Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2009 23:57 - Джулиано Джели - Вратите на фантазията
Автор: martiniki Категория: Изкуство   
Прочетен: 9132 Коментари: 20 Гласове:
1

Последна промяна: 26.04.2009 18:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Днес случайно научих за една изложба, която в момента може да бъде разгледана в Палацо Векио във Флоренция. До 22 април. Заинтригува ме заглавието - "Вратите на фантазията" и това, че художникът- Джулиано Джели,  отворил вратите в самите свои творби , разчита на непредубедеността на децата - търси и се вслушва в детското мнение за своите картини и искрено желае да прелее от цветността си в урбанизирания ни свят. Още повече се заинтригувах след като художникът спомена Магрит и Джорджо де Кирико, като врати зад които самия той е надничал и продължава да наднича, затова и аз се порових тази вечер и попаднах на един много интересен творец.

    image      image


                 image                                   image

                                  image               image

  image     
 
image

image

image

Освен тези шарени и жизнерадостни картини, които не знам защо ме пращат при въртележки, панаири, захарни петлета, един вид  право в някакъв паралелен свят на детството, което трябва да е съвсем близо - само зад една от вратите в една негова картина;),  в изложбата са включени и 20 теракотени фигури  - по-скоро напомнящи шивашки манекени, по които художникът си е поиграл да направи уникални татуировки и чиято група е нарекъл "Армия на любовта". Сам сподели, че две години е подготвял тази изложба.

image

Фигурите не ми харесаха както картините. Сториха ми се съвсем чужди на пъстротата и безгрижието в тях. Помислих си, че това е всъщност творецът. Търси и се оглежда. Постоянно. После ми хрумна, че всъщност те се балансират твърде добре, допълват се. Манекените ми изглеждат като контрапункт...Чета го така - вгледайте се какви сме станали, как сме се унифицирали - еднакви )торсове( фигури, отличаващи се единствено по татуировките, по баркода...а само на един хвърлей, само ако не забравяме и не оставяме на произвола детето в себе си - какви светове, а?
А може би просто е използвал еднаквите фигури, за фон на разните, сякаш изработени от черупки релефни белези...белези като написах и ми се сториха още по-стряскащи...Знам ли. Нямам под ръка повече и по-големи снимки, за да разгледам по-добре.
  Важното е, че ме замисли, изкуството си има този ръжен - провокира мислене.

Сега открих свързващото звено между двете групи произведения :

image

Тук се настани накрая на постинга, а според прочетеното този манекен стои на входа на изложбата.

Заинтригува ме заглавието  La spirale del poeta, препрати ме към картината на Де Кирико  "Неопределеността на поета", чието послание нищех по едно време и намирах някои нишки водещи към едни мои си коридори...Спиралата на поета, това също е повод за сръчкване.

Спиралата е символ на сътворението, на забъркването с една сламка в една чаша на една буря...

а и като ми чезнат така картините в текста  - линкове към :

http://elrid.cult.bg/f/Pages/Spiral_in_nature.php

http://www.artgallery-violanti.com/Opere-Arte.aspx?Autore=12&Nome_Autore=Giuliano%20Ghelli

http://www.marblearchgallery.com/p_ghelli.html




Тагове:   въображение,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. flatarok - Интересен художник. Обаче трудно ...
21.04.2009 16:14
Интересен художник.Обаче трудно ми е да открия прилика или връзка с Де Кирико.Да поясня ,гледам само репродукциите на поста.
За първи път го виждам .Някой неща приличат с мои картини.Явно Миро ни е любим
цитирай
2. martiniki - връзката е моя -
21.04.2009 16:33
аз си я правя покрай заглавието на картините...Вярно, че напомня като стил повече на Миро - акцент върху фрагмента, детайла, символа, спиралата, декоративен и куклен някак...а в интервюто художникът спомена като близки до своето усещане Матис, Магрит и де Кирико

