Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.05.2014 08:41 - Чанта
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 4447 Коментари: 16 Гласове:
17

Последна промяна: 15.05.2014 21:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Тези дни прочетох нещо, което, освен, че ме разсмя с глас, ме успокои донякъде. Явно не съм сама. Имало и други видни предпочитателки на големите чанти. Не съм кой знае какъв специалист, но мога да предположа какво би казал един психоаналитик за това каква жена се крие зад голяма чанта - защото това определено е жена, която се крие - аз например като я тупна в скута си и цялата се скривам. Е, лицето ми се вижда:) Предугаждам, че освен добро укритие,  изборът да нося такава ГОЛЯМА чанта, е своеобразен протест срещу порастването,  отказ да напусна детството. Все пак в ученическите си години човек носи най-тежките чанти и раници в живота си. А аз бях прилежна ученичка, просто непоправимо прилежна. Чантата чак ми къртеше рамото, вървях килната ( убийствено си е) на една страна от тежестта и, но изпълнително носех всички учебници, тетрадки и помагала...Сега дъщеря ми е такова ученолюбивче. Чантата и често е със скъсана дълга дръжка, изхвърлих я при последното - Мамо, заший ми чантата. - и и взех една с доста по-широка и здрава презраменка. Ето как училището ни възпитава едни здрави и яки жени, които с голи ръце и широки рамене да посрещат житейските трудности.

Понякога се шегувам, че нося чанта-килим, като онази на Мери Попинз. Е, в нея няма походно легло, одеяла, чаршафи, нощница, възглавница и още куп дреболии, но си го бива съдържанието и. Съдържателно, чак сърцераздирателно - средно тежи около три кг, редовно ми изкелифенчва рамото. Обичайните неща, които потъват вътре като в трюма на голям презокеански лайнер (което пък ми създава и затруднения с намирането им, представете си какво ровичкане пада всеки път, когато трябва да измъкна конкретно нещо) - ще се опитам да изредя. И така - връзка ключове (половината отдавна са без вртати, вероятно ги нося за тежест и авторитет), портфейл - доста е дебел, но да не се заблудите, че в него има пари или карти, има всякакви други неща - календарчета, визитки, снимки, бележки, КЪСМЕТЧЕТА от кафе, сметки и стотинки. Абе тежичък е, макар и почти да е забравил основната си функция и шумоленето на надиплени банкноти да идва само в съня му.... Обикновено нося два-три шала. Налага се човек да се наметне, врата си да увие...Чорапи. Четка за коса. Чадър! При това дъждовно пролетно време си е редовен пътник в чантата. Книга - един брой, бележник с два-три химикала - поне единият да пише. Шноли, ластици, червило, спирала, огледалце, пинсета, телефон, очила, запалка, мокри кърпички, салфетки, парфюм, ножичка, ветрило,  карфички, лепенки, превързочни материали, аспирин, аналгин, бутилка минерална вода или чай, кестени или миди поне по една шепа, според сезона. Това на излизане. Като се прибирам чантата - килим е побрала още литър мляко, две-три кисели млека, хляб, консерва с грах и буркан тахан. Понякога плодове, рядко домати и яйца. Дотам! Не обичам да нося торбички и затова чантата предвидливо поема голямата част от покупките....Вярно чук не съм носила! Носила съм нож, а последно се върнах от лозята с грижливо прибрана в дамската си чанта лозарска ножица, мхм, и сезал.

Изобщо, купувам ли си чанта, основното правило е тя да е голяма и със здрава дръжка. Да побира на височина двулитрова бутилка, а на дължина малко повече. Дамската чанта е изключително важна и, ако се върнем към психоанализата, разкрива много за притежалката си.  Значи - колкото по-голяма чанта - толкова по- широкоскроен човек, толкова по-многопластова личност, сама да се изгуби сред пластовете на себето, както често в чантата и се губят толкова важните и обитатели.
Тъй ами!

 



Гласувай:
17



1. megg - Привет, Марти!
15.05.2014 16:30
Привет от още един почитател на големите чанти! Друго си е да се справиш с предизвикателствата - ровиш, ровиш ... и хоп! - намираш! ( Е, не винаги ... ) :)
А за късметчетата от кафе - нося си само тези, които са ми харесали; и камъчета си нося.
цитирай
2. nadagr - Тъй ами,
15.05.2014 18:04
добре че психоаналитиците не са зъболекари. Какво ли щяха да измислят за тоз достоен атрибут, дето става все по-голям с нарастващите грижи.

цитирай
3. elineli - В
15.05.2014 18:49
клуба на носещите големи чанти запиши и мен, Небесност. Не ми отиват твърде, защото съм дребосъче, но пък като си избирам, очите ми все по повече място искат. Макар че, като се замисля в случаите, когато се е налагало да съм с по мъничка чанта пак се събирам. Как става това ми е неизвестно :)
цитирай
4. makont - Доре, една чанта не хваща ли един хляб и две кисели млека,
15.05.2014 20:57
освен всичките женски хитринки, не ми я хвали. Задължително в чантата освен огледалце, гребен, нокторезачка, пила за нокти, портмоне и... имам и отвертка. Много помага. Усмивки!
цитирай
5. martiniki - megg - привет почитателен:))
15.05.2014 21:36
личи си да ти кажа - имам си свои наблюдения за съотношението на големината на чантата и разни други ( 3Д) параметри, които винаги клонят към единица;))
Камъчета и аз съм имала, но предимно миди и кестени, раковини, шишарки
цитирай
6. martiniki - nadagr - тъй, тъй
15.05.2014 21:38
добре е всеки да си гледа и да си разбира от работата, с извинение към професионалиста, аз само така надникнах в чантата си- смеейки се, не че не ми иде да ревна като вземе да клони над 5 кг.
цитирай
7. martiniki - elineli - хохо,
15.05.2014 21:41
на теб ти трябва да си носиш световете...тя и Мери Попинз не е едричка.
Имала съм малки чанти до около 21-23 години, както съвсем вярно отбеляза Нада, с децата се появиха отново големите чанти та досега
цитирай
8. dressy - :)
15.05.2014 21:42
Posdravi ot nositelkata Na Golemi cherveni chianti.TUI,TUI:))
цитирай
9. martiniki - makont - и аз прочетох за правилото хляб+две кисели
16.05.2014 07:09
при мен е малко завишено изискването:))

Отверка и нокторезачка не съм носила, виж разни дрънкулки - гривнички, обички:)
цитирай
10. martiniki - dressy - поздрави на носителката на големи червени чанти,
16.05.2014 07:10
мисля си, че и сини ще ти ходят!:)
цитирай
11. ady - И аз този клуб,
16.05.2014 08:17
като Маконт- ако не събира 2 кисели млека и един заводски хляб не си заслужава да я наричам голяма.
цитирай
12. sestra - Рекордьорка си.
16.05.2014 21:59
И без половината от това, дето си изредила, моята ме изтезава всеки ден. Затова май ще мина на раница. Тя не изкривява така, но пък малко по-усложнени са действията с нея.
цитирай
13. martiniki - ady - :)
18.05.2014 06:07
добре присъединила се!
цитирай
14. martiniki - sestra - е, може да съм в челната десятка по глупост
18.05.2014 06:08
мъкна като магаре, но раница няма да ми ходи на имиджа;)
цитирай
15. zabavnata - Тези чанти са много удобни.
18.05.2014 08:02
Ако не побира папки, формат А4 за документите хич не я гледам.
цитирай
16. martiniki - zabavnata - мда
18.05.2014 15:18
и папки! да не се налага да ги носиш под мишница
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5802834
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55710
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930