Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.05.2012 21:44 - Бъркотия със самолети, папие маше и ориз
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 15342 Коментари: 39 Гласове:
51

Последна промяна: 31.07.2012 08:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Защото думата ми харесва. Това относно заглавието и само от една страна. От друга - винаги свързвам думата "бъркотия" с пролетта. Това време на годината ми изглежда най-бъркотиесто, но само привидно - както съм уточнявала вече. От трета страна (струва ми се отдолу) - напоследък събирам снимки и впечатления и като реша да ги запиша и подредя в някаква хронология все бъркотия се получава, колкото и да се старая да изглежда подредено. Хаосът ми е присъщ. Хаосът все още е естествения ми ред - да не пропусна да запиша черно на бяло.


image

това мушкато не, че е най-важно или пък първо по ред, но взе, че цъфна след Великден - вече не го очаквах - стана високо близо метър, почти наднича от терасата


image

трябвало да го отрежа по някое време, но съм пропуснала този етап


image

Безкрайният облак е от 26-и април, началото му така и не видях...


image

а краят му се губеше в облачни купове -  ама как се е спретнал в зелено светът! Като в куртка. :)

Знайно е, че ако си стоиш на едно място, светът минава покрай теб. Понякога се чувствам така на терасата сутрин или вечер, следобед - минават слънца, луни, ветрове, облаци, сменят се сезони, небеса.  Светът си върви...

image

обаче зелени и лъскави бръмбари като горния трябва да идеш специално да ги видиш - малката надига такъв пронизителен писък при вида на безобидното насекомо, че преди да съм го видяла се питам какво ли ще е това чудовище от което пищи детето

ами бръмбaрче

image

...и дюлите отново се разтвориха

В духа на бъркотията и търчането напред-назад, съпроводено с дъжд и слънце, вятър и всякакви цъфтящи цветя и дървета, успях да присъствам на две премиери на книги около деня на книгата и маратона на четенето - "Позитивно" на Тошка Иванова и "Добавено лято" на Евгени Черепов. Втората мирише много хубаво. Освен на хартия, на детство. Приятно ми беше да я чета, а финалът ми би два шамара. Роман с неочакван край, ама съвсем неочакван.  А книгата на Тошка цялата си е разтърсваща, но позитивна в крайна сметка - нейният финал е победа. Победа на живота над смъртта.

Да вметна още нещо - в един мирен безоблачен априлски ден, в едно мирно село накрай света по обед, наблюдавах въздушен бой.  Самолетите бяха три и се преследваха, застигаха и засипваха с нещо като фойерверки. И това ме поразтърси. Военната база е съвсем наблизо и често прелитат самолети, въртолети, но това е първия разигран бой във въздуха на който ставам неволен свидетел - точно над главата ми. Това, за да си дойде на място бъркотията и от четвърта страна - отгоре.

И отново на мирна тема - лозови листенца. Кризата получава едно все по-креативно изражение, човек се научава всякак - особено напролет - хванахме се за зеленото, ама здраво. След разните импровизации с лапад и коприва, глухарчетата, които обрах де що видях, дойде реда на лозовите листенца. През лятото ги свивам на сармички, това си е класика. Пролетните лозови листенца обаче още са малки и не стават да се завие плънка, затова ми хрумна, че мога да използвам кексовата форма и да я облепя с бланширани лозови листа - тази част прилича на изработването на папие маше и ми беше забавно да се позанимавам. Освен, че се получи неочаквано лесно, отлепи се почти без повреди по повърхността на венеца, който се оказа изключително вкусен.

image

с кисело мляко и запечени със зехтин и чесън крутони

image


 с останалите листа пробвах още по-постен вариант - същата история с лепенето на листата (вярно ми хареса, но плънката смених - ориз, сирене и яйце, нищо не се пържи, става по-течно, но вкусовете се съчетават сполучливо)



image


И като достоен завършек на бъркотията - думичките с които вчера изпратих април - жегичката си я биваше. Жега не на шега.


Април към края си
като Икар

прие крилете-

от средата

сърбят го плешките между овошките
и дивата коприва

поникнаха едни такива светли и прозрачни
развиха се

Кога порастнаха големи и зелени
 широки
шумолят
шу
молят


размаха ги Април
на трийсетия ден

Издигна се и бързо се стопи

в зеницата на слънцето

Отиде си Април -
един Икар приел криле
принесе в дар на слънцето листа
от всички пролетни дървета на Земята




п.п.

