Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.05.2012 09:40 - Рустика с лайка и облаци
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 20229 Коментари: 45 Гласове:
56

Последна промяна: 28.07.2012 18:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Рустика. Това пак е заради думата и защото животът е една рустика от много дребни и ефирни съставни части. Цветчета лайка, например, и облаци. Пеперуди и макове. Погледи и усмивки. Сълзи и стъпки. Мигове, които градят строежа му, правят го здрав, масивен и устойчив на всякаквите там присъщи му катаклизми. Колкото по-малки и привидно незабележими - толкова по-силна спойка на живота. Много красива дума е рустика, обичам си я още от часовете по строителни материали. Няколко цветни момента - елементи за градежа от предната седмица.


image

зелено върху зеленото под зеленото

image

двама обитатели в една къщичка от шипков цвят


image

черешките зреят - това е една много припряна череша край пътя, от която вчера напълнихме капелата ми с ранни черешки)

image

image

image


Тили, тази синичка пламъчна пеперудка преследвах заради теб - оказа се добър и доверчив обект:)

image

...а  откога искам да си заснема личен сърцевиден облак - на тази поразмазана снимка ми се струва, че съм си хванала такъв

image

...тук вече се е разпердушинил


image


Маковете бяха приоритет на миналогодишния май. Онзи ден ми замириса така приятно на лайка, че това дребно цветенце ги поизмести от фокуса на вниманието ми. Зелената пеперудка синът ми снима за мен пет-шест пъти, но все лайката се оказваше във фокуса ;))


image

тези са като майка и дете:)


image

а тези са си сърдити

image

и пак пеперуда извън фокуса;)

image

и отново



image

и все пак един мак за майски акцент сред лайката ;)




image


Магистралата вече е асфалтирана в участъка, който ни е попътен. За трети път минаваме по моста над нея. Още в четвъртък течаха ремонтни работи. Съвсем новият асфалт беше пропукан и продънен и ремонтната бригада беше на крак. Подменяха го на парче. Дано са положили по-здрав. 





Гласувай:
56



1. elidea - Прекрасно е
13.05.2012 09:49
да започна деня си с теб! Всичко тук има и вкус, и мирис, и ангелски криле!
Хубав ден, Марта!
цитирай
2. tsanynka - Чудесни снимки!
13.05.2012 10:07
И коментарите към тях!
Запечатала си страхотни мигове от природата!Трудно ми е да кажа коя снимка ми хареса най-много-облакът,зеленото,обитателите ...или черешките...
Освен това,научих нова дума:)За мой срам(че съм филолог)не знаех какво значи "рустика"...още едно потвърждение на мисълта,че човек се учи ,докато е жив:)))
Благодаря ти за този постинг!
Слънчева неделя!(тук изненадващо напече още към 7.30,хахаха)
:)))
цитирай
3. mt46 - Красиви снимки -
13.05.2012 10:34
на цветя, на животинки!...
Цветно-пеперуден ден!... :)
цитирай
4. martiniki - elidea - хей, Дея!
13.05.2012 10:39
Много се радвам, че се обади! Надявам се всичко да е добре при теб! Аз трябваше да пиша още - за змията, която видях толкова отблизо, а не можах да снимам, за гъсениците-пътешественици, които имах възможноста да наблюдавам как пресичат пътя натам и насам, но нямаше отново как да снимам така панорамно. Ще подопиша някой ден:)

Цветен май, Ели на маковете!
цитирай
5. martiniki - tsanynka - привет!
13.05.2012 10:43
благодаря ти, Цани! За лайката имам едно на ум - на първата снимка със сигурност е - така ухаеше наоколо, но вчера тези по-едрите цветчета, които са на следващите снимки, изобщо не ухаеха на лайка. После, на снимката с мака, пак наоколо са лайчици:)

Тази сутрин ми се завъртя думата и я хванах направо във въздуха;)
Хубава неделя и за теб!
цитирай
6. martiniki - mt46 -
13.05.2012 10:44
всякакви таквиз гадинки:)