и аз вчера чух името му за първи път по радиото
цитирай
3. flatarok - Той може така да усеща нещата. Но има ...
21.04.2009 16:45
Той може така да усеща нещата.
Но има една картина от ранния Миро и имам чувството, че я е разчленил на картините, които е показал.Нищо лошо в това не виждам.В крайна сметка всеки може да се изразява така както си иска.Но някак си много "подреден" ми се вижда .Има един пловдивски художник Христо Николов и той е така в живописта.Но го казвам с добри чувства.
цитирай
4. martiniki - не знам точно за коя картина говориш,
21.04.2009 16:58
аз се сетих за две на Миро, които ми звучат близко, върху едната - "Разораното поле", съм писала преди време :
http://shtyrkel.eu/forum/index.php?act=Attach&type=post&id=74

http://martiniki.blog.bg/viewpost.php?id=50351



а другата е тук:
http://content.foto.mail.ru/mail/udalova.tatyana/22/i-432.jpg

"Подреден"... На мен ми изглежда точно куклено - като пиеска в картина...
Така е, всеки се учи като повтаря, взаимства волно или не, и ако може доразвива...

Ще потърся Христо Николов. Благодаря за мнението и диалога!

цитирай
5. flatarok - Точно първата имах предвид Аз ...
21.04.2009 17:01
Точно първата имах предвид
Аз като го споменах Христо Николов , взех в нета да го търся ,нищо не открих от него..
цитирай
6. martiniki - то втората
21.04.2009 17:06
картина, втория линк, комай е имитация точно на това поле на Миро, така ми се стори

и аз не открих картини на споменатия от Вас художник

Поздрав
цитирай
7. flatarok - Аз споменах за Христо Николов за...
21.04.2009 17:09
Аз споменах за Христо Николов защото останах с впечатление че сте от там.А аз го познавам лично и направих някаква връзка .
Поздрави и от мен
цитирай
8. martiniki - ...
21.04.2009 20:03
не, не го познавам, поне нямам спомен

нещо е станало с част от картините, които бях изтеглила и прикачила, сега ги няма в постинга :(, а странното е, че като опитам да редактирам в прозореца са си там...
цитирай
9. flatarok - Аз виждам 6 картини и 2 снимки на с...
21.04.2009 20:07
Аз виждам 5 картини и 2 снимки на скулптури.
цитирай
10. flatarok - Вие защо имате интерес към карти...
21.04.2009 20:08
Вие защо имате интерес към картините ,защото аз също се интересувам от тях и от скулптура?
цитирай
11. martiniki - да,
21.04.2009 20:09
а бяха повече, сега на мястото на изчезналите има кръстчета :(
цитирай
12. marteniza - Вратите на Бил
22.04.2009 17:51
Напомня ми на вратите на Бил от изящното четиво на Сири Хуствет "Какво обичах".
цитирай
13. martiniki - mart,
22.04.2009 17:57
не съм чела въпросния автор.
Сири Хуствет...Ще потърся :)
цитирай
14. marteniza - Авторка
22.04.2009 21:00
Според мен, струва си да се надникне. Нищо, че е засенчена от мъжа си Пол Остър и мнозина се дразнят, че му посвещава всичките си книги.
цитирай
15. martiniki - :)
23.04.2009 10:41
намерих един откъс засега, днес започва маратон на четенето, за жалост го изтървавам тази година...;))

(време дойде да се понаюжним пролетно ;))
цитирай
16. marteniza - :)
23.04.2009 11:44
Попътен вятър и стискам палци, момичета!
цитирай
17. martiniki - :)
25.04.2009 00:19
Е, мина и вече е в историята. Пегасът за поезия отиде при Невена Борисова - БАВНИ ПОРТРЕТИ, за Гергана има специална награда на СБП

(това ми е голямо удовлетворение, и съпровождащата награда, която получи Ина Иванова за книгата си с разкази - Право на избор и други проклетии - радващо, радващо :)))
цитирай
18. marteniza - Да
25.04.2009 18:16
! Другите още не съм чела, за Гери се радвам много.
цитирай
19. bovari - Хубаво пътуване....
26.04.2009 14:38
Детският свят е истински сигурно защото всеки цвят и форма изразява себе си, не се размива. В света на порасналите вече всичко става относително, доброто, красотата, приятелството, истината.............всичко избледнява и става трудно отличимо. А при децата и сънищата са цветни!
Благодаря за споделеното, martiniki!
цитирай
20. martiniki - пътуване във Фантазия ;)
26.04.2009 14:59
не сънуват ли цветно всички сънуващи? трябва да прочета по темата, аз винаги сънувам цветно, понякога цветовете са ярки като в картините на този художник

радвам се, че ти е харесало :)(съжалявам само, че пак са изчезнали някои от картините)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5812901
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55733
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930