А ето, че днес и другото е решило да ме зарадва.  Само преди ден си просех точно такова мушкато, но не получих и листенце, та днес като видях това да се отваря в абсолютно същия цвят на исканото от мен почти не повярвах.





image




Гласувай:
51



1. анонимен - Ей, хубаво, бе!И разтоварващо!...
01.05.2012 22:07
Ей,хубаво,бе!И разтоварващо!Можеше и без стихотворения!
цитирай
2. razkazvachka - ммммм
01.05.2012 22:10
отивам за салфетка:)))))
цитирай
3. indi - Приказнаааа...
01.05.2012 22:46
ама как можа в този едър план тези вкусотии да поднесеш!!!...:)))Чааак след три дни ще мога да ям ориз..:(Дано има тогава на топлата точка в магазина лозови!:))
Само неестествения облак малко ми е притеснителен,инак нацъфтял,вкусен,слънчев,бръмбарестоочарователен,чудничък е постинга!:)
цитирай
4. shining - Благодаря за приятните минути, прекарани заедно! :)
01.05.2012 23:48
Много човешки се чувствам тук, каквото и да значи това.Така ми дойде отвътре да го кажа. Благодаря още веднъж и поздрави!
цитирай
5. tsanynka - Браво за постинага!:)
02.05.2012 03:24
Чудесни снимки!И коментарите към тях:)
Благодаря ти за спокойствието,което внушаваш:)
Един поздрав за труда ти:)
http://www.youtube.com/watch?v=D5tPwe3JgTQ
----------
p.s.Между другото,тук,в Лондон,мушкатото е на страхотна почит!Има го навсякъде-в градини,по первазите на прозорците,край входове на административни сгради...Като се пооправи това мокро време,ще направя снимки и ще ти пратя:)
цитирай
6. syrmaepon - Хаосът си е едно чудо,в което се ражда какво ли не
02.05.2012 07:45
Хрумката с венеца е чудесна и така и изглежда.Поздрави!
цитирай
7. martiniki - razkazvachka, indi, shining, tsanynka - благодаря ви!
02.05.2012 07:48
razkazvachka - привет в зелено! Забелязах синхронността;)



_
indi - извинявай, Стеф, ама се гордея с тази си иновация и не се въздържах да покажа - сармите са ми голяма слабост, особено откак прозрях, че имам под ръка листа и мога и сама да ги свивам, а кексовата форма не става за тесто, залепя ужасно и `и намерих приложение точно преди да я изхвърля)


_
shining - аз благодаря за вниманието и това, че не си премълча почувстваното по човешки:)


_
tsanynka - чувала съм за почитта към мушкатата в Лондон, моят интерес към това цвете си има сантиментален произход
ще се радвам да покажеш какви са лондонските :)

Благодаря за посещението, отношението и поздрава!
цитирай
8. gwendoline - Добре тръгва денят ми, със зелено, жега, бръмбарче и вкуснотии!
02.05.2012 09:01
Харесва ми твоя хаос, разтоварва ме приятно!
Поздрави!
цитирай
9. martiniki - syrmaepon, gwendoline - привет в този слънчев майски ден:)
02.05.2012 09:10
syrmaepon - и аз така реших, че хрумката си я бива и заслужава да я споделя:)


_
gwendoline - слънцето вече е непоносимо, очертава се още един горещ ден. Това е най-радващо - щом те разтоварва, значи ти освобождава място за нови натоварвания;)

Лека седмица!
цитирай
10. pevetsa - Превъзходна "бъркотия&q...
02.05.2012 10:21
Превъзходна "бъркотия", зелена, ... отиде ми диетата :))))
Прегръдки :)
цитирай
11. alexs - Какви са тия вкуснотии??? :)))
02.05.2012 10:41
Какви са тия вкуснотии??? :)))
цитирай
12. анонимен - Санде: Мартиники, ти си невероятна!
02.05.2012 10:59
Само с надарени очи може да се види и събере в едно тази невероятна бъркотия от картини и картинчици, цветен, звучен, искрящ и вкусен, която си видяла около теб.

