подковата на залива
препуска волно
белее грива
и вдига пръски до небето


image

вече похвалих пясъка, само съжалих, че не носим едно гребло


image

дюните отвън, откъм пътя

image


в Созопол снимах единствено тази уличка - всъщност е обещание за улица, няма я още като асфалт, но си има табелка и се казва "Георги Минчев"


image

В Черноморец снимах единствено този нар - Люба, поздрав към теб:)


image

С последната снимка поздравявам Иван Колев с рождения ден и му желая здраве, още много добри години и най-хубавото, което може да се случи на всеки човек в живота.
Човек получава всичко, което поиска искрено. Всичко, което пожелае от сърце. Всичко, в което повярва. При теб да идва с време!





Тагове:   море,   откраднато,


Гласувай:
37



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Този плаж на Дюни се нарича "...
26.08.2010 10:38
Този плаж на Дюни се нарича "шофьорският".
Обичам да ходя там заради тюркоазената вода, но много хора си оставят боклуците на плажа - последният път, когато бях там дори се развиках на едно семейство, че тръгват без да си приберат отпадъците.
Мразя такова отношение към прекрасната ни природа
цитирай
2. feishtica - Съгласна съм...
26.08.2010 11:37
за преките пътища.
Фотото със слънцето през клоните е много красотно.
цитирай
3. monaliza121 - Благодарност за...
26.08.2010 11:49
Мартиники, твоето диво море, много прилича на моето. И посоките са еднакви...
С голямо удоволствие разгледах... насладааа...
цитирай
4. rrafi - Поздравления!
26.08.2010 11:54
Уловени прекрасни мигове. Усмивки.
цитирай
5. elidea - Марта, благодаря ти за морето!
26.08.2010 12:14
Толкова много искам да го видя! Дано докато тръгна да не се развали времето! Дано има дълго септемврийско лято!
цитирай
6. martiniki - darling - Алепу
26.08.2010 12:52
страхотно море, напълни ми сърцето, вдишвах,слушах,гледах, изцяло заета с него...нищо друго нямам в главата покрай морето
ама на - боклуците да ти развалят удоволствието
цитирай
7. martiniki - feishtica - да, чух много хубави думи за нея:)
26.08.2010 12:56
понякога се поядосвам, че снимачка нямам, все отлагам, а ако не ме тегли толкова до морето три да съм взела само това лято
цитирай
8. martiniki - monaliza121
26.08.2010 13:03
този залив ми е особено скъп от времето преди да се застрои,той е точно до Алепу, а там слизахме преди години пеш през широколистната гора на Куку баир, мястото ми е близко от детство и сега тези постройки ми изглеждат като тумори
цитирай
9. martiniki - rrafi - поздрави!
26.08.2010 14:02
мнооого по-красиво е, неописуемо!
цитирай
10. martiniki - elidea
26.08.2010 14:07
Дея, непременно да отидеш! Септемврийското е още по-красиво! Само да поседиш с него си заслужава целия път и всичко друго избледнява.
цитирай
11. cornflower - е, благодаря за наровете,
26.08.2010 16:53
щото тука не растат...
вятър и слънце ако искаш - от северните дюни...
цитирай
12. martiniki - cornflower
26.08.2010 18:29
разбира се, че искам, Люба, винаги и с голямо удоволствие приемам даровете на слънце и вятър - особено морски;)
цитирай
13. kundalini - това се казва приключение в картинки:)
26.08.2010 21:09
таралежоподобно морско дървообразно и монголския воин ....
неповторими моменти си уловила, и споделила с нас.
благодаря, martiniki.
цитирай
14. razkazvachka - я да видим ко не му харесвате на това моренце!
26.08.2010 21:11
ма на мен си ми харесва даже както съм полусляпа в момента - щото карах срещу слънцето....
утре рано пак ще намина да видя дали става за плуване ...
цитирай
15. martiniki - kundalini -
27.08.2010 07:48
и аз благодаря, че забеляза тези снимки:)
цитирай
16. eien - Martiniki, аз съм убедена в следното: прекият път не винаги е най-правилният,
27.08.2010 07:49
но правилният е винаги най-пряк.
Щастливо лято, още да му се порадваме, кой на море, кой из мегаполисите - няма място за въздишки.
цитирай
17. martiniki - razkazvachka
27.08.2010 07:54
така си е, заслепително е...все срещу него бягахме - и на отиване и на връщане, но не карам аз, аз се возя и се разсейвам по гледките, представям си ако трябва да внимавам за пътя,ай
цитирай
18. martiniki - прекият път не винаги е най-правилният,
27.08.2010 07:55
eien написа:
но правилният е винаги най-пряк.
Щастливо лято, още да му се порадваме, кой на море, кой из мегаполисите - няма място за въздишки.

Съгласявам се с усмивка по две :)
цитирай
19. diso - Бива си ги стръковете:))
27.08.2010 08:10
Бива си ги стръковете:))
цитирай
20. feishtica - Приоритетите ти...
27.08.2010 12:00
...да не се менят, щото човек като стане израстък на камерата си; като се вманичаи да запечатва красивото, вместо да го изживява в момента, значи е станал зависим и е заживял с илюзията, че може да съхрани нещо. Нищо не съхраняваме, само мигът е реален. Тъй че първо моретата, после камерите. Пък и телефончетата вършат работа.
цитирай
21. martiniki - diso -
27.08.2010 14:10
наскубах си няколко стръка - да си имам, че знам ли кога пак ще успея да го видя
цитирай
22. martiniki - feishtica
27.08.2010 14:14
права си, може би и затова още не съм обзаведена с апарат - ново заробване
първо моретата, и второ...пак моретата щях да напиша преди година-две, ама сега нещо ме блазни планината ;)
цитирай
23. анонимен - :)))
27.08.2010 14:50
вълшебство!!!
цитирай
24. martiniki - starbuck69
27.08.2010 17:43
истинско и синьо:)

"Най-синьото вълшебство"
цитирай
25. razkazvachka - Преките пътища на госпожа Тод - ха!
27.08.2010 17:44
любимият ми разказ!

