Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.04.2015 14:44 - Космос от яйце
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 12779 Коментари: 17 Гласове:
18

Последна промяна: 17.04.2015 20:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Хареса ми идеята още щом я видях в Boread Panda - яйца - галактики. Ама онемителни направо. Всяка година шаря яйца и пробвам най-различни варианти. Поне от 5-6 години насам експериментирам с всякакви техники:

image

съвсем традиционни червени яйца с най-обикновена боя, вчера също вапцах седем такива


image

image

Тези са мацани с пръсти, щом има заек на снимката, са някъде отпреди шест години


image

Преди известно време се запалих по естественото багрене на яйца и две-три години се мъчих така да боядисвам - с люспи лук за оранжево и кафяво, куркума за жълто, коприва за зелено, лилаво зеле и каркаде за синьо, и брош и червено цвекло за червено...На горната снимка яйцата са боядисвани с такива багрила и допълнително облепени с флорални мотиви, изрязани от салфетки Естественото багрене е работа мъчна и неблагодарна. Първо и задължително условие, за да се получи нещо, е яйцата да са бели! Миналата година опитах първо с отбрани по-светли обикновени яйца...На тях само кафявото личеше, значи стават само за боядисване с люспи лук. Купих си трийсет чисто бели яйца, които след варенето се редуцираха до осем, хайде девет цели. Останалите се напукаха. Те половината от тях, още в кутиите си седяха с едни подозрителни жилки ...Та не е лесна работа да сколасаш с белите яйца и доста се оскъпява процеса. Обаче такива грейнали жълти яйца не съм имала никога! Много доволна останах от куркумата като багрило! Нищо не ми се получи със синьото, лилавото зеле го изхабих до листо за син цвят - само едно синеещо се леко яйце в резултат. Значи ви трябват много бели яйца и огромно търпение, за да получите цветове от естествен източник. Писала съм по темата тогава - тук.

Да се върна обаче откъдето тръгнах. Видях тези яйца
преди седмица и занемях. 

image



Яйцето е със съвършена форма и  винаги съм го приемала за първоначалното, онова нещо от което се ражда пиленце, свят...нищо че Тодор Колев в "Господин за един ден" казва, че кокошка отвсякъде може да прихвърчи, но виж яйцето няма как току-така да дойде ( в спора кое е първо...) Страшно ми харесаха тези яйца! Толкова красиви и подходящи ми се видяха, зяпах ги и ги зяпах...Реших, че няма да ми се размине опитването, макар че си нямах нито брокат, нито специални бои за рисуване и четчици за целта, вчера сутринта боядисах в дълбоко синьо четири яйца и си поиграх да ги докарам до космос. Колкото можах


image

image

Вече съм спокойна, прилично се получиха, мога да продължа утре да си лепя яйчица със салфетки. Отново бели ще диря, вчера и днес ударих на камък. Бяха свършили в големите вериги, а се снабдих със специални салфетки с по-дребни орнаменти, за да направя още красиви яйца. За да посрещнем празника, в който всичко свършва, за да започне отначало. Настъпва мрака, за да дойде светлината...Чупим яйцето, за да възкръсне животът, и той да е по-добър, по-чист, по-силен и могъщ от предишния! Светъл празник!

...
Христос Воскресе! Светлинаи радост!


image

image

Облепянето със салфетки също не е много лесна работа, но от гледна точка на безвредност ми се струва най-подходяща украса! Малко повече ми се свидят яйцата като се чупят при сборичкванията, но се свиква. И си струва красивата маса:)

image





това вече е великденска градска украса - липата пред общината за поредна година е украсена с шарени яйца


image

това пък са яйцата от великанската великденска кошнаца на стълбището пред същото здание

image

Тези дни на Великдена бяха подарък - толкова светли и топли, самите те истински празник. Благодарна съм!



Великденско езеро

image


image

този мъжки заминава...

image

женската го изпраща на брега

image

а този си почива, може да се е завърнал от плаване уморен...


image

езерото е пълно с големи рибоци, не съм сигурна какви са, но си съжителстват спокойно с патиците...



image

а вчера и прасковките ме зарадваха!

image

...a тази седмица и черешите!