Наистина, бъркотия, хаос, суматоха - облаци, бръмбарчета, сърми и нежен стих ...
И аз като Йордан Радичков ще се запитам: За какво ли е тази суматоха?

И като него ще си отговоря: Откъде да знам. И аз това питам.

Поздрави от Пастух. Тук е още по-голяма бъркотията и суматохата.
цитирай
13. sestra - Не знам, ама както все по-бързо изтичат
02.05.2012 12:14
напоследък месеците, какво ще е със следващите... недоумявам. Толкова вкусно изглежда сърмицата, дето си я завъртяла, че чак аромат дава :)
цитирай
14. tili - Аз пък го харесвам
02.05.2012 13:42
със стихотворение. И с бръмбари:))) вкусове - на всички нива и аромат до небесата!
Привееет!!!
цитирай
15. monna - Важното е да има идеи и настроение,а...
02.05.2012 14:26
..ка щяло, без стихотворение..?!:))))))
Марти, ти си пълна с идеи. А аз си купих специална машинка за лозови сарми,
от Истанбул - Египетския пазар.
Видях демонстрацията и ми хареса, че стават еднакви и като истински пури,
но все още не съм я изпробвала.
Хубав ден!
цитирай
16. kundalini - :)
02.05.2012 15:28
Ако не само исках, а имах възможност щях да си купя и двете книги:)

За вкусотиите - нито дума.....докато не се опитат:)))

Марта, идва лято и диетолозите препоръчват глад, управниците ги подкрепят със своите решения, а ти....какви ги готвиш?:))))))))

Бъди здрава!
цитирай
17. martiniki - pevetsa - че какво му е
02.05.2012 18:39
зелении, баш си е диетично, особено втория вариант:) поздрави!
цитирай
18. martiniki - alexs - това са лозови венци
02.05.2012 18:41
както съм ги нарекла - пресни лозови листенца с пълнеж от оризец, гъбки, лукче и други разни подправки зелени и сушени)
цитирай
19. martiniki - Санде анонимний- здравей Сашо :)
02.05.2012 18:47
А ето ти и друга моя любима дума - "Суматоха" - за първи път съм гледала постановката на бургаска сцена преди много години, оттогава имам специално отношение и към тази дума су ма то ха - хаотична е колкото си иска, и тя си прави всякакви еквилибристики и на главата си застава;) Сума ти истории, които стават/ се разказват една през друга е суматохата;)

Благодаря ти
цитирай
20. martiniki - sestra - и аз не знам
02.05.2012 19:03
много бързо бяга, а последните четири дни с това великанско слънце трудно се издържа на темпото:)

Първият опит бе приличен, с три предателски пробива, които опитах да замаскирам с крутони;)
цитирай
21. анонимен - не се ли пише крОтони?
02.05.2012 19:11
:-(
цитирай
22. martiniki - tili - както ви харесва, мадам ;)))
02.05.2012 19:21
има една пиеса с това име.
Някои хора органически не понасят стихотворения
(изобщо) и съм все по-склонна да ги разбера
(струва ми се, че ако допусна да ме превземе омерзение, от мен би излязло един непримирим циник и отрицател на всякаква поезия - най-големите циници на този свят обикновено са бивши романтици, бронирани нежни души)
цитирай
23. martiniki - monna - ка щяло, Мон? ;))
02.05.2012 20:55
Чувала съм за машинки, не съм виждала как става точно, но си имам алтернативни начини за справяне;)


Поздрави!)
цитирай
24. martiniki - kundalini - привет и благодаря, Ели!
02.05.2012 20:57
аз също искам да купувам пет пъти повече книги отколкото мога да си позволя...

