Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.12.2014 07:48 - Една тиха книга за раззвъняване
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 13410 Коментари: 27 Гласове:
25

Последна промяна: 23.12.2014 08:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Имам нов повод за радост, който не мога да не споделя с тукашната четяща общност. Истинско събитие - една отдавна чакана книжка вече е факт. Това е първата стихосбирка на нашата Милка Пиналска - на нетски - meiia. Мея е една престъпно талантлива особа, която познавам чрез думите от десет години, а от седем сме съавторки в стихосбирката "Червилото на Пегас" - не пропускам да спомена, за мен е чест и удоволствие да си съжителстваме на страниците на тази книжка. И сега - гледай ти, вече се накани! Накани се бе! И си има собствена, само нейна си книга! Чисто нова!


image


Коледно чудо - така бих определила това събитие, МЕя си знае какво и е коствало случването му.

Честито, Мей, изключително съм доволна, почти самодоволна от това рождение и нямам търпение да я пипна! 


Ще си позволя да споделя две стихотворения, за които не знам дали са включени в книгата. Доста ще ми е трудно да избера, неведнъж съм била зашеметявана от света на думите н МЕя и и благодаря, че е такава и имам късмета да я познавам и чета.


Пиеса за сетива



Ти си дълга пиеса за сетива,
а те свиря на кратки пасажи
от любов, тишина, светлина.
С други думи, миражи...

Някой даже да спусне въже
по скалата ти с думи отвесни,
се спасявам, от всички мъже,
за да бродя из твоите песни.

А в душата си, сякаш не знам,
тази обич е... от хартия и ноти.
Недомислен от двама ни храм.
Трудно дело за много животи.

И усърдно, по детски, греша.
В партитурата все недовиждам
всички паузи и, току се реша
да изпея стиха за довиждане,

тази обич ме разпява на химн.
Тази обич ми казва да дишам 
в сетивата си. И дори, че си зрим,
и дори, че си мое двустишие.

Тази обич е слънце за глас,
тишината с по-чувствена дрешка.
Ти и аз сме - магнит до компас.
Иначе казано, ... грешка.

Тази обич с размамах на плесник,
за страха си не ще да похарча.
Аз по сила съм влюбен войник.
А по съвест – сърце на глухарче.

 


Тиха любов


Много тиха любов, с мъгливи пропорции.
Лъкатуши към изгрева син в нощта полугола.
И се храни по птичи, на мънички порции
прелетени земи и мълчания, страсти на хора.

Много тиха любов. Рядко срещам такава -
с градски часовник, площади, самотни алеи.
Ароматът след нейното бродене дълго остава
по звездите, преди със нас да ги слее.

Много тиха любов. Не прилича на чудо.
Разговаря с клошаря, премита солта от небето.
Сгъва праните ризи на бялата, благата лудост
и забожда лъчите от слънце в сърцето си.

Запилява се нейде, изранена се връща,
раззвънила тъгата с овчарски торбички.
И венеца от тръни бавно и меко прегръща...
Много тиха любов, обичаща всичко и всички.


и още едно, само, но може да се издаде самостоятелно, те повечето и стихотворения са такива - за по едно в книга! 


Галактически блян



Навестяваш ли ме аз не знам.
И ми е глупаво, и тъгувам,
че сама съм, че адски си сам.
И, че не се сбогувахме...
Не те виждам, а само на сън
ми разказваш света си в картини.
Сутринта дълго искам да съм
път, по който обратно да минеш.
И се лъжа, че снощи си бил
покрай мен и ти готвих вечеря.
Но един тъжен бял карамфил
хвърля утрото и ни разделя.
Пак се раждам насила - отсам.
Бог не пита, когато заставя
ти да бъдеш космически сам,
мен с живот да ме благославя.
А не искам животът... такъв,
в който тебе до мене те няма.
Ти кървиш със космическа кръв
и ми вливаш от нея в замяна
на огромния непосилен товар,
който трябва без тебе да нося.
Той, животът, съвсем не е дар
тук за мен. И безкрая си прося.
Подир теб в галактически стоп
бродя малка, изгубена, грешна.
И сред този вселенски потоп
се надявам за миг да те срещна.
Отминават ме ято глухи звезди,
a с опашки ме блъсват комети.
Със живот Господ ме презареди...
Или ти си бил, от когото ми свети?



Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. makont - Това е чудесно!
23.12.2014 08:14
Поздрави за "престъпно талантливата Мея и за теб! Хубав вторник и много усмивки!
цитирай
2. martiniki - makont - да, наистина е събитие,
23.12.2014 08:33
не познавам по-малко суетен тъй-талантлив автор. Всъщност май познавам още един-двама, но тя е дама. Скромността я краси - красива и талантлива. ХУбав да е вторникът! Слънцето дава гаранции:)
цитирай
3. paciencia - Поздрави, Марти,
23.12.2014 09:03
много се радвам за Мея! Невероятно талантлива, а за последното стихотворение - останах без думи. Честито, заслужавате тази радост! Успехи и на двете, а на теб благодаря за споделянето!
цитирай
4. yotovava - На добър път на книгата, Милка е т...
23.12.2014 09:04
На добър път на книгата, Милка е творец, когото уважавам и се радвам, като прочета нещо нейно :)))))))))))))))))
цитирай
5. elidea - Прекрасна Мея!
23.12.2014 09:25
Поздрави, Марта, за няколкото реда приятелство и обич, с които представяш книгата. За силата на търсенето и просветлението, за споделянето - благодаря!
Светли празници, Дора!
Поздрави за Мея! Успех на книгата!
цитирай
6. distrelets - Чета и препрочитам,
23.12.2014 12:53
Разкошни стихове! Това е дар от Бога! Благодаря ти , Марти за споделеното и Светли Коледни дни!
цитирай
7. donchevav - Здравей, Доре! Чудесен повод за ...
23.12.2014 21:43
Здравей, Доре! Чудесен повод за празнуване! Meiia ми е в "любими". Много харесвам нейните стихове! Благодаря ти, че "раззвъня" за събитието - от постинга на Мея можехме само да гадаем какво се случва, щеше наистина да си остане "тиха книга". Поздави на Мей, поздрави и на тебе, скъпа Доре, истинска приятелка си! Весели празници!
цитирай
8. erato7 - Поздравления и за двете ви! Чу...
23.12.2014 21:57
Поздравления и за двете ви!
Чудесни сте!
цитирай
9. elineli - Чудна Меичка,
23.12.2014 22:16
споделена от Небесност!
цитирай
10. martiniki - paciencia - поздрави!
23.12.2014 22:25
Наистина е събитие това книжно рождение. Някои хора са предназначени и не изпитват нужда да бъдат на светло, те си пишат просто, защото не могат иначе, това е мисия. Проводници. Мея има стихотворения за десет книги, поне за десет, но чак сега е нейният дебют. Не искам да я сравнявам и противопоставям, но е ясно.

Благодаря ти! Светли празнични дни!
цитирай
11. martiniki - yotovava - да, Валя,
23.12.2014 22:26
Мея заслужава! Благодаря ти! Светли празници!:))
цитирай
12. martiniki - elidea - хей, Ели,
23.12.2014 22:29
ти я знаеш, чела си я, няма как някой, който я e чел, да не си даде сметка за огромния и талант. Моженето, което е толкова рядко и опасно, като радиоактивен елемент е:( но ти знаеш от личен опит.

Радвам се да имам приятелки като вас.
цитирай
13. martiniki - distrelets - здравей!
23.12.2014 22:32
Благодаря ти, че си прочела и оценяваш. Мея има голям архив, десет години събиран, тук :

http://www.hulite.net/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=Meiia

Весели и честити дните на РОждество!
цитирай
14. martiniki - donchevav - да, така е, Вени,
23.12.2014 22:37
истински празник е тази книга, за всеки, който разбира, умее и цени думите. Не можех да си замълча. Поезията на Мея е храм, често мълчалив, тих, има нужда някой да бие камбаната. За нея - винаги. Мислила съм си, че ако ми се беше стекъл другояче живота, това е нещо, което бих правила с радост - камбаните, да дърпам въжетата им:) Благодаря ти! Весели да са, слънцето днес беше истински празник, вятърът южен...очертава се една такава топла и светла Коледата)
цитирай
15. megg - Светлини по Коледа
24.12.2014 11:38
Много се радвам, от все сърце; да й е честита книгата на тази толкова талантлива Мея! И аз съм била омайвана от света на нейните думи, от всичко, което носят и което стои зад тях, в тях.
И на теб ти се радвам, Марти, за топлата приятелска обич,за моженето, с които представяш и с които ни приобщаваш към трепетния празник - раждането на книга! Знаеш ли, представям си те като усмихнат и светъл вестоносец от приказките. :)
Светли празници!
цитирай
16. martiniki - erato7 - поздрави!
25.12.2014 07:20
Благодаря ти! Честито Рождество!
цитирай
17. martiniki - elineli - чудна и чудесна!
25.12.2014 07:24
Благодаря, НебЕли! Честито Рождество и светли празници!
цитирай
18. martiniki - megg - радостта е взаимна,
25.12.2014 07:26
а по Рождество тряябва да преизпълва сърцето. Здраве, обич и добро, Мег! Честито Рождество!
цитирай
19. megg - Честито Рождество Христово!
25.12.2014 14:38
И за теб, и за всичките ти обични - здраве и радост - с пълни шепи да получавате, Марти; дом с много добрини, с много обич!
цитирай
20. monaliza121 - Честито Рождество!
26.12.2014 18:48
Мила Доре, бъди бяла и разцъфтяла като коледна пуканка!
Честита да е и Мея с новата стихосбирка!
Успехи да топлят и радват душите ви!
цитирай
21. martiniki - Светли празници, Тине! Благодаря ти!
27.12.2014 10:12
Цената на бялото е твърде висока, но вече не се замислям струва ли си да я плащам...Малко сняг да беше повалял, то дъжд.