image


image

image


image





Гласувай:
18



1. josarian - Браво ти - много са хубави!
10.04.2015 15:07
Аз от три години не съм рисувал яйца, тази година мисля да започна отново- утре примерно:)
цитирай
2. martiniki - josarian - благодаря!
10.04.2015 15:53
И утре е навреме.:)
цитирай
3. sestra - Това пръскане с бялата боя
10.04.2015 17:35
върху тъмната основа може да се постигне и с четка за зъби, мисля ще стане точно като тези, които си видяла, но и твоите, както вече споменах, са станали хубави.
цитирай
4. distrelets - Истинска галактика си сътворила, ...
10.04.2015 17:40
Истинска галактика си сътворила, Марти! Браво! Много са красиви всички яйца и си личи , че си ги правила с любов! Поздрави!
цитирай
5. donchevav - Чудесно си се справила, Марти! М...
10.04.2015 17:48
Чудесно си се справила, Марти! Много са хубави - и тези с естествените багрила, и дълбоко сините, които загатват космос. И ние вкъщи предпочитаме по-безвредни начини за украсяване - люспи от лук, липов цвят, червено цвекло и др., а тази година съм основно на вълна декупаж:))) Стават наистина страхотни - и без всякаква химия!
Светъл празник с много вдъхновени и стоплящи душата преживявания!
цитирай
6. stela50 - Всяко яйце носи послание, а самото оцветяване
10.04.2015 18:35
е специален ритуал... Много са хубави твоите творения, Марти...
светлина, галактика... цяла вселена от обич...
Светли празници !
цитирай
7. megg - Красота
10.04.2015 18:57
и такова едно усещане за тайнство се е получило в яйцата, които си измайсторила, Марти; много ми харесаха! Не бях виждала такива, дето са небе. Догодина ще опитам. Аз вчера опитах и декупаж - само няколко, за да видя дали ще успея... е - успях, радост ми е.
Светли празници и нека са пълни домът и сърцето с обич!
цитирай
8. paciencia - Много красиви са станали всички яйца, Марти!
11.04.2015 00:12
И пак ще надниквам да не пропусна ако допълниш колекцията:)
Хубави празнични дни ти желая!
цитирай
9. veninski - Наистина са галактики. . . Христос ...
12.04.2015 08:07
Наистина са галактики... Христос Воскресе!
цитирай
10. venercheto - :)
12.04.2015 20:23
Воистина воскресе!

...Много хубаво, Мартичке! А пък от тези синичките и аз направо занемях...:)
Кой победи в боя с яйца? :D
цитирай
11. martiniki - Христос Воскресе!
14.04.2015 08:51
Мир, любов и радост в домовете и душите ви! Празнкът мина, но пролетта предстои, а тя е дълъг празник - надявам се да си е оставила дъждовете зад гърба, ама така великденски се надявам!

Не се сетих да пробвам с четка за зъби, Мире, но и подходяща боя нямах. Другия път дано съм по-подготвена, макар че като се знам...все импровизации - джазова поезия, джазови репортажи, джазови яйца;)


Пас, има и нови снимки:)

Венерче, и синът ми, дядо му,та и аз хванах едно борче яйце, но се намери по-борче.


цитирай
12. paciencia - Ех, че красиво!
14.04.2015 23:43
Знаех си аз, че ще има още:) Красива е била великденската ти трапеза! Градът ти също - с кошницата празнични яйца, ликуващата пролет, езерото с патоците и рибите, нацъфтялите праскови - всичко говори за възкресение.
цитирай
13. indi - Красоти...:)
14.04.2015 23:57
Аз декупажните яйца ги видях в блога на Уондър и тази година направих повече такива, отколкото боядисани. Добре ми станаха..Космоса наистина е супер! Един от най- големите ми подаръци от децата е " космосът" от сина ми- черен плик, плътен, целия фино надупчен- като си го сложа на главата- воала!- космосът е над мен, с толкова много съзвездия! :)) И езерото е много красиво...
Всеки ден да т е велик, Приказна! :)
цитирай
14. martiniki - )))
16.04.2015 16:59
paciencia написа:
Знаех си аз, че ще има още:) Красива е била великденската ти трапеза! Градът ти също - с кошницата празнични яйца, ликуващата пролет, езерото с патоците и рибите, нацъфтялите праскови - всичко говори за възкресение.

Добре наминала в тази светла( бих добавила и топла) пролетна седмица...днес небето е просто прелестно! А черешите навсякъде са нацъфтели, да се чудиш накъде по напред да гледаш, отвсякъде пролет!! Снимки днес почти не правих само се възхищавах на гледките , направо съм още в еуфория от тази развихрила се пролет)*
цитирай
15. martiniki - ех, Стеф, и на теб всеки ден - велик ден!
16.04.2015 17:04
indi написа:
Аз декупажните яйца ги видях в блога на Уондър и тази година направих повече такива, отколкото боядисани. Добре ми станаха..Космоса наистина е супер! Един от най- големите ми подаръци от децата е " космосът" от сина ми- черен плик, плътен, целия фино надупчен- като си го сложа на главата- воала!- космосът е над мен, с толкова много съзвездия! :)) И езерото е много красиво...
Всеки ден да т е велик, Приказна! :)


Преди време, може би две години видях за пръв път такъв декупаж, страхотна работа, красиво и чисто, много ми допада...това с кесията-космос ми е близко и познато! Аз ползвам капелата си на дупчици, мисля, че съм качвала снимка някъде в постингите, ще потърся :)
цитирай
16. monaliza121 - Привет, Доре!
30.04.2015 14:21
Две праскови и две череши https://m.youtube.com/watch?v=lWtZlXyeoXc
цитирай
17. martiniki - юхууу. Тине,
30.04.2015 17:29
привет!

поздравявам те на свой ред с откритието ми за месец април

https://www.youtube/watch?v=4GkB1mlpOuw
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5776329
Постинги: 1125
Коментари: 15469
Гласове: 55652
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031