Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.02.2012 07:00 - За избора на личен метеоролог
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 8178 Коментари: 30 Гласове:
51

Последна промяна: 21.02.2012 14:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
или метеорологията като поезия




От известно време си имам личен метеоролог. Хората с личен лекар, аз с личен метеоролог. Естествено той и представа си няма, че съм го избрала, но е толкова най-личен от всички, които се подвизават из родния тв-ефир, че нямаше как да му се размине. Изборът стана съвсем без да се замислям, умът в тези дела не взима почти никакво участие. Там където сърцето избира, за ум място не се намира... За този ми емоционален избор допринесе факта, че освен на пръв поглед да е така личен – метеорологът - като заговори ти става ясно, че отгоре на всичко е лиричен, ентусиазиран, възторжен, пък и широко усмихнат в добавка. Е, как да не го избереш?! Прогнозите му едни светли, поетични, безоблачни, драго да ти стане! Вещае като магьосник и нарича високи температури, синьо небе, никакъв дъжд или в най-лошия случай някой ситен,дребен,незначителен, набързо преминаващ, на прибежки подтичващ, извинително, едва ли не скришно, изваляващ се дъждец, а след него пак СЛЪНЦЕ. Слънце в планините, слънце в равнините, няма ниски, високи части - преобладаващо и повсеместно слънце, ама с пълно жълто кръгче, без облачета през личицето, и с придружителни почти летни температури! Така се зареждам с оптимизъм и добро настроение след прогнозите, почти като след прочит на стихотворение от най-любим поет, дотолкова се доверявам - съвсем като на личен лекар, че обикновено не забелязвам посурналите се мъгли и съвсем рядко ме втриса като изляза недооблечена. Дори и проливният дъжд не успява прекалено да ме намокри. Така безрезервно да му вярвам на този метеоролог! Внушавам си колко е топло, как слънчицето грее през облаците и си действам несмущавана по делата. Така ден, два, обаче на третия вече ми е истински студено, носът ми е почнал да тече безспир поради неподходящото за синоптичната обстановка облекло и аха-аха да се разочаровам, и да поискам да сменя личния си метеоролог, то вземе, че се оправи - времето. Разцъфтява едно слънце на небето, голямо и ярко, ослепително и топло, аз точно съм се облякла подходящо за външните температури, без оглед обнадеждаващите прогнози на любимия личен метеоролог, които и този път ме подвеждат, ама наопаки, тъкмо съм се навлякла хубавичко и хоп - ето, че познае, и се отказвам да го сменям! Метеоролога. Категорично си остава! Нищо, че съм залепнала от жега, радостно ми е, че е познал и прогнозата се е сбъднала в крайна сметка. 
Днес отново го гледах и слушах. Никак не му е лесно през зимата, така му личи как иска да обещае слънце навсякъде, ама слънцето никакво го няма, заинатило се е и изобщо не си гледа задълженията, та колкото и да му се ще на този избран мой личен метеоролог да се вдигнат температурите до небесата, явно ще е студено. Особено около осми март щяло съвсем да свие, да застуди и сняг да прехвърча, както с прискърбие съобщи тази сутрин. Рядко искрен човек е личният ми метеоролог, всичко му е изписано на лицето – не може да скрие колко му е тъжно и как му се къса сърцето, когато времето се разваля. Така да му беше мъчно през зимата, когато трябваше да съобщава ужасяващите ниски температури, заледявания, снеговалежи и студени фронтове, които се пресрещаха и застъпваха, направо се настъпваха един друг... и не можеше да го скрие. Затова няма да го сменям, остава си – така или иначе пролет иде, а след това лято и скоро спокойно, с чиста съвест и широка усмивка, ще може да предвещава високите летни температури и да прави от метеорологията красива поезия.


март 2010 г.