Дюни - любимо тюркоазено и диво:)))
цитирай
26. martiniki - razkazvachka
27.08.2010 18:26
имаш предимство да познаваш в оригинал произведението, аз харесах превода, не знам колко е загубено при него
цитирай
27. razkazvachka - Смехорията е, че си го харесвам повече на български! Нищо не може да се изгуби при твоя и моя начин на възприемане на света - хаха!
27.08.2010 20:49
martiniki написа:
имаш предимство да познаваш в оригинал произведението, аз харесах превода, не знам колко е загубено при него


Аз виждам триизмерно и с музика даже бялата стена насреща! Сега като си светна лампата, даже ще мога да бръкна с ръка през субстанцията на стената и да измъкна за ушите някое от огледалните творения, дето се крият подпространствено... И ше знайш - много съм убедителна - веднъж една приятелка ме гледаше ужасено и коментираше: Как успява пръстът ти да потъне в лаптопа----
пък аз й разправям: поради това, че икономисваме тока и осветлението е мъждиво, а тя не ми повярва!
цитирай
28. martiniki - ти ме успокои малко
27.08.2010 21:09
винаги съм искала да чета трагедиите и комедиите на Шекспир в оригинал, но съм убедена, че превода на Валери Петров нищичко не му е взел - както и Свинтила при преводите на сонетите;
онези творения като по решетката на автомобила след последния пряк път на г-жа Тод - бррр
да нагънеш пространството като карта, м?))
друг любим роман ми е "Долорес", но
цитирай
29. tili - Ох, че хубаво ми стана!
28.08.2010 22:55
Избрах си всичките морски чудовища и малко от вълните. Надявам се на още мъничко Созопол през септември. Който вече не е малък град...
Благодаря и привет, Дора!:)))
цитирай
30. aqualia - Най-хубаво е дивото море...
29.08.2010 10:15
добре, че ни го показа пак! ... и вълните му стигат в далечината на паметта! Съкровищата от твоите думи, ласкави и възхитителни, но също и твърди, жилещи диви стръкове остра трева в шепата на лятото!
цитирай
31. martiniki - tili
29.08.2010 16:45
беше много хубаво срещу прииждащото море, вземи си колкото можеш през септември

благодаря и поздрави!
цитирай
32. martiniki - aqualia
30.08.2010 07:48
хубаво е, и повече
благодаря ти, Лиа! И ти да си вземеш!
цитирай
33. thefaceoftheshadow - О, какви...
30.08.2010 08:38
...прекрасни снимки. Лято и море.... какво по-хубаво? Поздрави!
цитирай
34. martiniki - :)
30.08.2010 09:51
море за спомен,море за зимата,
когато не вярваме, че го е имало...
цитирай
35. razkazvachka - Ха, Шекспир в съвременна проекция би бил пръв блогър ей тука на!
30.08.2010 16:23
Ако не беше Валери Петров, барабар с Гео Милев и дузина други всеотдайни майстори на българската реч и стих - щеше да си е съвсем прозаично, та даже и вулгарно шоуменче... Копи-пейст от разни истории и хоп - сглобка на съответното театро...
През 1930те години в Лондон било забранено от местната цензура на актьорите да произнасят 28 думи от пиесите на Шекспир на сцената, поради вредния възпитателен ефект върху публиката - сиреч - мръсни думи...

Имам тука някъде един автограф от великия Валери Петров...
цитирай
36. georgibogdanow - Това за преките пътища и аз го мисля ...
31.08.2010 11:32
Това за преките пътища и аз го мисля точно така, подкрепям с двете ръце! Колкото до онова "неустановено таралежоподобно морско дървообразно", както си го нарекла, то е наистина като изхвърлен от морето непознат древен морски вид, удивително е наистина :).

Много дълго гледах кораба на брега... напомни ми за "Синьо лято" и за кораба на Чанкете. От дете не съм гледал този филм и като че ли се притеснявам да го гледам пак, за да не се промени емоцията, която съм имал към него като дете.
Изкуших се да пиша за Валери Петров и за превода му на Шекспир, но на петото изречение се спрях, понеже разбрах, че ми е трудно да пиша за труда на този невероятен човек само с няколко изречения, така че спирам дотук.
Поздрави :)
цитирай
37. martiniki - razkazvachka,
31.08.2010 19:20
великолепни преводи четем благодарение на него, на Валери Петров - национално богатство ни е той
имам две писма, които си пазя като реликви
цитирай
38. martiniki - georgibogdanow
31.08.2010 19:47
благодаря за споделянето на поглед към морето и съкровищата му;)

На годините на децата си съм била като гледах за първи път "Синьо лято", сиреч на годините на героите...и наистина ми беше любим филм, опитах да го препоръчам на моите чада, скоро го повтаряха - никакво внимание

прочетох за твоя успех - поздравления!
цитирай
39. анонимен - роси- красота
09.09.2010 08:26
благодаря зя прекрасните снимки! създадоха ми страхотно настроение!за мен морето е източник на прекрасни емоции и ме зарежда с енергия!БЛГОДАРЯ!!
цитирай
40. martiniki - :)
12.09.2010 17:04
Радвам се, че ти харесват, Роси
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5777266
Постинги: 1125
Коментари: 15470
Гласове: 55655
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031