Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.03.2012 15:15 - Хвалбата, халвата, хавата с бозата
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 4566 Коментари: 21 Гласове:
33

Последна промяна: 05.04.2012 09:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  

или когато халваджията и бозаджията са сам за себе си - самохвалебствено

Избягвам бозата. Не ми харесва вкуса и, не е това, което трябва да бъде. Не помня откога не съм опитвала истински хубава боза - сладко-кисела, резлива, плътна и свежа. Убедена съм, че тази, която се продава по магазините не е приготвена с просо и захар -  правят я с пшенично брашно и подсладител. Бозата менте се лее изобилно навсякъде...

продължение


image


А тук открих материал за боза, която е с претенции за автентичност 

с гореща молба, ако някой е пробвал да направи боза в домашни условия да сподели:
)



Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gocho52 - Технологията е друга...
11.03.2012 19:41
Изключва ферментацията.
Поздрави!
цитирай
2. megg - Първо хвалбата, после - халвата :))
11.03.2012 20:30
Марти, имам страхотна формичка за пясък тук някъде; на плажа се получава нещо като мече, като коте, кученце ...Обаче от халва ( Какъвто съм майстор!;) ) може да се роди нещо " като нищо друго на света", но ще е вкусно, запомних идеята за вкуснотийката ти. И на снимките изглежда мнооого изкусително!
Хубава седмица ти желая, нали след някой и друг ден пристига Пролетта! :)
цитирай
3. aqualia - Здравей, Сладокуснице! Можеш да си смелиш просото с кафемелачка, а ето и рецептата! :)))
11.03.2012 22:00

http://www.blizodobebeto.com/2008/06/19/boza/
цитирай
4. qbylkovcvqt - Свекърва ми правеше боза. Не зная ...
11.03.2012 22:20
Свекърва ми правеше боза. Не зная рецептата. Но препичаше брашно и за мая вземаше една малка бозичка от магазина... Тя умееше да прави разни едновремешни вкусотийки... Върна ме в едни по-добри времена. :)
цитирай
5. magicktarot - Привет и тук, Дора-Марта! :)
11.03.2012 23:48
Интересна рецепта е дала Аквалия, аз само не разбрах как се препича брашното в тигана - просто се изсипва в него без нищо ли, само брашно? И се бърка?

А и за просото - така и досега не съм намирала просо - освен в зоомагазините. Навремето оттам си купувах за папагала, но мнооого отдавна нямам папагал. Откъде да си намеря просо?
цитирай
6. apostapostoloff - Къде започва Ориентът?
12.03.2012 07:42
Това запитали веднъж Чърчил, а той отговорил: "Ориентът започва от онези страни, в които се пие боза, а хората си честитят банята."
цитирай
7. svalka - Е и?
12.03.2012 08:30
apostapostoloff написа:
Това запитали веднъж Чърчил, а той отговорил: "Ориентът започва от онези страни, в които се пие боза, а хората си честитят банята."


Обичам и халва и боза, а това, че дядо апосапостолоф е живял колкото орлите, си е негов ориент. :)))))
цитирай
8. martiniki - понеделнишки привети !
12.03.2012 09:39
gocho52 - запознах се аз, попрочетох, поразпитах :)


______


megg - с хвалбата за халвата, ама наистина си я бива, дори ме окуражиха, че е по-добра от купешката, а и вид има) пробвай:)



________

aqualia - благодаря ти за съучастието, Лиа! Проучих и разузнах, но все още не знам как да се сдобия с просо, вероятно ще засеем, ако успеем да намерим подходящо:)


__________

qbylkovcvqt - споделиха ми приятели, че са опитвали кой от майка, кой от свекърва, май само с препечено брашно и захар става. Радвам се, че ти е донесло приятен спомен:)


____________

magicktarot - Соня, предполагам както за бебешките каши сме препичали - да стане златисто в сух тефлонов тиган на слаб котлон;
ако се сдобиеш с просо се обади кое, как, откъде:)



__________

apostapostoloff - и това е ориента през погледа на европееца, и друг е през нашия и съвсем инакъв - ето една локумена усмивка

http://colourmagicp.blogspot.com/2011/01/blog-post_25.html

___________

svalka - ако ти харесват ориенталските специалитети надникни в горния линк:)