цитирай
22. meiia - Яяя, какво кътче съзирам!:)
27.12.2014 17:07
Тъкмо ти отговорих в профила си и се надявах знамената ти да имат ограничен познат ми спектър:), бях се успокоила, когато... видях това вълнение тук:). Аз самата не се вълнувам толкова!:) Странно ми е чак.
Чета и хем се усмихвам, хем смутително се мръщя не от скромност ( на доста лета съм вече за такива неща), просто тази книга ми костваше едни от най-хубавите неща в живота и ... не мога да се зарадвам сякаш.
Всъщност, тя е последното, което съм писала. Отзад-напред е книжното ми дебютиране, което не е стихотворно такова. Както Марта обясни. Но като за Рак, нормално е мисля. Има нещо ненормално тъжно обаче, когато болката те кара да пишеш, въпреки волята ти. А може би е и отчасти изцеление...

Марте, твоята светла емоция е тъкмо като за Коледа! И сама по себе си е не по-малко ценна от всяка книга. Че то... в този мрачен свят понякога е трудно дори да пресечеш улицата без такива сияния. Благодаря на Бога, покрай всички изпитания, които ми изпрати, че ме сдоби и с добри приятели.

А стиховете са ..просто част от общуването.

Да се надяваме на повече радости, най-вече на здраве и на бъдеще!

Честита Коледа на всички и весели новогодишни празници!

Благодаря на всички ви!


цитирай
23. sestra - Успех, Мейа,
27.12.2014 17:20
на твоето топло и светло писане. Доре, тази книга май ще е за разсияване... Щастливи празници :)
цитирай
24. martiniki - meiia - толкова трудна книга, самото и появяване на белия свят
28.12.2014 09:22
ме кара да си мисля, че бележи края на цикъла на болката и слага ново начало - така искам да е - съвпада с Рождеството неслучайно. Да е с теб сиянивто на звездата, Мея, да осветява пътя ти и да те закриля! Здрава да си и радостта отново да е гост на сърцето ти
цитирай
25. martiniki - sestra - да, надявам се да разсее мрака и за Мея
28.12.2014 09:27
да дойдат светли и добри дни и години!

Весело посрещане, Мире! Здрава и мирна новата година!
цитирай
26. wonder - Благодаря, Марта!
28.12.2014 15:54
И към мен лети тази Книга-птица на Мила. Нейните стихомъдрости са късчета светла душа, която ни подарява.
Двама от най-прекрасните духовни приятели, които съм имала са Коста и Мея.
Дори книгата да е трудна, вярвам, че е важна като Път и Постигане.
Един Коан, говорещ отвъд парадокса на временното, извън тленното и надграден от две души с общ свят, който е част от Просветлението на всички ни.
цитирай
27. martiniki - wonder - благодаря, Чудо!
29.12.2014 08:33
Да, много, прекалено мъдра поезия, сякаш винаги е знаела, предчувствала.."надграден от две души свят". Поздрави!
цитирай
28. indi - Прекрасно е това!
01.01.2015 20:28
И в сайта я поздравих и тук- в това толкова чисто, толкова приятелски обично място- на Мея! Тази толкова талантлива да изкаже неизказуемото Мея! И моментално ви прехвърлям и на двете нещо което в момента слушам :

https://www.youtube.com/watch?v=HSWR4os7I7E

{}
цитирай
29. martiniki - indi - здравей, Стеф! :)
02.01.2015 09:38
Имам я книжката, получих я на 30-и, точно преди Новата. Това е тежка тишина и камбаната и плаче и аз плача, но самото случване на книга мейска е прекрасно. Събитие.

Мноого ти благодаря, обичам тази песен и винаги я слушам с надежда - добра година! Щастлива!

https://www.youtube.com/watch?v=feuS4xJNxU4
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5800472
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55708
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930