Гласувай:
51



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Ако не откриваме поезия почти във всичко ...
20.02.2012 08:57
как ще оцелеем до пролетта , Марти .?!!
Посветила си много хубави редове на твоя
личен метеоролог,че без да мисля много ...
и аз си го избрах . Моля те , не се сърди ,
но след прочита ми стана толкова топло ,
светло , слънчево ... Благодаря ти много ...
Усмихнат ден и прегръдки от мен !
цитирай
2. martiniki - stela50 - нали? :)
20.02.2012 09:01
Как да не го избереш, Таня?;))
цитирай
3. mt46 - Днес
20.02.2012 09:10
времето ще бъде прозаично, с лек поетичен ветрец... :)
цитирай
4. yotovava - Днес ни обеща пролет
20.02.2012 09:18
и аз му вярвам :))))))))))))

Валя
цитирай
5. martiniki - mt46 -
20.02.2012 10:13
засега е само прозаично през прозореца, заоблачено без пердета, ветреца ще го дирим:)
цитирай
6. tili - Ти усмихна
20.02.2012 10:15
седмицата ми, а може би и месеца:))) Ще видиииим!

Прегръдка:*)
цитирай
7. martiniki - yotovava - и мен неговата обещаваща прогноза
20.02.2012 10:16
тази заран накара да си извадя творбата от торбата - от папката демек;)

няма слънце насам:(
цитирай
8. martiniki - tili - радвам се, ЛилИ!:)) На слънчица да ти е цялата карта за февруари/март
20.02.2012 10:18
много я бях загазила преди две години таман, а обикновено боря депресиите със смях;))
писах горното специално за един хумористичен конкурс, не че ме огря, но за самолечение става;))
цитирай
9. tili - Абе - след дъжд
20.02.2012 10:27
качулка - купих си оня ден една сапьорска лопатка от железарията:))))))))
За всеки случай, че Гергьовден е далече.
цитирай
10. martiniki - онази зима не беше толкова страшна,
20.02.2012 10:31
но пък Марта така се вихри...

комай и тази ;))

(постфактум писанието открих прогнозите със Зуека и така ме домотивираха за избора и несменяемостта, както и добре илюстрират и подкрепят гореизложеното ;)

http://www.youtube.com/watch?v=i7iNhTeuGe0&feature=related
цитирай
11. topsyturvy - ха,ха
20.02.2012 10:55
ами...нестабилен е въздушният фронт на прозата и на, пусна ледоход от хумор и извиси атмосферното налягане в усмивки.
цитирай
12. martiniki - topsyturvy - усмивки като дирижабли и летателни балони
20.02.2012 11:07
мхм..прозата не ме вълнува особено, позите също, розите и лиричната метеорология обаче са друга риба ;)- давам си сметка, че често се рея и пиша в тази посока;)
цитирай
13. bven - В тази светлина и аз го харесах - назначавам го за мой ветеоролог!
20.02.2012 11:31
martiniki, благодаря ти за доброто настроение - все пак доста си мръзнем и е време да започне Лято!
Хубава седмица с много слънце!
цитирай
14. monaliza121 - Постинг - антидепресант
20.02.2012 11:40
Улавям се, че дори не слушам прогнозата му. Такова хубаво "време" излъчва човекът, че дори да каже "порой" струва ми се като онзи дъждец, който се описала така сладко:

дребен, ситен, незначителен, набързо преминаващ, на прибежки подтичващ, извинително, едва ли не скришно изваляващ се, дъждец,

Поздрав, Мартиники!:))
цитирай
15. dorichela - И на нас Емчо ни е личен метеоролог, ...
20.02.2012 11:56
И на нас Емчо ни е личен метеоролог, не може да му се сърдим, дори да не улучи :) Голяма е скица! "Драги зрители, знам че не се говори така по телевизията, ама... АМАН!" :)
цитирай
16. sande - Във всяка работа, дори на пръв поглед скучноватата, има място за творчество, за изява ...
20.02.2012 12:17
Както и обратното. По телевизиите вървят разни претенциозни програми, даже забавни шоута, от които вее скука, баналност, напъване за оригиналност, но не се получава друго, освен сал една безвкусица, кич, сурогати, ерзац, конфекция.

Даже хумористичните шоута започнаха да затъпяват, нищо че иначе способини артисти, се мъчат да ни разсмеят, обличайки се в женски дрехи, както в началота на 20-ти век, Многострадална Геновева и др. Само дето не се чуват от публиката гласове: "Не се страхувай, Иванко. Ножът е дървен."

