Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2009 15:47 - Пада сняг, сякаш
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 8262 Коментари: 14 Гласове:
8

Последна промяна: 21.04.2017 08:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 ангели падат...Обичам тази песен. За първи път съм я слушала от винилова плоча преди повече от 25 години на стария грамофон у дома, който имаше вграден говорител в капака си. Днес ми попадна първо в изпълнение на Стефан Воронов, който също познавам и помня от малките (недългосвирещи) плочи на баща ми
( доколкото разбирам френски, вече чуть-чуть, струва ми се в относително буквален превод, заглавието си е едно към едно, аз бих го превела с по-близкото до нас, разговорно "вали", но това си е мое виждане), след което попаднах на този прекрасен снежен клип, украсил изпълнението на Адамо, пише си - оригинал ;). Поздравявам ви и се надявам да не завали много скоро, не и преди Коледа,.. айде поне не до Никулден:)











Гласувай:
8



1. ivana59 - martiniki, благодаря! :)
18.09.2009 16:55
Обичам тази песен!
цитирай
2. eliana - .....:)
18.09.2009 18:36
обичам тази песен!
хайде да не вали!
цитирай
3. анонимен - elinor
18.09.2009 19:58
О,толкова обичам тази песен,а дори не харесвам сняг...
цитирай
4. martiniki - Ивана, Елиана, Елинор :)
19.09.2009 07:40
Радвам се, че и вие, съмишленички, дори по-скоро -съчуственички ;)))

Пълни със слънце (тук току-що направи пробив) и добро настроение празнични дни!
цитирай
5. veninski - Прекрасна песен! Поздрави!
19.09.2009 07:54
Прекрасна песен!
Поздрави!
цитирай
6. santiment - Очарователна песен, а клипа е в п...
19.09.2009 16:49
Очарователна песен, а клипа е в пълен унисон с нея

Ето чудесния текст:

Salvatore Adamo - Сипе се снегът



Сипе се снегът...

Ти не ще дойдеш тази вечер.

Сипе се снегът

и сърцето ми се облича в черно.


Този нежен кортеж,

всичко е в бели сълзи.


Птичката на клона изплаква своето заклинание.



Не ще дойдеш тази вечер

ми крещи моето отчаяние...


Но сипе се снегът -

безчувствено място.



Сипе се снегът...

Ти не ще дойдеш тази вечер.

Сипе се снегът...

Всичко е бяло от отчаяние,

тъжната сигурност -

студът и отсъствието ти!


Тази омразна тишина...

Бяла самота.



Не ще дойдеш тази вечер

ми крещи моето отчаяние...


Но сипе се снегът -

безчувствено място.
цитирай
7. martiniki - благодаря!
19.09.2009 16:58
венински, поздрви и на Вас!

сантимент, преводът в този вариант не ми беше попадал...мислих си за разни синоними на "пада сняг", "сняг бавно пада" ми звучи някак насилено в българската версия, представях си как снегът лети, снегът се стели, рони се, танцува бял печален прощален валс...не и пада, грубо ми е, затова - "сипе се", "вали" ми звучи по-приемливо, по-близо до представата

чий е този превод?

Но сипе се снегът -

безчувствено място.

тук също ми се струва, че има какво да се желае

но се сипе снегът -
(значи тук играе роля на упойка, обезчуствява, умъртвява, замразява и така пази сърцето)

цитирай
8. santiment - martiniki,
19.09.2009 17:34
Превода не есъвършен, но е почти буквален превод от френски. Разбира се, че ние сме свикнали да употребяваме широко израза "пада сняг" и израза "ти няма да дойдеш тази вечер", а тук е "сипе се сняг" и "ти не ще дойдеш тази вечер", но това не е важно.
Важна е атмосферата на песента, която създава Адамо.
А това е френския текст и който желае да го превежда буквално или художествено и римувано, но това няма значение за песента на Адамо.


Tombe la neige
Tu ne viendras pas ce soir
Tombe la neige
Et mon coeur s'habille de noir
Ce soyeux cortege
Tout en larmes blanches
L'oiseau sur la branche
Pleure le sortilege

Tu ne viendras pas ce soir
Me crie mon désespoir
Mais tombe la neige
Impassible manege

Tombe la neige
Tu ne viendras pas ce soir
Tombe la neige
Tout est blanc de désespoir
Triste certitude
Le froid et l'absence
Cet odieux silence
Blanche solitude

Tu ne viendras pas ce soir
Me crie mon désespoir
Mais tombe la neige
Impassible manege

цитирай
9. martiniki - така, е, разбира се
19.09.2009 17:45
просто изказах мисли на глас, съжалявам, ако някак си се почувствал засегнат...

"Важна е атмосферата на песента"
:)
цитирай
10. santiment - martiniki,
19.09.2009 18:00
В никакъв случай! Удоволствие бе да си припомня тази песен благодарение на теб.
Благодаря ти!
цитирай
11. martiniki - аз се радвам на тази възможност,
19.09.2009 18:48
която не съм и допускала допреди 5 години, тогава започнах една голяма тема "Шлагери" в един литературен сайт, където публикувахме текстовете на любими и позабравени песни, не съм си представяла, че толкова скоро ще имам възможност да слушам, а и да прибавя към текстовете и самите любими песни, благодарение на you tobe и всички потребители меломани в мрежата
цитирай
12. eliteratura - Снегът
21.09.2009 08:56
Бог знае кога да ни го даде.

http://e-literatur.blogspot.com
цитирай
13. анонимен - mn e hubava :)
12.12.2009 22:22
radvam se 4e ima xora koito haresvat i tozi stil muzika :)
цитирай
14. martiniki - da
14.01.2010 09:38
направо си обичам тази музика
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5814897
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55736
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930