Благодаря за интереса:)
цитирай
9. malchaniaotnadejda7 - :) Грис халва!:)
12.03.2012 10:40
Помня я от детството... И имам една старовремска синя чиния, която, представяш ли си, бе само за това! А е толкова красива, че става и за торти! Но ти си сложила и орешки, а може би и стафиди?:) Ще направя. Чудесна е за пости. Благодаря за идеята, Доре!:) А боза, за мой срам, обичам!:))) Но е пълна с консерванти и не ми дават да я пия, макар, че какво от това - ние сме тотално облъчени от какво ли не!:))) Радостна седмица и... как мислиш, кога идва пролетта?
цитирай
10. apostapostoloff - Ексик да са ви и бозата, и
12.03.2012 14:53
халвата! Аз ще продължа да си похапвам швейцарски шоколад и ще мечтая да живея с орлите, тъй като засега съм само на 52 години, които на пишляците и чекиджиите се струват цяла вечност.
цитирай
11. megg - Ей, Марти!
12.03.2012 15:44
Хвалбата е за мен, че си имам формичка! :)) Снощи я намерих, а довечера ще пробвам, да видя какви ще ги надробя! :)
Поздрав най - сърдечен!
цитирай
12. martiniki - malchaniaotnadejda7 - здравей :)
12.03.2012 18:06
Наде, аз нямам детски спомени, свързани с нея, по Сирница ми попадна интересна лятна халва със сушени плодове, на KOSKA, опитах как ще се получи в домашни условия - със сушени смокини, стафиди и орехови ядки

Пролетта я чакам около двайст'и;) Днес беше много студен вятър.
цитирай
13. martiniki - apostapostoloff - едното не пречи на другото, кеф ти халва, плезир ти шокол'А
12.03.2012 18:09
Крайното отрицание, както и крайното славословене гравитират около абсолютната нула откъм полезност.
цитирай
14. martiniki - megg - :)
12.03.2012 18:11
самоиронизирам се, хваля се сама като халваджия (пък и за другия си блог кудкудякам;)

Радвам се, че ти е станало интересно и искаш да опиташ, по-слаб котлон и запържи до златисто гриса, заедно с ядките и плодовете - аз варих успоредно захарния сироп и после го добавих към грисовата смес
цитирай
15. mt46 - Привет!
12.03.2012 20:25
В последния ми постинг има рецепта за домашна боза... :)
Лека вечер!
цитирай
16. martiniki - Привет, mt46!
12.03.2012 21:37
Благодаря ти за рецептата.
Лека вечер!
цитирай
17. alexs - Бозаджийството е един занаят който ...
12.03.2012 22:35
Бозаджийството е един занаят който си е отишъл. Истинската боза става от просо!
Лека вечер!
цитирай
18. makont - Да му се не види,
13.03.2012 12:53
то като не е хубава бозата, представяш ли си как се разваля и "Пернишкият Бейлис"(ракия с боза). Усмивки от мен и хубав ден!
цитирай
19. qbylkovcvqt - . . . :))) а боза с жълта лимонада???. ...
13.03.2012 14:27
... :))) а боза с жълта лимонада??? ... :) разкош направо...
не че съм противна и за швейцарски шоколад... натурален ;)

П.С. Просо се продава по папагалските магазини. Птичките се хранят с това и хората, които са запалени по отглеждането им си го произвеждат.
цитирай
20. elineli - О!
13.03.2012 19:03
Много охубителна халва. Но на бозата не мога да се преструвам на фен, Небесност. Не се сърдиии :)
цитирай
21. martiniki - alexs - да, няма спор, че истинските ...
13.03.2012 19:12
alexs - да, няма спор, че истинските бозаджии са останали в миналото


_____


makont - за първи път чувам за такава комбинация, бейлис значи:) Правих домашен бейлис тази зима за първи път, бива си го)


___________


qbylkovcvqt - и за този микс не бях чувала, то пък и жълтата лимонада сега е една...

да, би трябвало да се намира там, но дали е същото



________

elineli - Самохвална халва :§ За какво да се сърдя, Ел. Аз пледирам просто за истинска боза, аман от ментета.

Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5805276
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55715
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930