Поздрави за весело-предпролетния постинг!
цитирай
17. kite333 - И мой и мой :))
20.02.2012 14:41
Веселяк си е.
цитирай
18. megg - " Ще вали, ще вали; колко да вали?!"
20.02.2012 15:43
Е, как да не се заразиш от закачливата усмивка и да не приемеш и най - проклетия дъжд като росица, а " кучешкия " студ като лееека милувка от вятъра! :))
Поздравления, Марти!
П.П. Изпращам ти слънчице, усмихнато като личния ти метеоролог!
цитирай
19. scarlety - Kойто го може-го може!:)))
20.02.2012 16:29
Да не би всеки да може да "оживи" скучната метеорология! Требе си поетична душа и чувство за хумор!:)
А пък Чудаков е талант!;))
цитирай
20. martiniki - Благодаря!
20.02.2012 18:30
bven - и днес си беше хладновато, но някъде там - зад мъглите, слънцето си е на поста;) ветеоролог същото ли е?)

_____

monaliza121 - то и аз с едното слушам, забравям тутакси, но настроението е с мен;)


_________


dorichela - много ще сме, как няма - каквато и да е прогнозата, човекът не мами



__________


sande - прав си, Санде. Предпочитам да не гледам, пошло ми е - виж навремето гледах "Улицата" с желание и усмивка, сега рядко могат да ме разсмеят истински



__________


kite333 - и му идва отвътре:)



________

megg - търкули се тук едно слънце по обяд, но беше студено



__________


scarlety - талант!:)
цитирай
21. vostroto - Образ е, вярно е! Прогнозата на в...
20.02.2012 18:35
Образ е , вярно е! Прогнозата на времето при него е приятна - показателен пример за това, когато нещо се прави със сърце, и се влага творчество, има успех!:)
Поздрави за избора, и постинга!:)
цитирай
22. sestra - Ох, не съм фен на метеорологията по телевизията, обичам да се зверя по птици и по тях да гледам,
20.02.2012 20:47
но той ме спира от път да го чуя и видя само, радва ме, все пак ти знаеш кой на мен ми е любимият климатик, ннне, как беше ... така де говорещ за времето - ти :)
Та като стана дума за климат тази вечер преминаваше огромно ято врани над главата ми и за съжаление това не предвещава топло... освен ако по целенасочения им, нехаотичен полет може да се съди за вида на промяната. :/
цитирай
23. martiniki - vostroto - така е
21.02.2012 06:44
всичко, което човек прави с любов, се получава :)

Поздрави!
цитирай
24. martiniki - sestra - все си мисля
21.02.2012 06:48
че главно заради това съм го избрала - лиричната метеорология ме вълнува и неусетно ме е превзела;))
цитирай
25. indi - :))
21.02.2012 20:45
Наистина Времето бива по- добро и слънчево,когато се разказва за него поетично и с любов!:) Това дори е една по- високопоставена длъжност сякаш...Нещо като ...Временавигатор-помагач в разтеглянето на усмивката на Времето и Слънцето- да покрият колкото се може повече райони..:)А ти...и ти си някъде из тия канцеларии,Усмихвателка Приказна..:)
цитирай
26. iliada3 - Разсмя ме, мила! Нека ти е весело ...
21.02.2012 20:48
Разсмя ме ,мила!
Нека ти е весело тази вечер макар отрицателните температури!:)
цитирай
27. martiniki - indi - добро утро!
22.02.2012 07:08
Днес светът плува в мъгла, блоковете наоколо са като кораби

Длъжност си е и привилегия;)
цитирай
28. martiniki - iliada3 - :)
22.02.2012 07:08
Това да се чува, Или! Весело сърце! Усмихнато да ти е!:)
цитирай
29. eien - Аз съм с намерение да си потърся личен
22.02.2012 09:48
сеизмолог. Ако не намеря, при разрастващата се истерия, ще се обърна към паталог.
цитирай
30. mnooogo - Чолаков или Чудаков
11.04.2012 18:16
това е въпроса?Не спирайте да се усмихвате.:-))
Поздравления за поста!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5777411
Постинги: 1125
Коментари: 15470
Гласове: 55656
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031