Поздрави!
цитирай
7. shining - Nicotiana rustica е вид тютюн също :)))
13.05.2012 10:51
Тъй наречената махорка -вид едролистен тютюн, с високо съдържание на никотин, от който можеш да си свиеш цигара. За тези които не са свикнали, свят ще им се завие, при всмукването на дима :)
На мен не ми се зави свят, но ми стана омайно след цялата тази рустика с лайка и облаци. Приятно пролетно омайно. Благодаря ти и приятна неделя! :)))
цитирай
8. pevetsa - Е, как да не се захласне човек, . . . ...
13.05.2012 11:09
Е, как да не се захласне човек, ... благодаря :))))))))))))))))))
цитирай
9. hope25 - Прекрасни снимки!
13.05.2012 11:16
Извинявам се, че взех снимката - просто търсих в Гугл нещо подходящо. Не успявам да си качвам снимките. Прекрасен ден желая!
цитирай
10. mariniki - каква красива дума наистина... рустика..
13.05.2012 11:18
сякаш направи и денят ми по-красив...
сърдечен поздрав за теб..
цитирай
11. an200 - Прекрасни гледки!А най-много ми харесаха черешките!:))
13.05.2012 11:19
Благодаря за свежестта и усмивката на този пост!
Успешна нова седмица!:)
цитирай
12. tota - Хубаво е докосването да природата, Марти!
13.05.2012 11:40
Благодаря ти! Обичам тези мигове ... Прекрасни са. Зареждат!!

Хубав ден!!
цитирай
13. tit - Пеперудите не се впечатляват от фокуса!:)
13.05.2012 11:43
В рустиката остава вградена идеята за пеперуди.

Всъщност са станали красиви изображения, Марта, аз само си мрънкам псевдофилософски!:))
цитирай
14. анонимен - а има ли нещо общо с блогера рустам от ...
13.05.2012 12:38
а има ли нещо общо с блогера рустам от бургаско
цитирай
15. stela50 - В Рустиката събрах красота и нежност , Марти ...
13.05.2012 12:41
Хубава дума ... не бих я свързала никога с друго ,
освен твоите прекрасни снимки , майските слънчеви пътеки
в зеленина , цветя и живинки ... Чудесно е ...
А облакът е страхотен ... Природата е велик художник .
Благодаря ти за тези възхитителни моменти...
Поздрави !
цитирай
16. martiniki - Поздрави!:)
13.05.2012 15:00
shining - не бях го чувала този тютюн, виж махорката навремето подозирах, че е приумица на татко Махно - свързвани ми бяха тези думи в някои от книгите на моето детство;)

__________________

pevetsa - такова си е навън, светът си цъфти, прецъфтява, зеленее и зрее:)




_____


hope25 - е, случва се. Познах си го. Не мога да приема снимки с личен знак, но разбирам хората, които го слагат.




__________

mariniki - красиво звучат буквите така съчетани, има нещо привличащо - нито в рус, Русе, русин, нито в пластика намирам подобно примамливо звучене:)





____________


an200 - лъскавки такива едни :)



____________


tota - много е хубаво, чисто е, свежо, зелено. Хора почти не се мяркат по къра, само коли профучават отвреме-навреме и берях гайлето на гъсениците, които просто се побъркваха да пресичат насам-натам шосето, да не останат разлепени под гумите - имаше и такива:(



__________

tit - много ми хареса изречението ти, представих си сенки на пеперуди, взидани в рустиката на живота, нещо като щастливи мигове с които го обричат на усмивка:)


__________

stela50 - радвам се, че ти хареса, Таня! Толкова бързо се мени всичко през май, облаците пък съвсем. Съботата се беше обвързала с такъв разточителен вятър, толкова щедро слънце, зелено и синьо до премала, преумори се от вятър и възторзи. А седмицата така или иначе мина под знака на лайката - варих чайчета всеки ден и като я видях нацъфтяла, съвсем естествено си дойде да я вградя в рустиката;)