(а откъм спестявания и диетлък този лозов венец се явява два заека;)
цитирай
25. 4aiotgluhar4e - Пу-пу! Да не ти е уроки!
02.05.2012 23:14
Много чаровна бъркотия! Много обичам такива.
Казвала ли съм ти, martiniki, че тайничко ти завиждам за балкона? ;) Аз гледам керемиди и сателитни чинии. По-точно забранила съм си да ги гледам, но всеки път, когато наруша дисциплината, се сещам за твоя фантастичен балкон с розовите изгреви и залези, дето светът му се извървява :)))

Пак пу-пу! :)
цитирай
26. magicktarot - Честити ти цъфнали мушката, Дора-Марта! :)
02.05.2012 23:44
И аз имам няколко, но някак отгоре-отгоре ги гледам, сега, след твоя постинг, ще им обърна повече внимание. Аз ги орязах здраво през зимата - оставих ги по-ниски от 10 см, но нараснаха страшно буйно, макар още да не са цъфнали...
цитирай
27. martiniki - 4aiotgluhar4e - и на теб пу-пу:)
03.05.2012 00:25
Никакви уроки да не се навъртат! И аз си завиждам, не знам какво бих правила, ако виждах стени. Виж червените покриви си обичам:)
Залезът само от прозореца на банята наднича:)
цитирай
28. martiniki - magicktarot - и на теб да е честито каквото там цъфти наоколо, Соня, че и май:)
03.05.2012 00:30
Изобщо не съм се грижила, то е видно - за първи път взех тези двете преди година-две и не знаех какво да ги правя, освен да поливам. Нямах вече надежда да цъфнат Освен кактуса рядкост е някое цъфтящо цвете да вирее при мен.
цитирай
29. megg - " Светът си върви ... "
03.05.2012 11:55
Ей го, и този май дотича с щедро слънце ( Пу, да е такова и през лятото! ) , с цъфтящи цветя, усмивки, пъстроти ... И с тази прекрасна бъркотия, от която се ражда светличкото. Поздравления, Марти, цветно и ведро е тук!
А пък вкуснотийките ... :))
цитирай
30. martiniki - megg - прееголямо, великанско слънце се дотъркаля с май
03.05.2012 16:48
а как ухае навсякъде от кестени и акации - улиците са напарфюмирани зад ушите и къде ли не;))

Искам да ми е цветно и ведро.:)
И на теб такова настроение, Мег!
цитирай
31. mariniki - при теб е много, много хубаво...
03.05.2012 22:10
и в това мушкато накрая ми останаха очите...
сърдечен поздрав...
цитирай
32. martiniki - Mariniki - поздрави!
04.05.2012 09:32
Прекрасни мушката има, и на мен ми остават очите в тях- тези дни ги садят в градската градина - всякакви цветове и видове:)
цитирай
33. magicktarot - При мен по принцип цяло лято цъфтят мушкатата, но при тебе особеното е, че са го направили
04.05.2012 14:39
martiniki написа:
Изобщо не съм се грижила, то е видно - за първи път взех тези двете преди година-две и не знаех какво да ги правя, освен да поливам. Нямах вече надежда да цъфнат Освен кактуса рядкост е някое цъфтящо цвете да вирее при мен.

толкова рано! Което е хубав знак!
цитирай
34. aqualia - Що ли не ме осиновиш за една седмица...
05.05.2012 17:06
Мисля, че трябва да направиш пансион за възрастни деца...
Шегата настрана, много е уютно тук...
Хубав празник ти желая!
цитирай
35. makont - Ей така от бъркотията се раждат прекрасни неща,
05.05.2012 19:24
та ти си си направо кулинарен гуру. Напълни ми очите, ох, телето в мен изяде с поглед твоето произведение на изкуството. Сега спирам, че тичкам да направя салатка. Усмивки от мен!
цитирай
36. monna - Точно така, Марти...
05.05.2012 20:23
В люлякова гама на диванчето с усмивка!
цитирай
37. martiniki - aqualia - как тъжно ми прозвуча
05.05.2012 21:19
пансион за възрастни деца. Не (4), за непорасляци ще е!

И сега сериозно - благодаря, Лия!
цитирай
38. martiniki - makont - усмихнат привет :)
05.05.2012 21:24
Съм епизодично такова кулинарно теле;). На моменти ми се занимава. Днес какви ги месих и точих и усуквах...Правих едни пити, дето почти си ги харесах!:)

Благодаря ти за добрата дума, makont!
цитирай
39. martiniki - monna - :)
05.05.2012 21:27
Мда, това е най-флоралната ми снимка в горещия май - изпедепцана в рокле на цветчета на розово-люляково диванче. Забелязах, че постинга ти ми е съвсем в тон, заглавно и всякак. Още по-хубав Гергьовден! Цветен!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5802945
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55710
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930