Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.05.2009 22:13 - 17 май
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 3404 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 11.06.2009 21:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Денят се оказа жежък. Тежичко легна от сутринта слънцето и така си изкарахме деня, с ръцете на слънце по раменете. Голямо приятелче. И вярно! До болка просто...

Забелязала съм, че маковете са крайпътни цветя. Крайрелсови и крайшосейни, минава ми през ум, че обичат да пътуват, а не могат.  Допускам, че от немай-къде се примиряват с положението си, скупчват се на групи край пътя,  залавят се да махат на преминаващите превозни средства от всякакъв вид, и изглеждат доволни, ако ги забележи и снима някой. Както си седят с червени кърпички до шосето.

image

крайпътни са, днес се убедих за пореден път

image

Старите къщи пък си умират да бъдат навестявани, за да има на кого да се оплачат. Също като старите хора. Колкото по-рядко ги посещават, толкова повече се оплакват, припукват, приохкват, прискърцват и ронят мазилка вместо сълзи.

image

стар долап, навремето е служил за шкаф, кутия за хляб и хладилник

image

няма ги стопаните от години, вещите сякаш ревниво пазят сенки



image


Снимах се с портретите на стената. Не са мои родственици, но са хора, чиито стъпки са отеквали из стаите, чиито гласове са се чували из двора и чиито ръце са отваряли ракли и гардероби. Живи хора - влизали са, излизали са, карали са се, смеели са се, плачели са и са работeли, колкото не мога и да си представя, по двора, на полето и където ги прати съдбата. Прости, отрудени, истински хора, от които са останали стари снимки. И къща, която плаче с таваните и стене с вратите си.

Слънцето печеше безмилостно, в къщата беше хладно и се скрихме за кратко в прашната и вътрешност. Нарушихме дълбокия и сън за два-три часа и си тръгнахме.

На връщане снимах една къщичка, която винаги ми е привличала вниманието. Самотна къщичка на хълма. Чувала съм, че не веднъж е удряна от гръм. В миналото. После са я ремонтирали, притягали и пак е събирала ловни дружинки и други весели компании.

image

А още 30-ина минути след това, и 40 ина  км на запад удари град. Сериозен. Все едно ни целеха с прашки хиляди невидими пакостници от близките хълмове. С ледени дражета.

image

Три-четири  километра град на седем  километра от града. На 17 май. При все водното приключение още усещам слънцето по лицето и ръцете си.
Жежък ден. С леден къс за точка. Стопи се.








Тагове:   май,


Гласувай:
0



1. milamam - Прекрасното усещане, да преживееш ...
17.05.2009 23:00
Прекрасното усещане, да преживееш деня през погледа на друг човек, човек, който обръща внимание на малки, "незначителни" подробности, които е изживял и са изпълнили съществото му с усещане за живот.
Благодаря ти, за чувството, което ми създаде.
Прекрасно е!
цитирай
2. melsun - :)))
17.05.2009 23:47
Моите преживявания днес бяха много сходни с твоите :))) Ходихме до село...с баба. Дядо почина октомври месец. Къщата осиротя. Снимах мак и щъркел. Дъждът ни подмина. Само прогърмя. Спомени, тъга, слънце, усмивки с горчив вкус на нещо отишло си...Буренясала градина...Не снимах една къща, всъщност много неща не снимах...
Бяхме с кола...Искрен, радостен смях...Въпреки всичко денят ни беше прекрасен, защото бяхме заедно...аз, баба, леля ми и мъжът ми...

Разчувства ме :)
цитирай
3. cornflower - необикновено усещане за четящия. . ...
18.05.2009 07:59
необикновено усещане за четящия..
страхотна идея!
цитирай
4. martiniki - milamam,
18.05.2009 13:26
уморена бях вчера вечерта, но исках да си оставя този ден в кратък текст, един вид снимка на самия него да сторя, на прима виста го написах и се радвам, че ти е харесал
благодаря
цитирай
5. martiniki - melsun
18.05.2009 13:46
да ти е жива и здрава! Моите отдавна си отидоха. Още ми е мъчно за тях и сигурно винаги ще е така. Те ми бяха най-добрите обичливи баби, а като дете не оценявах какво богатство са ми...
цитирай
6. martiniki - Люба
18.05.2009 13:47
рядкост са такива читатели - сензитивни :)

Поздрави!
цитирай
7. анонимен - Репортаж,
18.05.2009 16:47
писан с поезия на шията!
:)))
цитирай
8. martiniki - Почти
18.05.2009 17:09
като "Анна на шее" -
оттърване няма ;))

Аз досега бях в твоя репортаж, из онзи непознат за мене край:)
цитирай
9. анонимен - Чехов е много велик,
18.05.2009 18:19
има дори балет по този разказ.
цитирай
10. martiniki - почти не съм гледала
18.05.2009 18:29
Чехов на сцена, чела съм го винаги с голямо увлечение
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5805780
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55715
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930