Благодаря ви за думите! Добра нова седмица!
цитирай
17. sestra - Рустик като селски, природен мотив
13.05.2012 16:34
заедно с ефирното пространство между елементите (харесах това зелено щурче!) е наистина особено вдъхновяващ, потвърждавам. Успешна седмица и нека сърцевидния облак да те преследва! :)
цитирай
18. ufff - Ох, че хубаво! Зарадва се душицата ...
13.05.2012 17:08
Ох, че хубаво! Зарадва се душицата ми.И аз обичам рустиката, хеле в бяло, затова се надявам да те изненадам приятно. Виж тук:
http://media.snimka.bg/s1/0478/027200685.jpg

Точно така, лайка. Засадих семенца край Зимбо, а тя взе, че поникна, и си пускам по някое цветче в чая. ) Самият Зимбо прецъфтя, но листата му си седят свежи (ще ги видиш точно между лайката - отпред). А тези ситнежи на преден план са от бял алисум. Другото му е име Лобулария Маритима, т.е. Морска лобулария. Ако си завреш носа в цветовете му, ухае прекрасно. Не мога да го сравня с друг аромат. Дано ти хареса бялото ми кътче. Снех го заради теб;). Имам и още едно бяло, обаче с други видове. То не е толкова интересно.
С поздравче!
цитирай
19. kostadinovd - Чудесни са снимките.
13.05.2012 17:59
ПОЗДРАВИ !
цитирай
20. martiniki - sestra - баш:)
13.05.2012 18:37
легна ми като камъка, за който говори Хайтов в един разказ "Ваню прави дувар"- "всеки камък става за някъде, мурафетът е да му се намери мястото..." и по към края
- Всеки камък, бай приятелю, си има лице и задник! ...Камъкът трябва да се слага винаги тъй, че лицето му да е отпред...
цитирай
21. martiniki - ufff - нали! Много ми хареса, благодаря ти, Таня
13.05.2012 18:42
Това е то бяла рустика с алисум и лайка ;)

Чудничка синхронност - кръгът се затваря. Лайка между камъните в японската градина;))

като го писах ми се мярна и едно райчово стихче, ти го знаеш
цитирай
22. magicktarot - Страхотна пролет, Дора-Марта! rus - село на латински
13.05.2012 19:24
rusticus - селски. И аз мислех, че става дума за тип селски мотиви - това за зидарията го научавам за първи път и ме впечатли - оказва се, че човек винаги нещо не знае.:)))) Наистина като че ли няма много макове - днес видях първите - явно са различни годините...:)))
цитирай
23. diso - :))
14.05.2012 06:57
Сърцето от първата снимка май се е превърнало в папагал в полет на втората:))
Усмихнат ден!
цитирай
24. martiniki - Добро утро, kostadinovd, magicktarot, diso! Добра нова седмица!
14.05.2012 07:12
kostadinovd - поздрави!



magicktarot - още по-добре, че се чете с това значение, предполагам привидната грубост на дялания камък е дала повод да се ползва думата за "селски" за зидарията:) аз си я знам като вид зидария и не се бях замисляла за етимологията ( завъртя ми се покрай корицата на книгата на уффф - има по нея едни елементи, които ми напомниха рустика и ето ти)



diso - папагал значи, не можах добре да го видя. Наляво ли лети или надясно?
цитирай
25. monna - Чудничка си!!! Душичка, нежна, Ти!!!
14.05.2012 09:49
Прегръдка и усмивка! Продължавай да снимаш полянки и облаци....
цитирай
26. compassion - При тебе всичко е естествено
14.05.2012 12:15
и някак родно, българско. Тук на 13 май е денят на майката и с дъщеря ми ходихме в парка Keukenhof (http://www.keukenhof.nl/ru/). Прекрасни цветя, изкуство, аранжировки, но някак нагласено. Уж бяхме цял ден сред природата, а не се почувствах така близко до нея, както сега в твоя постинг ... замислих се: колкото по-далече в абстрактната красота и хармония съм, толкова повече разума се възхищава и толкова по-малко я усеща сърцето ми :(
цитирай
27. martiniki - monna - :)
14.05.2012 15:38
Благодаря ти, Мон. Това ми лови окото. Виж хора изобщо не ми се снимат, освен децата. :)

Исках да те поздравя с нещо за комплимента, слушах я тази сутрин.

http://www.youtube.com/watch?v=8w9yJdkeryI&feature=related
цитирай
28. martiniki - compassion - здравей, Руми! Радвам се, че се обади:)
14.05.2012 15:40
Друго е, нищо не е аранжирано и е такава дива и красива бъркотия майският свят:)

Благодаря ти за линка. Ще разгледам градините.

