Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.10.2009 23:11 - Есенни тротоар, витрина и чинар
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 4290 Коментари: 10 Гласове:
12

Последна промяна: 30.10.2009 09:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Напоследък се случва да съм част от листопада - два - три пъти. Няма как да се опише вярно и точно усещането, няма как и да заснема този жертвен миг на листата - но е виртуозно, възторжено красиво и си струва да си вътре в картинката, когато листата в рояк са някакви странни кратки есенни пеперуди и падат беззвучно в краката на минувачите.

image

и тази година октомври с неговите руси, руси дървета

image

тополите пращат жълтите си листчета - пишат ли, плачат ли

image

...че го дебнах този тротоар, да минат забързаните и сънени минувачи, пък да не го "изпомачкат" съвсем и изметат междувременно , да го хвана такъв почти покрит от листа и залят наполовина изобилно с ниско слънце

image

image

Една витрина ми задържа погледа и реших да снимам част от аранжировката. Все се каня да изпека тиква, но днес купих и приготвих дюли. Ухаят невероятно,  печени са много вкусни.

image

Това е част от един чинар, който от години навестявам, огромен е и няма как да го снимам хем отблизо, хем в пълния му блясък. Питам се на колко ли е години, съдейки по необхватния му ствол - много ще са. Много много.

Защото югът е притегляне...
пилее есента листата си
ята златисти и червени
летят стремителни
надолу
...

Земята под краката ни е югът на листата...





Тагове:   есен,


Гласувай:
12



1. eola - хубаво е...
29.10.2009 23:40
да си лист -
"Земята югът на листата"...
цитирай
2. eliteratura - Есенно
30.10.2009 06:32
Красиво е!

http://e-literatur.blogspot.com/
цитирай
3. martiniki - Еola.
30.10.2009 10:14
това беше едно дъълго мое стихотворение, но когато трябваше да подбера стихове за книжката, влезе в този вариант - едно листо от първоначалната клонка

тук е съвсем сурово и зелено -

http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=76025
цитирай
4. martiniki - eliteratura -
30.10.2009 10:18
днес вече никак, октомври не се опитва да прави добро впечатление на изпроводяк
цитирай
5. elinora - Есента ще
30.10.2009 19:04
се почувствува много щастлива, ако можеше да прочете твоята ода за златните си листа и за дюлите...Привет, хареса ми твоята есен.
цитирай
6. martiniki - Elinora,
31.10.2009 07:13
хубаво е да е щастлива есента, но от вчера ми се струва, че не е чела нищо, което да я усмихне ;)))

Благодаря и оползотворена най-добре събота! Хем и последен октомврийски ден...
цитирай
7. galinabg - Прекрасно-жълто..
31.10.2009 09:37
По есенному цветно...Уловила си красотата :)
цитирай
8. martiniki - a днес
31.10.2009 13:48
как само се е разлютила в последния ден на октомври, как само ме дърпа, влече и хапа вятърът...върти ми се от сутринта стихче на един приятел, явно писано точно за ден като днешния

поздравявам те, Галина!

ПЪТЬОМ

Есента днес беше мокра и зла.
Вятърът ме нахапа жестоко.
Дърветата ме наплюха с листа.
И реших, че съм мръднал, защото

голо клонче ми стори знак,
мръсна дума в небето прочетох,
на пазара видях Пастернак,
а в градинката – Чехов.

Кварталчето мърляво - чисто по цигански!
Мръсно бельо по балконите.
Не можах да ги видя Вапцаров и Смирненски –
зърнах им само балтоните.

Испанска китара отнякъде счу ми се,
В рекламите като в арабски стихове се заплеснах.
И - чудо да видиш! -
някакъв юноша
пееше моите песни!

Накрая дяволът ме задърпа
след една изрусена брантия.
Ама си викам: я по-добре в църква.
А най-добре – при Илия.

РАЙЧО РУСЕВ
цитирай
9. eola - това беше едно дъълго мое стихот...
09.11.2009 11:06
martiniki написа:
това беше едно дъълго мое стихотворение, но когато трябваше да подбера стихове за книжката, влезе в този вариант - едно листо от първоначалната клонка

тук е съвсем сурово и зелено -

http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=76025


прочетох :) не съм ходила там отдавна...
тези листопади зареждат с топлина - не мога да им се нарадвам, тази есен още не съм видяла такива в градината във Варна, може би още е рано или по-скоро времето се побърка :)
цитирай
10. martiniki - :)
10.11.2009 08:39
аз пък все надничам, макар и да не влизам така често напоследък и да си мълча - чета

и аз си го мислех - за различността на есента, сякаш листата капят още зелени, не знам, но някак повече търся сега златокоси дървета, не се изпречват току-така и не ми е толкова пищна, многоцветна и разкошна, може и да греша,може пък само местната да е такава "постна", не съм излизала от града откак е наченала същинската, с едно изключение


...греша, греша - същата си е, пищна, разкошна, златокосо-медна, мека и шарена
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5811214
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55731
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930