Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.03.2012 09:40 - За копията и оригиналите
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 9659 Коментари: 27 Гласове:
69

Последна промяна: 30.03.2023 07:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Копията в наши дни се оказват доста по-остри (логично) и предприемчиви
(последователнo) от оригиналите. Нерядко се случва да забучат на ослепително заточения си връх някой оригинал и да го размахат гордо под носа на слънцето. Така подменят света само с един удар... Същевременно служат на нейно величество високата правда. Най-после да видим с очите си истината на върха на копието. Добре, че в повечето случаи оригиналите се оказват просто едни скици и, освен разкъсването, не приемат твърде навътре нещата. Не се взимат навътре оригиналите, за разлика от копията - тях вече самите оригинали са приели навътре в името и имането на истината.
Струва ми се - няма измъкване, оригинали. Оригамита такива! Орангутани и о!ринги-ринги-раета на слънчеви раета. Ще ви пронизват, разкъсват и размахват копията, докато се разпарцаливите и изроните подобно прах под пронизителните очи на слънцето, но какво пък? Истината, истината и цялата истина, скици мои. Златен прах в очите на слънцето.



Гласувай:
69



Следващ постинг
Предишен постинг

1. slavimirgenchev1953 - "Мъжка слабост е да търсиш предлог
05.03.2012 16:22
за голям и шумен рецитал.
Нашият живот е само превод
на един позната оригинал".

Иван Динков
цитирай
2. martiniki - хм, а моето ще е женска слабост;))
05.03.2012 16:30
Благодаря за Иван Динков, Слави!
Всеки път ми е празник да си го спомня.

След смъртта на Димчо Дебелянов
ангелите вече нямат хор...

Слушала съм "Лирика" в рецитация на Белла Цонева и сега като го чета пак с нейния глас го чувам.
цитирай
3. aqualia - На копието свободата е да развява байрака си... :)
06.03.2012 12:23
Даже и това е работа... Поздрави!
цитирай
4. martiniki - радвам се, че ми влезе в заигравката със семантичната натовареност на мах
06.03.2012 14:24
Свободата на копието, при нас не знам защо все се изчанчва в сЛободия...а лободата още не е набола;))

Поздрави!
цитирай
5. aqualia - Ами тогава да се обръсне Лободата, може и да порасне!
06.03.2012 14:41
Ами тогава да се обръсне Лободата, може и да порасне! Щото аман от жълтурковчета безмустакати!
цитирай
6. martiniki - aqualia
06.03.2012 15:04
Дон Кихот винаги се е будел тъжен, за съжаление...Леген, кранта и стара пика не са атрибути на победител:(
а жълтурковчетата така или иначе са навсякъде, бягане няма...обичам жълтия цвят, особено пролетес и гледам да не го свързвам с жълтеене и жълтини ;)
цитирай
7. kundalini - ех, че ми хареса, Марта!
06.03.2012 17:12
само дето не са предвидили, копията, че Слънцето изгрява всеки божи ден:)))
светът може би е подменен, но слънцето надали може да се излъже:)
освен ако приемем, че когато облаците го закрият, то не вижда:)

преди малко прочетох нещо доста тревожно в едни постинг, затова не съм сигурна дали ясно се изразявам:)

поздрави!
цитирай
8. martiniki - kundalini - радвам се, че се обади! какъв постинг?
06.03.2012 17:20
аз пък се опитах да го напиша така прозрачно неясно, че след мълчанието сe питах да не съм прекалила (играта на думи ми е сред любимостите,но чак пък така не си бях позволявала да претоварвам лексикална единица със значения и то по три)
Чак като се обади Лиа си отдъхнах, че все пак не съм съвсем неясна;)
цитирай
9. alexs - „Свободата се намира на върха на ...
06.03.2012 22:21
„Свободата се намира на върха на копието…”
Оригинала е на флашка
цитирай
10. martiniki - Свободата e нещо като сняг
07.03.2012 08:08
пипнеш ли я изчезва ;)

А оригиналите може да са в тефтери, папки, чекмеджета, на стената, в библиотеката, на стола, в градината, по улиците - онези на два крака можеш да вземеш за скици:)
цитирай
11. alhimik1 - ))))))))))))) Честита баба Марта, мартиники-му! :)))
07.03.2012 14:20
martiniki написа:
пипнеш ли я изчезва ;)

А оригиналите може да са в тефтери, папки, чекмеджета, на стената, в библиотеката, на стола, в градината, по улиците - онези на два крака можеш да вземеш за скици:)


Ама големи скици сме, ако не знаеш ))))))))))))))(((

Тук е бяла зима...мартенска. Светъл ден за вас! Док:)
цитирай
12. martiniki - alhimik1 - ЧБМ и за теб!
07.03.2012 14:50
има си хас, Никола, аз да не знам...скици и образи безобразни;))