Здрави да сте с момичетата!
цитирай
29. kundalini - наистина красива дума е рустика!
14.05.2012 18:48
замислих се за това колко често казваме "природата е съвършена"
и тя е!
дали пък не се дължи на отсъствието на разум?:)

иначе съм спокойна- пътищата в България се строят по нашия си стандарт:(

поздрави, Марта
цитирай
30. iliada3 - Свежо и вкусно:)))
14.05.2012 19:42
Свежо и вкусно:)))
цитирай
31. bven - Черешките са върха!
14.05.2012 21:26
Поздрави за ароматно-вкусния постинг!
Беше много леко за четене и гледане - също като возенето по нашите асфалтови пътища:)))
цитирай
32. eliana - Makът от рустиката
15.05.2012 11:58
е за мен .... освежих се :)
цитирай
33. martiniki - kundalini - поздрави!:)
15.05.2012 15:20
тъкмо четох при Меджик за глупецът като инструмент на ума -
http://magickssonia.blogspot.com/2012/05/blog-post_14.html

Аз съм на ти с отсъствията на разум, колкото и лекомислено да звучи;)
не-разумна (в смисъл на непрактична, абе никакво рацио;))
цитирай
34. martiniki - iliada3 - открихме сезона на черешите
15.05.2012 15:22
купувам тази седмица череши - вече има на приемлива цена:)
цитирай
35. martiniki - bven - поздрави!:)
15.05.2012 15:23
това сравнение сега как да го приема, като знам нашите пътища - четене с подрусване?;)
цитирай
36. martiniki - eliana - да, помня
15.05.2012 15:25
че си маково момиче:) Преди време така си беше харесала най-припрения мак, който не беше сварил да стане червен от бързане, и пак така размазан беше излязъл:))
цитирай
37. eliana - Mak да е .... независимо от цвета и фотогеничността му... даже да е едва загатнат :)
15.05.2012 16:14
martiniki написа:
че си маково момиче:) Преди време така си беше харесала най-припрения мак, който не беше сварил да стане червен от бързане, и пак така размазан беше излязъл:))

цитирай
38. megg - Толкова хубости си уловила, Марти! :))
16.05.2012 22:09
Цветно, пролетно, живичко; стана ми такова слънчево, през вечерта, през облаците, през леееко хладното се стоплих.
Поздрав и нека е слънце в душите! :)
цитирай
39. martiniki - megg - благодаря ти:)
17.05.2012 20:15
Не мога да уловя и една десета от онова, което е наоколо. Само се дивя и щракам понякога.
Чудесен ден беше пак, всякакъв, майски. Със слънце и дъжд, усмивки и сълзи...

Поздрав, Мег!
цитирай
40. jivi93 - Привет
20.05.2012 21:57
Много красив фото-разказ! Благодаря, че сподели с нас тази чудесна майска разходка!
цитирай
41. martiniki - jivi93 - привет!
22.05.2012 06:44
И аз се радвам, че се присъедини:)
цитирай
42. razkazvachka - ей, скитница такава -
22.05.2012 21:29
не можеш без да ходиш по пътищата

цитирай
43. alhimik1 - ...
25.05.2012 00:58
!!!
цитирай
44. martiniki - razkazvachka - скитница:)
25.05.2012 09:06
душата ми скитница звездна - имаше ли такава песен или си измислям
цитирай
45. martiniki - alhimik1
25.05.2012 09:07
многоточие с удивителни - това е като уха!;))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5806802
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55716
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930