Зима казваш. Разбрах, че ви е валял сняг на трети, нищо чудно и днес-утре..Марта нали е :)
цитирай
13. monna - Приятна вечер, Марти!
07.03.2012 23:06
Усмивки:))
цитирай
14. martiniki - monna - приятен и наистина празничен ден, Мон!
08.03.2012 09:46
От мен една саксийка теменужки:) Кадифено нощно лилаво:)
цитирай
15. monna - ТОЧНО:)
08.03.2012 10:08
НАЙ-ОБИЧАМ!!!
гуш:)
цитирай
16. martiniki - как улучих, м
08.03.2012 10:18
Опитах да ти оставя поздрав в блога, но нещо ме критикува, че твърде често коментирам. Затова тук те поздравявам

http://vbox7.com/play:01c36a78&r=emb
Гуш!:)
цитирай
17. zvezdichka - Има една приказка
08.03.2012 14:32
за шамандурите или за птиците, които заравят главите си в пясъка. Та май много хора са станали като тях и затова в днешно време е много лесно ментето да се обяви за крал, а оргинала да кротува забравен в някои тъмно място в килера, чакайки ясно време... И забравяйки лика на оргинала човек забравя своето истинско Аз и тръгва яко по течението, където го завлече масата... За оргинала човек трябва да се бори и да го заслужи, иначе на нас винаги е по лесно да ни се предлагат копия :).
Поздрави Доре и честит празник!
цитирай
18. martiniki - всичко се подменя в днешно време, Цане
08.03.2012 14:36
как в свят на копия да вирее живот-оригинал...може, не че не може, но си иска своето oтстояване:)

Аз предпочитам да си крия главата в облаците, ако не друго избягвам поне назаднената поза. А и е много по-красиво

Поздрави празнични!)
цитирай
19. mitkaloto - Честит празник!Много усмивки и ...
08.03.2012 19:00
Честит празник!Много усмивки и обич!
цитирай
20. martiniki - mitkaloto - :)
09.03.2012 07:15
благодаря!
цитирай
21. tota - За копията и оригиналите
10.03.2012 08:04
Марти, копията и оригиналите са неистинното и истинното ...понякога границата между тях е малка, почти незабележима ...и човек може да се обърка при различаването им...

Хубав ден!!
цитирай
22. sestra - Точно за това си мислех сутринта...
10.03.2012 11:33
Не би ми хрумнало да любопитствам към някой, който откровено ти копира ника (примерно...) точно по тази причина - нежната следа (скица) на твоето мислене няма как да бъде копирана. И ето - ти си казала по темата, впрочем не се съмнявах, че така мислиш :)
цитирай
23. martiniki - tota
10.03.2012 13:13
всъщност на пръв поглед - да, може да се обърка, не и при внимателно и последователно вглеждане:)

Твоят още по-хубав!
цитирай
24. martiniki - sestra - всичко под слънцето се вижда като на длан:)
10.03.2012 13:25
За никовете какво да говорим, то в реала е по-весело - от години редовно ме бъркат с друга персона, последно днес...Аз не съм срещала някой толкова да ми прилича, че да бъде взет за мен, но хората явно ме виждат другояче:)
Имах случай с Мирандолина от блога - преди време сме били заедно на един поетичен дуел, тя ме разпознала и споделила с местните си колежки. Не знам какво точно са и казали, но са я отказали да ми се обади. И други хора са ме убеждавали, че съм тукашна журналистка. Ей това е да ти се носи чуждата слава;))
Иронията е, че като бях млада и зелена исках да работя това, дори записах два семестъра журналистика, но животът ми се стече другояче...
цитирай
25. ran - миниатюра като камъче във вода :)
11.03.2012 15:43
вълнички всред много други вълнички,
предизвикани от всякакви камъчета.
Истинската литература предизвиква интерференции (да ме прощава Алекс Тройной!;)), не една, а множество - отзвук_дописване на читател, копирал :) в себе си текста.

Моето копие_интерференция: Бих направил пълноцветно плакатно копие на поста - да стои окачено срещу входа на щаба на Пиратската партия.
:)
цитирай
26. martiniki - ran - хубаво сравнение и каквото ми е самохвалебствено днес
11.03.2012 15:53
заслужено ;)
А за интерференциите - убедена съм, че е така. Това е най-ценното - кръгчетата, предизвикани в езерото на читателя;)
Поздрав
цитирай
27. анонимен - С едно око
24.03.2012 21:36
“Живял съм достатъчно, за да видя, че различието ражда омразата”
Стендал, “Червено и черно”

Отново се препънах сам.
Защото
със дясното око съм замижал.
Понякога така е във живота –
вървиш през камънаци, газиш кал

и се препъваш.
Пречи ти това, че
с едно око оглеждаш пътя бял.
Аз виждам с двете си очи, обаче
жумя с едното.
Тъй съм си избрал.

Понякога ги сменям.
Но едното
е винаги затворено.
Вървя
и пътят ми е пътят към Голгота,
от падане по камъни кървя.

А остарях, косата ми сивее,
но още в младите си дни разбрах:
сред еднооки цял живот живея
и трябва да съм също като тях.

Не съм ли – ставам тутакси мишена
на злоба яростна и хули зли,
и удари се сипят върху мене.
А удар и от едноок боли!

Защото ако си различен, значи
си бяла врана или гарван бял.
Затуй вървя, препъвам се и плача,
с едно око прилежно замижал.


Валентин Чернев
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5817339
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55739
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930